Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree1Likes
  • 1 Post By egon.olsen

Wątek: Problemy Ryanair w Hiszpanii

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie Problemy Ryanair w Hiszpanii


    Polecamy

    Hiszpański dziennik El Mundo kolejny raz donosi o problemach tanich linii lotniczych Ryanair.

    Jak pokazują statystyki, firma od stycznia ma na swoim koncie już 1200 incydentów. Sprawy te są coraz głosniejsze, a szef linii – Michael O’Leary nie przejmuje się tą sytuacją. W końcu Ryanair jest zdecydowanym liderem na rynku lotniczym w Hiszpanii.

    Starając się obniżyć koszta do minimum, często działają na granicy legalności. Mimo wszystko irlandzkie linie mierzą swoje finansowe rekordy ponad bezpieczeństwem pasażerów. W zeszłym roku doszło do poważnych starć pomiędzy Ryanairem, a Ministerstwem Rozwoju w Hiszpanii. Przeprowadzono wtedy 41 kontroli, podczas których wykryto 51 braków, w tym 15 bardzo poważnych. Problemy wynikały głównie z powodu braku wystarczającej ilości paliwa.

    Ostatnio samoloty Ryanaira musiały trzykrotnie lądować awaryjnie w Walencji, ponieważ kończyło im się paliwo. O’Leary lekceważy jednak całą sprawę i pewny siebie przekonuje, że tylko Irlandia może cofnąć im licencję.

    Takie stanowisko prezesa sprowokowało hiszpańskich polityków do działania. Rafael Catala, Minister
    Infrastruktury oczekuje na dokładne raporty, które mają pojawić się do 2 tygodni. Nastapi wtedy ewentualne nakładanie sankcji. Warto podkreślić, że Ryanair już w zeszłym roku został ukarany grzywną, w wysokości 167 tysięcy euro, a w ciągu ostatnich 5 lat zgromadzili kary w wysokości 2,3
    miliona euro. O’Leary nie chce jednak płacić większości z nich i odwołuje się do Ministerstwa.

    (El Mundo/KKr)
    Poważne problemy Ryanaira w Hiszpanii - Onet Wiadomości

    I jeszcze dwa linki do El Mundo:
    'La autoridad irlandesa, no la espańola, es la única que nos puede sancionar' | Economía | elmundo.es
    Fomento investiga a Ryanair por sus tres aterrizajes forzosos por falta de combustible | Economía | elmundo.es

    W skrócie: Hiszpanie oskarżają Ryanair min. o lądowania awaryjne trzech samolotów RYR w Walencji, które z powodu burzy nad Madrytem nie mogły lądować na Barajas a wobec kończącego się zapasu paliwa poprosiły o pierszeństwo na lądowanie w Walencji. Wg Ryanair w momencie dolotu do Walencji samoloty miały jeszcze zapas odpowiednio na 50, 68, 69 minut lotu. Będąc jednak w holdingu, kiedy zbliżała się granica zapasu paliwa wymaganego przepisami bezpieczeństwa 30 minut lotu poprosiły o lądowania poza kolejnością. Szef Ryanair twierdzi, że w żaden sposób nie naruszono procedur bezpieczeństwa i nie było żadnego zagorożenia zaś Stowarzyszenie Klijentów Ceaccu które doniosło na Ryanair uważa, że sytuacja ma miejsce notorycznie i żądają odebrania licencji dla Ryanair w Hiszpanii na 3 lata i 4 miliony euro kary... Sprawę bada hiszpański rząd.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Haha. Odebrać licencję to by 90%
    ruchu lotniczego zniknęło
    Wysyłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk 2

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zajeliby sie raczej tymi VUelingami co z 4G laduja...

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tak żeby naświetlić ile paliwa powinien zabierać samolot w rejs:
    Siedem Dalekich Rejsów: Ile tak naprawdę samolot zabiera ze sobą paliwa?

    I pytanie jak to wygląda w FR.
    Inter likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EIWF

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Będąc jednak w holdingu, kiedy zbliżała się granica zapasu paliwa wymaganego przepisami bezpieczeństwa 30 minut lotu poprosiły o lądowania poza kolejnością. (...) sytuacja ma miejsce notorycznie
    Jak nie wiadomo o co chodzi - chodzi o pieniądze. Będąc w holdingu przez 20-30 minut (miały zapas 69 minut -> zbliżała się granica zapasu na 30 minut) wymogli wcześniejsze lądowanie. Co zaoszczędzili na paliwie to ich. Okazało się, że takie podejście się sprawdza - zaczęli to częściej stosować na swoich rejsach.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    jasne ze chodzi o pieniądze, ale raczej nie drobne z wczesniejszego lądowania, a bardziej z cięcia subwencji przez kolejne samorządy w Hiszpanii. FR działa jak monopolista w stylu: nie zapłacicie nam to przyleci 2 mln turystów mniej.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Chyba nie do końca rozumiecie jak to wszystko działa.

  8. #8
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Znajac specyfike FR to paliwo EXTR=0.
    Ale o tym musialby sie wypowiedziec pilot FR.
    Ale z kolei gdybym przez przypadek ja bym byl takim pilotem to bym siedzial cicho :-)

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Znajac specyfike FR to paliwo EXTR=0.
    Ale o tym musialby sie wypowiedziec pilot FR.
    Ale z kolei gdybym przez przypadek ja bym byl takim pilotem to bym siedzial cicho :-)
    ZTCW w FR Cpt moze wziasc extra ile chce, z tym, ze powyzej 300kg musi to pisemnie uzasadnić - to jest jakieś 12 minut holdingu. Podobna polityka paliwowa stosowana jest u wielu przewoźników (choć np. mój obecny pracodawca nie każe nic pisać - zaleca tylko, zeby nie brać wiecej niż 300kg bez wyraźnego powodu).

    Nie, żebym był "fanbojem" FR (wręcz przeciwnie), ale IMHO sprawa jest sztucznie rozdmuchana. Z dotychczasowych informacji wynika, ze samoloty zrobiły wszystko "lege artis"...
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 14-09-2012 o 15:59

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    W ślad za doniesieniami o awaryjnych lądowaniach Ryanaira w Hiszpanii Komisja Europejska zapowiedziała obowiązkową wymianę informacji o incydentach w lotnictwie pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Propozycję w tej sprawie KE ma zamiar przedstawić w grudniu.

    W niedzielę irlandzki tani przewoźnik Ryanair po raz trzeci w ciągu czterech dni awaryjnie wylądował w Hiszpanii. Podobne przypadki odnotowano także w poprzednich tygodniach i miesiącach, wtedy przyczyną było oszczędne tankowanie i ryzyko, że podczas lotu zabraknie paliwa. Hiszpańskie władze wszczęły dochodzenie przeciwko Ryanairowi, bo ich zdaniem naraża on na niebezpieczeństwo pasażerów, a premier Hiszpanii miał - jak donosiła prasa hiszpańska - napisać w tej sprawie list do KE.

    Rzeczniczka komisarza UE ds. transportu Siima Kallasa, Helen Kearns, przyznała podczas codziennej konferencji prasowej w Brukseli, że hiszpańskie władze kontaktowały się "nieoficjalnie" z KE w tej sprawie, ale nie zwróciły się jeszcze oficjalnie o jej wsparcie.- KE jest gotowa zaoferować wsparcie, jeśli chodzi o pomoc w pełnej wymianie informacji między władzami krajów UE w sprawie incydentów. Właściwa i przejrzysta wymiana informacji jest podstawą bezpieczeństwa - powiedziała Kearns.

    Dodała jednak, że obecne unijne przepisy przewidują wymianę informacji, ale tylko "gdy to konieczne" i tylko pomiędzy władzami krajów, których incydent dotyczy - w tym przypadku pomiędzy Irlandią i Hiszpanią. W wymianę taką w razie potrzeby może być zaangażowana KE. - Ponieważ tak ważne wydaje się wczesne ostrzeganie (...), w grudniu przedstawimy propozycję, która pójdzie dalej - zapowiedziała rzeczniczka.

    Wyjaśniła, że KE będzie chciała zobligować kraje UE do wymiany wszystkich informacji o incydentach zagrażających bezpieczeństwu w lotnictwie ze wszystkimi krajami Unii poprzez umieszczanie ich w dostępnej dla innych krajów, wspólnej bazie danych.

    Kearns nie chciała wypowiadać się na temat tego, czy Ryanair stosuje unijne standardy bezpieczeństwa w lotnictwie, zauważyła tylko, że wyjaśnią to zapewne dochodzenia hiszpańskich i irlandzkich władz.

    W niedzielę samolot linii Ryanair musiał awaryjnie lądować w Madrycie. Maszyna wystartowała z francuskiego lotniska Beauvais pod Paryżem, obsługującego tzw. tanie linie, i leciała na Teneryfę. Podczas lotu pilot poprosił o zgodę na awaryjne lądowanie w Madrycie ze względu na problemy techniczne. Samolot bezpiecznie wylądował na lotnisku Barajas i po trzygodzinnej naprawie odleciał na Wyspy Kanaryjskie.

    (msz)
    Problemy z Ryanairem - Komisja Europejska zapowiada obowiązkową wymianę informacji - Wiadomości - WP.PL

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Wymiana informacji o incydentach pomiędzy CAA i komisjami krajowymi zrzeszonymi w EASA już jest od dawna.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •