Moje trzy słowa na ten temat: Siedem Dalekich Rejsów: Lufthansa szuka oszczędności
Moje trzy słowa na ten temat: Siedem Dalekich Rejsów: Lufthansa szuka oszczędności
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czy to oznacza, że mój lot FRA-MUC pierwszego stycznia będzie obsługiwany tym wynalazkiem, zamiast normalnie?Z komunikatu Lufthansy wynika, że nowa tania linia zacznie działać w styczniu [...] Nowy przewoźnik, którego nazwa nie jest jeszcze znana, przejmie wszystkie krajowe loty Lufthansy na terenie Niemiec
Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll
Tego jeszcze nie wiadomo niestety - podobnie jak nie wiadomo jest jak to będzie funkcjonowało w ramach własnej siatki i M&M. Ale pewnie niedługo się dowiemy
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
@nurek: przyganiał kocioł garnkowi:
przejmie wszystkie krajowe loty Lufthansy na terenie Niemiec
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Low-cost - niech sobie będzie. Ale czy na pewno point-to-point? Bez przesiadek i transferu bagaży?
Niech ich schlagg... Nie cierpię takich niespodzianek...
Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll
No, jeszcze Air Canada podobno się szykuje po raz kolejny... jakby lekcja z Jazz niczego ich nie nauczyła
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Restructuring of Business Outside Frankfurt and Munich
The concept, which was presented to the representatives of flight personnel for the first time last Friday, explains in detail how the company intends to make its business beyond the Frankfurt and Munich hubs profitable, which appears to be urgently necessary. According to one set of figures in the presentation, subsidiary Germanwings has only turned a profit once since 2005 -- all of €18 million in the 2009 fiscal year.
The situation is apparently even more serious for Lufthansa's decentralized European business, which hasn't been in the black since 2005. Instead, both 2009 and 2010 saw losses totaling more than €200 million, attributable in part to the regional subsidiary Eurowings. Lufthansa management now wants to rename Germanwings and call it Direct4U. In addition to its existing fleet, the airline would add several dozen short- and medium-range Lufthansa aircraft from other units.
In the future, the new company's planes would only bounce back and forth, like ping pong balls, between their respective origin and destination cities -- a model demonstrated by discount icon Ryanair for years -- and would divide up flights to cities like Berlin, Stuttgart and Hamburg. The refurbished Lufthansa subsidiary would be allowed to purchase services such as ground handling on the open market in the future, a sacrilege in the company's 57-year history. It is still unclear how many jobs could be eliminated as a result.
Other proposals in the detailed plan seem similarly sacrilegious. The new, internally developed low-cost platform is also expected to assume responsibility for long-haul flights in Düsseldorf in the future. Lufthansa has already had to cancel a planned route from that city to Tokyo until further notice, due to a lack of demand.
The goal of this and other measures is to reduce losses by €50 million a year starting in 2012 and, as of 2015, to finally generate a profit on domestic routes in Germany and on decentralized European routes. However, this is premised on the price of crude oil falling by almost 16 percent by then, a highly optimistic assumption
Translated from the German by Christopher Sultan
Restructuring Plans Further Along than Thought for German Airline Lufthansa - SPIEGEL ONLINE
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 20-09-2012 o 16:30
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Myślę, że Lufa trochę obudziła się z ręką w nocniku... Efekt skali i to w LCC to ma FR, co z resztą zaprezentował na przykładzie Modlina, kiedy to nastąpił wysyp tanich biletów... Stworzenie przez Lufthansę taniego przewoźnika, może sprowokować Ryanaira, do agresywnego wejścia do Niemiec i przeprowadzenia małego blitzkriegu o pasażera, który to ma spore szanse na powodzenie...
Tak po dyskusji z Piotrkiem chciałbym tylko rzucić paroma nazwami:
Mexicana Click
Continental Lite
UA Shuttle
Song
Metrojet
Delta Express
Air Canada Zip
Air Canada Tango
Wszystko zrobione przez linie tradycyjne i wszystko zakończone fiaskiem. Wszystkie elementarze wydane w USA dość obszernie piszą że niestety LCC w wykonaniu linii tradycyjnych 'no worky'.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Dziwne te plany są. Tak jak napisałem w pierwszym poscie nie ma chyba przypadku udanej linii LCC tworzonej przez linię tradycyjną (patrz takze powyzje lista Egona). Dodatkowo ten nowy twór bedzie zapewne częsciwo kanibalizował obecny ruch LH, a jesli nie bedzie to ograniczony zostanie rozwój tego nowego tworu.
LH raz juz połozyła własny LCC (Germanwings) i teraz startuje z nową koncepcją, która ma byc low-costem, ale ma tez zapewniac ruch wewnatrz Niemiec (czyli zapewne takze dowozic paxów do FRA i MUC) + nie kanibaizowac obecnego ruchu LH - ja tu widzę same sprzecznosci i albo jedna strategia albo druga (tradycyjna LH i nowa "tania" linia) bedzie musiała czesciowo funkcjonowac inaczej niz tradycyjny model co wlasciwie oznacza jej niepowodzenie.
Zmiany wprowadzane przez nowego prezesa są szeroko krytykowane przez pasazerów, NEK w Europie, bardzo duze zmiany w M&M, ograniczenia dot. First - to wszystko ogranicza koszty, ale tez odpycha najlepszych klientów (którzy w dodatku mogą wybierac loty np Emirates z lotnisk regionalnych w Niemczech). Ale tez jest to argument dla tych, którzy nieustannie stawiali LH za wzór jesli chodzi o budowę siatki - straty w rejsach europejskich siódmy rok z rzędu i to na takim poziomie...
Tak dla lekkiej przeciwwagi rzucę takimi nazwami:
Jetstar
Mango
Transavia
Firefly
Należą do linii tradycyjnych i sprawiają wrażenie, że dobrze im idzie.
Mam nadzieję, że Lufthansa nie wpadnie na niedorzeczny pomysł typu zbieranie mil / program lojalnościowy. Tanie linie mają być przede wszystkim tanie.
Zakładki