Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Rafal K
  • 1 Post By amnesia

Wątek: EK i QF podpisaly umowe CS

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie EK i QF podpisaly umowe CS


    Polecamy

    Umow takich jest zatrzesienie, ale dzisiaj podpisana umowa CS pomiedzy EK i QF moze zwiastowac dosc duze przetasowania na rynku:

    1) QF bedzie fruwal do DXB z kilku miast w Australii (ca. 100 lotow/tydzien), dalej paxy beda transferowane do maszyn QF. Dzieki temu QF uzyska znacznie lepszy dostep do portow europejskich, Afryki czy Indii.
    2) Do historii przechodzi mini hub w Singapurze. W tej chwili QF oferuje 45 polaczen/tydzien do SIN i dalej do Europy, z czego tylko LHR and FRA sa na metalu QF.
    3) Do piachu idzie tez JSA z BA !!! (a takze CS z AF)
    4) QF skoncentruje sie na Azji (razem z Jetstarem).

    Ciekawe jakie to bedzie mialo znaczenie dla przyszlosci OW?
    Pozdrowionka

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...takie, że Emirates wejdzie do sojuszu, a Qantas ich wprowadzi?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    ...takie, że Emirates wejdzie do sojuszu, a Qantas ich wprowadzi?
    Cholera wie. EK nie potrzebuje zadnego sojuszu, do OW przymierzany jest QR, a w OW wspolpraca nie wyglada najlepiej: QF pokazal srodkowy palec BA, BA olewa CX i wspolpracuje z China Eastern, CX olewa QF i odwrotnie.

    Pytanie: czy sojusze sa jeszcze potrzebne, czy przyszlosc nalezy do przeroznych JV, JSA i glebokiej wspolpracy jak EK z QF?
    skorzewski likes this.
    Pozdrowionka

  4. #4
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    uuu się będzie działo, Australia jeszcze nigdy nie była tak blisko ":-)

    http://www.qantasandemirates.com/ z filmikiem

    http://www.emirates.com/de/english/a...article=972231

    If you can (to jest link, akurat tak się dziwnie "skrót" ładuje) If you can’t beat ’em, join ’em

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To wazna informacja zarówno dla linii (Singapore) jak i dla panstw/miast - sam Singapur to dosc mocno odczuje.
    Zmiany, zmiany, zmiany...

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeszcze Hong Kong, Kuala Lumpur i Bangkok... Na pewno oznacza to mocne przetasowania na rynku przewozów do Australii.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    ... Na pewno oznacza to mocne przetasowania na rynku przewozów do Australii.
    I pewnie walka o klienta Czy mi się tylko tak wydaje, czy ogłoszono to dosyć niespodziewanie utrzymując wcześniej plany w tajemnicy ?

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    I pewnie walka o klienta Czy mi się tylko tak wydaje, czy ogłoszono to dosyć niespodziewanie utrzymując wcześniej plany w tajemnicy ?
    Qantas looking at Emirates tie
    Cośtam przeciekało.

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Nic tylko chipsy otworzyć i oglądać. Ciekawe, czy docelowo maszyny Qantas w ogóle będą dolatywać do Europy.

  10. #10
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    ^^ przypuszczam, że tak. na Emirates nałożone są pewne restrykcje w lataniu np do Niemiec czego Qantas nie ma, więc pytanie czy nie będą chcieli tego wykorzystać. chociaż jak tu piszą: If you can QF zawieszają loty do FRA i będą latać tylko MEL/SYD - DXB - LHR (jeżeli o Europę chodzi)

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Pytanie: czy sojusze sa jeszcze potrzebne, czy przyszlosc nalezy do przeroznych JV, JSA i glebokiej wspolpracy jak EK z QF?
    Patrząc na współpracę AA z BA, UA z LH, DL z AF i KL oraz różne inne tego typu spółki myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie...

  12. #12
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Ciekawe, czy docelowo maszyny Qantas w ogóle będą dolatywać do Europy.
    Mają dwa razy dziennie: SYD-DXB-LHR i MEL-DXB-LHR. Do tej pory jednak nie mają praw na przewóz paxów na odcinku DXB-LHR-DXB (Fifth Freedom).

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Kiedyś wpadło mi w ręce takie opracowanie , strony 41 i 22-23 wyjaśniają postępowanie linii latających dotąd z dalekiej Azji do Europy :
    http://files.aea.be/News/sg_LOT_1011.pdf

    W skrócie, ETS spowoduje wzrost przewozów, liczby samolotów i przychodów linii z Bliskiego Wschodu oraz szybki rozwój tamtejszych lotnisk kosztem hubów Europy. Opłaty za emisje zaduszą europejskie lotniska. Strona 41 wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje, bardziej od dalekowschodnich opłacalne stają się te lotniska, które leżą tuż za granicami UE.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Szansa dla Istambułu czy Moskwy? :-)

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nie rozumiem, dlaczego się śmiejesz? Z tego, najzupełniej poważnego, opracowania AEA (Association of European Airlines) z 2011 roku wynika, że dla przykładowej trasy LHR-PEK (str 41):

    - dla bezpośredniego lotu LHR-PEK przyjmują to 201,8 t CO2 i całość na warunkach EU ETS,

    - dla LHR-SVO 67,8 t CO2 w ETS i SVO-PEK 149,5 t CO2 bez ETS,

    -dla LHR-DXB 138,7 t CO2 w ETS i DXB-PEK 146,4 t CO2 bez ETS.

    Nietrudno zauważyć, że dla PEK najkorzystniej - ze względu na obciążenie cen biletu lotniczego podatkiem ETS - z Europy będzie przez SVO, a do Australii pewnie przez DXB i okolice.

    Natomiast wszystko, co poleci bezpośrednio z obszaru UE (czyli nie na przykład z Kijowa lub Moskwy) do dalekiej Azji (Singapur i okolice) już teraz dostaje ETS-em po kieszeni. Patrząc tylko na ETS, korzystniej jest lecieć z Warszawy do Pekinu przez Kijów lub Moskwę, a nie bezpośrednio z Warszawy, co będzie miało wpływ na ceny, choćby na ceny na bilety polskiego Dreamlinera.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    To było bez jakiejkolwiek szydery. Chodziło mi właśnie o to że przewoźnicy bazowi w takiej Moskwie czy Stambule będą w nieco lepszej sytuacji kosztowej właśnie z powodu bliskości do UE i możliwości (o ile bilateral na to pozwola) przetransferowania pasażerów z większej ilości portów. Swoją drogą ETS to spory niefart dla Finnair. Helsinki są przecież na obrzeżach UE a linia chce być transferowcem z Europy do Azji. Kilkaset kilometrów dalej i ETS by znikał
    hypne likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •