Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 86
Like Tree18Likes

Wątek: LO a nowe lotniska regionalne WMI i LUZ

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie LO a nowe lotniska regionalne WMI i LUZ


    Polecamy

    [QUOTE=Ztof;808796]Oraz mały kandydat na małe cost center, gdzie można potencjalnie zdominować rynek (np. za pomocą Sprint Air) i prawdopodobnie osiągnąć pozytywne wyniki na poziomie siatki: LUZ.


    Z LUZem to mysle ze nie ma zadnych szans, za moment bedzie oddana kolejna czesc ekspresowki S17 i trasa z Lublina do Warszawy zabierze nie wiecej niz 2 godz, dodatkowo tam nie ma prawie zandych inwestycji zagranicznych=brak ruchu wysokoplatnego. Jedyna wieksza to Augusta ktora i tak LOT ma na rejsach do /z MXP.

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Apropos 737NG, -700 również wypadają lepiej od małych EMJ(E70/E75).
    Porównujesz apples do oranges, czyli samolot, który ma ok.75 siedzeń z samolotem, który ma ok. 115 siedzeń. To nie ma sensu.

    Jeśli porównujesz LO i MA, nawet przy identycznych połączeniach i identycznych cenach, LO ma zawsze większą rentowność (zakładając brak ograniczeń capacity), ponieważ dla 70 pasażerów niższy koszt/lot ma E70 niż dowolny 737NG, tak jak i dla 115 pasażerów niższy koszt/lot ma E95 niż krótki 737NG. Także nie ma żadnego znaczenia, że CASM(736)<CASM(E70).

    Jedyna słabość LO to pewnie zasięg, ale MA nawet z tej przewagi nie korzystał.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    W próbie budowy konsensusu, możemy się chyba zgodzić że omawiana czwórka przewoźników realizowałą/ją konkurencyjne wobec siebie projekty(budowa regionalnego portu przesiadkowego w CEE)?
    Tak, ale każdy z 4 rozumie/rozumiał to w inny sposób, zarówno od strony celu jak i środków.

    Cytat Zamieszczone przez jaszczurka Zobacz posta
    Z LUZem to mysle ze nie ma zadnych szans, za moment bedzie oddana kolejna czesc ekspresowki S17 i trasa z Lublina do Warszawy zabierze nie wiecej niz 2 godz, dodatkowo tam nie ma prawie zandych inwestycji zagranicznych=brak ruchu wysokoplatnego. Jedyna wieksza to Augusta ktora i tak LOT ma na rejsach do /z MXP.
    Nie ma żadnych szans na zrobienie pieniędzy na ruchu point-to-point, ale to nie to jest celem. Główne pytanie to jaki jest ogólnie ruch generowany przez Lublin i okolice. Dziś ten ruch rozkłada się na wszystkich przewoźników z Okęcia i Modlina (być może też Rzeszowa), oraz wymaga uciążliwego dojazdu. Uciążliwy dojazd powoduje też, że część potencjału nie jest zupełnie realizowana.

    Zakładając, że ogólny wolumen w atrakcyjnych segmentach wynosiłby nawet tylko 100 osób dziennie na początek w każdą stronę, wykorzystując first mover advantage, LO trzema lotami SprintAir dziennie mógłby zgarnąć całość dzięki oszczędności czasu/ryzyka i zmęczenia.

    Oczywiście to nie jest jeszcze business case, brakuje kosztów stałych połączenia (marketing, administracja), rzeczywistego popytu (ilościowego i wartościowego), kosztów outsourcingu lotów, dostępności outsourcingu lotów, kosztów zmiennych dodatkowych (np. salonik w WAW) etc., a incremental traffic, to nie byłoby 100% wolumenu tylko część niezrealizowanego potencjału i część tego co wycieka w WAW/RZE/WMI do innych przewoźników.

    Natomiast zakładanie, że to jest pustynia jest trochę za szybkie. Przykłady generatorów ruchu: dwa duże uniwersytety, władze wojewódzkie i samorządowe, lokalni posłowie, senatorowie oraz posłowie europejscy (a lokalnie silny PSL lubi żyć na bogato ), izraelska turystyka historyczna, siedziba główna PGE-Energia, PZL-Świdnik, kilka innych średniej wielkości firm usługowych i produkcyjnych.

    Ale oczywiście trochę się bawię w adwokata diabła i na LO miałoby to wpływ ogólnie bardzo nieduży.

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie ma żadnych szans na zrobienie pieniędzy na ruchu point-to-point, ale to nie to jest celem. Główne pytanie to jaki jest ogólnie ruch generowany przez Lublin i okolice. Dziś ten ruch rozkłada się na wszystkich przewoźników z Okęcia i Modlina (być może też Rzeszowa), oraz wymaga uciążliwego dojazdu. Uciążliwy dojazd powoduje też, że część potencjału nie jest zupełnie realizowana.

    Zakładając, że ogólny wolumen w atrakcyjnych segmentach wynosiłby nawet tylko 100 osób dziennie na początek w każdą stronę, wykorzystując first mover advantage, LO trzema lotami SprintAir dziennie mógłby zgarnąć całość dzięki oszczędności czasu/ryzyka i zmęczenia.

    Oczywiście to nie jest jeszcze business case, brakuje kosztów stałych połączenia (marketing, administracja), rzeczywistego popytu (ilościowego i wartościowego), kosztów outsourcingu lotów, dostępności outsourcingu lotów, kosztów zmiennych dodatkowych (np. salonik w WAW) etc., a incremental traffic, to nie byłoby 100% wolumenu tylko część niezrealizowanego potencjału i część tego co wycieka w WAW/RZE/WMI do innych przewoźników.

    Natomiast zakładanie, że to jest pustynia jest trochę za szybkie. Przykłady generatorów ruchu: dwa duże uniwersytety, władze wojewódzkie i samorządowe, lokalni posłowie, senatorowie oraz posłowie europejscy (a lokalnie silny PSL lubi żyć na bogato ), izraelska turystyka historyczna, siedziba główna PGE-Energia, PZL-Świdnik, kilka innych średniej wielkości firm usługowych i produkcyjnych.

    Ale oczywiście trochę się bawię w adwokata diabła i na LO miałoby to wpływ ogólnie bardzo nieduży.
    Zes sobie pojechal jak America West na 747-100 miedzy LAS a PHX...
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    LUZ potrzebny jest jedynie marszałkowi i jego pociotkom celem znalezienia pracy i możliwości wykazania się w biznesie. Innego przeznaczenia tego lotniska nie ma. No, jeszcze będzie trzeba zapłacić Ryanairowi za promocję województwa lubelskiego. Kilkanaście milionów złotych z zasobnych czeluści kasy marszałka. O czymś zapomniałem?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Tak, o twardym pasie dla WSK/Agusty.
    Czy potrzebny jest w pakiecie terminal o przepustowości prognozowanej chyba na podstawie wolumenu ruchu mrówek na drogowych przejściach z Ukrainą, to oczywiście inna sprawa.
    Ale fabryka lotnicza bez dostępu do kawałka betonu to też jednak granda.
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No tak, ale nikt z oficjeli zdaje się nie dostrzega tej potrzeby, a jedynie skupia się na aspekcie przystanku ekspresowego PKS dla podatnika odprowadzającego z znacznej mierze swe podatki na gościnnej brytyjskiej i irlandzkiej ziemi.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    No tak, ale nikt z oficjeli zdaje się nie dostrzega tej potrzeby, a jedynie skupia się na aspekcie przystanku ekspresowego PKS dla podatnika odprowadzającego z znacznej mierze swe podatki na gościnnej brytyjskiej i irlandzkiej ziemi.
    Ojtam, ojtam. Uciuła, wróci do Polski i go VATem trzepną jak wszystkich.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Jeszcze raz napiszę (sorry za spam), że w kraju wielkości Polski jest miejsce i dla LUZ, i dla Szyman, i dla czegoś koło Koszalina. Jest też miejsce dla wielu połączeń lotniczych. Nie jestem tylko przekonany, czy musimy mieć aż dwie państwowe linie lotnicze, obie zresztą średniej jakości.
    Jeszcze raz poproszę o dowody na poparcie tych tez. Ale nie takie że mi się coś wydaje, tylko konkretne dane odnośnie możliwości generowania yield na tych połączeniach.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    LUZ potrzebny jest jedynie marszałkowi i jego pociotkom celem znalezienia pracy i możliwości wykazania się w biznesie. Innego przeznaczenia tego lotniska nie ma. No, jeszcze będzie trzeba zapłacić Ryanairowi za promocję województwa lubelskiego. Kilkanaście milionów złotych z zasobnych czeluści kasy marszałka. O czymś zapomniałem?
    Ja pamiętam, że jeszcze w czasach, kiedy LUZ było jedynie w fazie studium delegacja województwa była w USA celem zapoznania się tamtejszymi lotniskami. I jeden tambylec zapytał ich, ile w Lublinie mieszka ludzi, ile jest od Warszawy w kilometrach, samochodem i koleją (wówczas jakieś 3 godz.) i spytał: po co wam lotnisko? Drogę sobie zbudujcie i lepszą linię. Ale jak się ma ambicje do bycia Mitterrandem wschodu...

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Jeszcze raz poproszę o dowody na poparcie tych tez. Ale nie takie że mi się coś wydaje, tylko konkretne dane odnośnie możliwości generowania yield na tych połączeniach.
    Moja racja jest najmojsza z definicji Przykłady z mojej branży: Lugano i Montpellier. Lugano leży przy świetnej kolei do Zurychu, a jednak Darwin tam lata. Montpellier leży bliziutko do Marsylii, a jednak AF też tam lata. Ile jest z Amsterdamu do Brukseli? Z Lyonu do Paryża? Z Zurychu do Monachium jest poniżej 300km. Można tak wymieniać. OLT pokazało, że można wygenerować paxów. Co do pieniędzy - to zupełnie inna bajka, ale strasznie razi mnie takie przekreślanie na starcie. Nawet nie da się sensownych badań zrobić,bo przecież z LUZ nikt nie lata!

    Lubisz anegdoty, to przypomnij sobie o wyprawie dwóch sprzedawców butów do Afryki. Pierwszy wraca: to bez sensu, tam połowa ludzi chodzi w ogóle bez butów! Drugi wraca: panie szefie, ziemia obiecana, tam połowa ludzi w ogóle nie ma jeszcze butów!

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Moja racja jest najmojsza z definicji Przykłady z mojej branży: Lugano i Montpellier. Lugano leży przy świetnej kolei do Zurychu, a jednak Darwin tam lata. Montpellier leży bliziutko do Marsylii, a jednak AF też tam lata.
    No to jeszcze teraz przyswój pojęcie 'kontrybucja na siatkę', które Ci przykłady Lugano sprowadzą na ziemię. Swoją drogą mieszkańcy Świdnika, Zamościa i innych miejscowości będą po tym poście się czuć niezmiernie dumni że ich siłę nabywczą porównałeś z mieszkańcami tych okolic. Obawiam się jednakowoż że twarde dane ekonomiczne sprowadzą ich na ziemię, kiedy mając do wyboru zapłacić rynkową cenę za przelot wybiorą Szwagropol, który zawiezie ich na plantacje/do fabryki/do Tesco*

    * Niepotrzebne skreślić.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Zes sobie pojechal jak America West na 747-100 miedzy LAS a PHX...
    Come on, trochę zaufania dla dynamiki Polski B

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Come on, trochę zaufania dla dynamiki Polski B
    If you say so... Jutro jadę na Mojave wziąć trochę złomu do latania po Polsce....
    Ale, ale... czy tego nie spróbował niedawno Marcin P do spółki z Jarosławem Frankowskim (ciekawe że jeszcze nie pierdzi w pasiaki).
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    If you say so... Jutro jadę na Mojave wziąć trochę złomu do latania po Polsce....
    Ale, ale... czy tego nie spróbował niedawno Marcin P do spółki z Jarosławem Frankowskim (ciekawe że jeszcze nie pierdzi w pasiaki).
    Żeby było jasne: dla firmy Lot lista priorytetów do ogarnięcia zanim zajmie się takimi mikro tematami jak LUZ jest długa. W tym czasie władze Lublina prawdopodobnie dojdą do wniosku, że muszą wyasygnować budżet "promocyjny", żeby lotnisko nie stało puste.

    Natomiast biznes model LO ma niewiele wspólnego z biznes modelem poległego OLT, oprócz tego, że obie firmy można zakwalifikować jako linie lotnicze.

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Swoją drogą mieszkańcy Świdnika, Zamościa i innych miejscowości będą po tym poście się czuć niezmiernie dumni że ich siłę nabywczą porównałeś z mieszkańcami tych okolic
    Ile wogole jest $$$ w calym wojewodztwie Lubelskim? Zaloze sie ze GDP calego tego wojewodztwa jest miej wiecej taki sam jak cala dziura o nazwie Des Moines lub polowe tego co Metro Milwaukee, metropoli ktora ma problemy z utrzymaniem polaczenia do bliskiego hubu przez fakt ze mozna sobie podjechac autem.

    Ja bym sie zalozyl z toba o cala skrzynke browaru ze otworzenie WAW-LUZ teraz by tak storpedowalo ze nawet jakbys tankowal JET-A za darmo to bys nie wyszedl na 0 po MX i Crew costs.

    Za 20 lat owszem, wrzucil bym na to B1900D bez stewki i zobaczyl czy za nastepne 5 lat nie warto zrobic upgauge do E145!
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 07-09-2012 o 00:15
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ja bym sie zalozyl z toba o cala skrzynke browaru ze otworzenie WAW-LUZ teraz by tak storpedowalo ze nawet jakbys tankowal JET-A za darmo to bys nie wyszedl na 0 po MX i Crew costs.
    Stawiasz browara w The Beaches!
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Chcialbys....a gdzie moj WAW-LUZ z margin = 10%?!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Ile wogole jest $$$ w calym wojewodztwie Lubelskim? Zaloze sie ze GDP calego tego wojewodztwa jest miej wiecej taki sam jak cala dziura o nazwie Des Moines lub polowe tego co Metro Milwaukee, metropoli ktora ma problemy z utrzymaniem polaczenia do bliskiego hubu przez fakt ze mozna sobie podjechac autem.
    Według danych z 2009 GDP województwa lubelskiego był PLN 51 bn, czyli według dzisiejszego kursu ok USD 16 bn.
    I do czasu wejścia do EU Rumunii i Bułgarii, był to też najbiedniejszy (per capita) region w całej Unii Europejskiej

    Des Moines-West Des Moines ma GDP USD 30-35 bn.

    Natomiast w Warszawie nie ma czegoś takiego, że możesz sobie pojechać na lotnisko samochodem i tam go za darmo zostawić (zakładając, że lecisz dalej z Warszawy- bez tego samolot absolutnie nie ma sensu, no może oprócz dla posłów PSL, którzy lubią życie na bogato).

    Teraz już prawie to lotnisko mają, a ponieważ to nie jest biznes, tylko government, to nie uznają sunk cost i mogę się założyć, że będą dopłacać, tak jak to robi Bydgoszcz, Rzeszów i tak jak chce zrobić głupio Kraków (bo inaczej tego nie można nazwać).

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    ale mi całe życie płacą za wymyślanie, co by tu ulepszyć
    O, to wejdź do wątku o transporcie zbiorowym na lotnisko w Krakowie i powiedz tym Panom, że mają cienki pociąg na lotnisko, ponieważ wiedzą lepiej i twierdzą, że nic się nie da

    Link: Transport zbiorowy na lotnisko

  20. #20
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyli jak przedmiescie DSM. Gdzie to niby mozesz samochod zozstawic za darmo? Parking dla aut masz w WAW...i to wiele ich jest.

    Teraz już prawie to lotnisko mają, a ponieważ to nie jest biznes, tylko government, to nie uznają sunk cost i mogę się założyć, że będą dopłacać, tak jak to robi Bydgoszcz, Rzeszów i tak jak chce zrobić głupio Kraków (bo inaczej tego nie można nazwać).
    Kazdy moze doplacac, nie oznacza to ze bedzie to rentowne polaczenie. Bo napewno nie bedzie. W lublinie nie ma tyle rzadu (ani nie jest on na tyle bogaty) by sobie latal na taryfach 300-400PLN w jedna strone. Bo na 99PLN nikt nie zarobi na tak krotkim segmencie.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 07-09-2012 o 01:04
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •