Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie BA chroni środowisko: Przez Atlantyk bez pasażerów


    Polecamy

    W czasie ostanich dwóch tygodni British Airways wykonało co najmniej kilkanaście lotów całkowicie pustymi samolotami (bez jednego pasażera), m.in. z Heathrow do Toronto, Los Angeles i Nowego Jorku oraz z Gatwick do Houston. Loty wykonywane były bez pasażerów w obie strony. Kiedy dowiedziały się o tym media, BA zaczęło się tłumaczyć, że nie może odwołać żadnego z tych lotów, bo na lotniskach londyńskich obowiązuje zasada "use it or lose it", odwoływanie rejsów oznacza utratę slotów. To jednak nie brak chętnych do podróżowania sprawił iż samoloty latały puste. BA ma kłopoty ze skompletowaniem cabin crew, czyli piloci lecą sobie sami.

    Gratulacje dla BA za ochronę środowiska!

    Dalsze szczegóły m.in. tutaj.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No po prostu rewelacja, żyć nie umierać. Nie mówiąc już o durności pomysłu latania na pusto żeby nie tracić slotów w ogóle, nasuwa się pytanie po jaką cholerę puszczają tam największe 747?! Super, "dowalimy klientom 58 GBP dopłaty paliwowej, a potem sobie to paliwo spalimy latając na pusto..."
    Eee tam, podpis ;)

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    po jaką cholerę puszczają tam największe 747
    Bo to wynika z grafiku - linia z tak rozległą siatką tras long-haul raczej nie ma wielkiej swobody w podmienianiu typów w ostatniej chwili.

    Inna sprawa, że problem z zasadą "use it or loose it" jest, a ta sytuacja tylko ilustruje jak durny jest system.

    PS: czy BA jako cabin crew mogą pracować wyłącznie obywatele UK?
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Dobrze. To skoro chodzi o sloty wyłącznie na LHR, to czemu nie puszczą czegoś do EMA, Coventry czy innego mało oblężonego lotniska w pobliżu tylko puszczają przez ocean? Chodzi o cargo? Naprawdę, wydaje mi się że to można rozwiązać inaczej
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie twierdzę że nie można... I rzeczywiście może chodzić o cargo... O tym nie pomyślałem. W takim przypadku byłoby to jakoś tam (marnie) usprawiedliwione.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    A czemu nie wystartowali i nie wylądowali po 15 minutach jako emergency ?;]

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    A czemu nie wystartowali i nie wylądowali po 15 minutach jako emergency ?;]
    Bo brak slotów ?
    Eee tam, podpis ;)

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo
    PS: czy BA jako cabin crew mogą pracować wyłącznie obywatele UK?
    Moga pracowac tez inni. ostatnio znajoma z LH przeszla wlasnie do BA takze no problem jezeli chodzi o kraje UE a jak zreszta to nie wiem

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Można się naśmiewać, ale z drugiej strony mamy żałosne kwiatki z pola lowcost, gdzie zostawia się pasażerów na lodzie, bo "szkoda fatygować maszynę"...

  10. #10
    Awatar bartek_ql

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A najgorsze ze taki absurd jest podyktowany suchym rachunkiem ekonomicznym. Taniej pare razy poleciec na pusto niz stracic najlepsze sloty :/ Ale zeby tak zacna linia jak BA miala problemy kadrowe wsrod stewek ciekawe czasy

  11. #11
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Można się naśmiewać, ale z drugiej strony mamy żałosne kwiatki z pola lowcost, gdzie zostawia się pasażerów na lodzie, bo "szkoda fatygować maszynę"...
    Nie wiem czy trzeba było odwoływać się akurat do low-costów, podobieństw jest raczej mało. Ale zapewne "niższość" LCC trzeba przy każdej możliwej okazji podkreślić. Btw., czy sądzisz, że jeżeli samoloty BA lecą puste, to pasażerowie, którzy mieli na te rejsy wykupione bilety polecieli tak jak chcieli?

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Myślisz że BA nie zaoferowała paxom lotu tego samego dnia albo z przesiadką? Myślisz że koczowali na lotniskach przez noc? Jeżeli tak było, to zmieniam zdanie

    To nie wina BA, że na Londyńskich lotniskach panuje zasada która powoduje, że linii bardziej opłaca się takie cyrki wyprawiać.

    BA postanowiła podąźać za wzorcami które płyną z Brukseli

  13. #13
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Swoją drogą ich system powinien być tak zaprogramowany,że gdy istnieje groźba pustych lotów,obniżałby ceny biletów np.50% ogłaszając to na stronie głównej


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  14. #14
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Tak, tylko tu problem nie polegał na braku potencjalnych pasażerów, ale na braku personelu pokładowego.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie


    Polecamy

    wstap do BA ciale szukaja nowych ludzi do pracy moze nie teraz bo zima ale spokojnie mozna probowac szkolenie i na marzec jak znalazl
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •