Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
Like Tree16Likes

Wątek: Lufthansa tworzy nowe tanie linie lotnicze

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki / LCJ

    Domyślnie Lufthansa tworzy nowe tanie linie lotnicze


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gazeta.pl
    Flagowy niemiecki przewoźnik chce połączyć swoje europejskie loty z należącą do Lufthansy linią Germanwings i stworzyć nowego taniego przewoźnika. Dzięki temu Lufthansa liczy na zwiększenie zysków przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych.
    Z komunikatu Lufthansy wynika, że nowa tania linia zacznie działać w styczniu - na starcie będzie miała ok. 90 samolotów i chce przewozić ok. 18 mln pasażerów rocznie. Nowy przewoźnik, którego nazwa nie jest jeszcze znana, przejmie wszystkie krajowe loty Lufthansy na terenie Niemiec, a także większość krótszych tras na terenie Europy do tej pory obsługiwanych przez Lufthansę i Germanwings, nie dotyczy to jednak głównych lotniczych hubów linii we Frankfurcie i Monachium. Obecnie Lufthansa przewozi ok. 106 mln pasażerów rocznie.

    Lufthansa planuje stworzenie nowej taniej marki, by skuteczniej rywalizować z tanimi liniami lotniczymi typu Ryanair, które coraz mocniej rozpychają się na europejskim niebie. Jest to też związane z restrukturyzacją niemieckiego przewoźnika, który planuje wykonanie planu oszczędności na kwotę 1,5 mld euro do końca 2014 roku. W jego ramach firma planuje zwolnienie 3,5 tys. pracowników w administracji i ok. tysiąca osób z obsługi pokładowej. Restrukturyzacja już zresztą zdaje się przynosić pozytywne rezultaty - w II kwartale zysk Lufthansy w skali roku skoczył o 28 proc. i wyniósł 361 mln euro.

    Lufthansa ma problemy z powodu ogłoszonego planu zwolnień, przeciw któremu mocno protestują związki zawodowe. Na początku września w wyniku całodobowego strajku związku Ufo zrzeszającego personel pokładowy Lufthansa była zmuszona do odwołania ponad 1000 z 1800 zaplanowanych lotów. Był to efekt załamania się trwających ponad rok negocjacji w sprawie podwyżek pensji dla personelu pokładowego - po trzech latach bez podwyżek pracownicy Lufthansy chcą podniesienia ich uposażeń o 5 proc., czego Lufthansa nie chce im na razie zagwarantować.

    O planach stworzenia nowego taniego przewoźnika przez Lufthansępisaliśmy już w kwietniu . Tania linia miała się nazywać Direct 4 You, jednak środowy komunikat wskazuje na to, że nazwa nie została jeszcze oficjalnie wybrana. Lufthansa nie jest jedynym dużym przewoźnikiem, który planuje stworzenie taniej linii - podobne plany ma francusko-holenderska linia Air France-KLM, która od miesięcy rozważa rozwój istniejącej już taniej linii Transavia, w której pakiet kontrolny mają Holendrzy z KLM.

    Lufthansa stworzy tanią linię lotniczą. Rzuca wyzwanie Ryanairowi
    Niby zaplecze mają, ale jak ktoś się w tym nie specjalizował, to nie wiem czy mu się uda. No chyba, że zatrudnią pana Frankowskiego;-)

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Z komunikatu Lufthansy wynika, że nowa tania linia zacznie działać w styczniu [...] Nowy przewoźnik, którego nazwa nie jest jeszcze znana, przejmie wszystkie krajowe loty Lufthansy na terenie Niemiec
    Czy to oznacza, że mój lot FRA-MUC pierwszego stycznia będzie obsługiwany tym wynalazkiem, zamiast normalnie?
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tego jeszcze nie wiadomo niestety - podobnie jak nie wiadomo jest jak to będzie funkcjonowało w ramach własnej siatki i M&M. Ale pewnie niedługo się dowiemy
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    @lofoten - doczytales ze zrozumieniem ?

    Cytat Zamieszczone przez teufel Zobacz posta
    nie dotyczy to jednak głównych lotniczych hubów linii we Frankfurcie i Monachium
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    @nurek: przyganiał kocioł garnkowi:

    przejmie wszystkie krajowe loty Lufthansy na terenie Niemiec
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Low-cost - niech sobie będzie. Ale czy na pewno point-to-point? Bez przesiadek i transferu bagaży?

  8. #8
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Niech ich schlagg... Nie cierpię takich niespodzianek...
    sven likes this.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    @egon... nie przyganial, tylko zalozenie jest proste "wszystkie loty oprocz FRA i MUC" , jako marketingowiec powinienes wylapac niuans hihi
    egon.olsen, skorzewski and sven like this.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    ktora to juz tradycyjna linia próbuje tworzyc low-cost... A jak ma byc to low-cost z transferami to juz nie bedzie to low-cost...czyli efekt bedzie taki jak zawsze.
    vonMises likes this.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No, jeszcze Air Canada podobno się szykuje po raz kolejny... jakby lekcja z Jazz niczego ich nie nauczyła
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #12
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    @egon... nie przyganial, tylko zalozenie jest proste "wszystkie loty oprocz FRA i MUC" , jako marketingowiec powinienes wylapac niuans hihi
    Panowie wg mnie, ta nowa przemiana i nowy tajny przewoźnik LH jest oprócz FRA i MUC, bo jest szykowany pod BER - Nowy port lotniczy Berlin-Brandenburg jako najnowszy hub LH

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Restructuring of Business Outside Frankfurt and Munich
    The concept, which was presented to the representatives of flight personnel for the first time last Friday, explains in detail how the company intends to make its business beyond the Frankfurt and Munich hubs profitable, which appears to be urgently necessary. According to one set of figures in the presentation, subsidiary Germanwings has only turned a profit once since 2005 -- all of €18 million in the 2009 fiscal year.

    The situation is apparently even more serious for Lufthansa's decentralized European business, which hasn't been in the black since 2005. Instead, both 2009 and 2010 saw losses totaling more than €200 million, attributable in part to the regional subsidiary Eurowings. Lufthansa management now wants to rename Germanwings and call it Direct4U. In addition to its existing fleet, the airline would add several dozen short- and medium-range Lufthansa aircraft from other units.

    In the future, the new company's planes would only bounce back and forth, like ping pong balls, between their respective origin and destination cities -- a model demonstrated by discount icon Ryanair for years -- and would divide up flights to cities like Berlin, Stuttgart and Hamburg. The refurbished Lufthansa subsidiary would be allowed to purchase services such as ground handling on the open market in the future, a sacrilege in the company's 57-year history. It is still unclear how many jobs could be eliminated as a result.

    Other proposals in the detailed plan seem similarly sacrilegious. The new, internally developed low-cost platform is also expected to assume responsibility for long-haul flights in Düsseldorf in the future. Lufthansa has already had to cancel a planned route from that city to Tokyo until further notice, due to a lack of demand.
    The goal of this and other measures is to reduce losses by €50 million a year starting in 2012 and, as of 2015, to finally generate a profit on domestic routes in Germany and on decentralized European routes. However, this is premised on the price of crude oil falling by almost 16 percent by then, a highly optimistic assumption

    Translated from the German by Christopher Sultan
    Restructuring Plans Further Along than Thought for German Airline Lufthansa - SPIEGEL ONLINE
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 20-09-2012 o 16:30
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Z tym porownaniem do Skody, to wygrali
    Come on Arsenal--))

  15. #15
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Myślę, że Lufa trochę obudziła się z ręką w nocniku... Efekt skali i to w LCC to ma FR, co z resztą zaprezentował na przykładzie Modlina, kiedy to nastąpił wysyp tanich biletów... Stworzenie przez Lufthansę taniego przewoźnika, może sprowokować Ryanaira, do agresywnego wejścia do Niemiec i przeprowadzenia małego blitzkriegu o pasażera, który to ma spore szanse na powodzenie...

  16. #16
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tak po dyskusji z Piotrkiem chciałbym tylko rzucić paroma nazwami:

    Mexicana Click
    Continental Lite
    UA Shuttle
    Song
    Metrojet
    Delta Express
    Air Canada Zip
    Air Canada Tango

    Wszystko zrobione przez linie tradycyjne i wszystko zakończone fiaskiem. Wszystkie elementarze wydane w USA dość obszernie piszą że niestety LCC w wykonaniu linii tradycyjnych 'no worky'.
    sven likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dziwne te plany są. Tak jak napisałem w pierwszym poscie nie ma chyba przypadku udanej linii LCC tworzonej przez linię tradycyjną (patrz takze powyzje lista Egona). Dodatkowo ten nowy twór bedzie zapewne częsciwo kanibalizował obecny ruch LH, a jesli nie bedzie to ograniczony zostanie rozwój tego nowego tworu.
    LH raz juz połozyła własny LCC (Germanwings) i teraz startuje z nową koncepcją, która ma byc low-costem, ale ma tez zapewniac ruch wewnatrz Niemiec (czyli zapewne takze dowozic paxów do FRA i MUC) + nie kanibaizowac obecnego ruchu LH - ja tu widzę same sprzecznosci i albo jedna strategia albo druga (tradycyjna LH i nowa "tania" linia) bedzie musiała czesciowo funkcjonowac inaczej niz tradycyjny model co wlasciwie oznacza jej niepowodzenie.

    Zmiany wprowadzane przez nowego prezesa są szeroko krytykowane przez pasazerów, NEK w Europie, bardzo duze zmiany w M&M, ograniczenia dot. First - to wszystko ogranicza koszty, ale tez odpycha najlepszych klientów (którzy w dodatku mogą wybierac loty np Emirates z lotnisk regionalnych w Niemczech). Ale tez jest to argument dla tych, którzy nieustannie stawiali LH za wzór jesli chodzi o budowę siatki - straty w rejsach europejskich siódmy rok z rzędu i to na takim poziomie...

  18. #18
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Tak dla lekkiej przeciwwagi rzucę takimi nazwami:
    Jetstar
    Mango
    Transavia
    Firefly
    Należą do linii tradycyjnych i sprawiają wrażenie, że dobrze im idzie.

    Mam nadzieję, że Lufthansa nie wpadnie na niedorzeczny pomysł typu zbieranie mil / program lojalnościowy. Tanie linie mają być przede wszystkim tanie.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Transavia
    .
    Za to włascicielowi idzie ostatnio fatalnie - pytanie jaki wpływ ma/miała na to działalnosc Transavia.
    sven likes this.

  20. #20
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    To taki pomysł o jakim dziś słyszałem z innej branży. Firma światowa zarządziła podnoszenie cen wszędzie w Europie o jeden promil tygodniowo do odwołania.

    Piotr

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •