I jeszcze artykuł z lotnictwo.net
http://lotnictwo.net/doc.php?doc=07021901
Bombardier oficjalnie oglosil iz w 2009r wejdzie do produkcji wydluzona wersja CRJ900 o nazwie CRJ1000. Na chwile obecna firma posiada 38 zamówień na ten model samolotu. CRJ1000 bedzie mial MTW 41,600kg (91,800lb)oraz zasięg 3,140km (1,690nm) zabierając na pokład 100 pasażerów. Cena katalogowa to $46 mln
linkBombardier today officially launched a stretch version of its CRJ900, a 100-seat aircraft called the CRJ1000 that the Canadian manufacturer began discussing early last year after shelving its original CSeries plan.
Previously designated the CRJ900X, the CRJ1000 holds a list price of over $46 million and launches with 38 firm orders, of which 15 are CRJ900 conversions. Bombardier has also secured 23 “conditional” orders and options for the type.
Of these, Italy’s Myair as expected is converting 15 of its 19 CRJ900 regional jet orders to CRJ1000s (pictured below). The carrier’s original CRJ900 order, placed in September 2006, included rights to convert up to 15 units to the larger derivative in the event the manufacturer launched the programme.
Air France subsidiary Brit Air has also placed a firm order for eight CRJ1000 aircraft, and has options on eight more.
A third, undisclosed customer, has placed a firm order for 15 of the aircraft, with a conditional order for an additional 15.
Bombardier says the CRJ1000 is scheduled to enter service in the fourth quarter of 2009. First flight is scheduled for the summer of 2008.
“We anticipated the need for larger regional aircraft when we introduced the CRJ700 regional jet in 1997 and the CRJ900 regional jet in 2000. These aircraft are now the backbones of many airline fleets worldwide,” says Bombardier Aerospace president and chief operating officer Pierre Beaudoin.
“Today, with the CRJ1000 aircraft, Bombardier continues to build on its ongoing commitment to product innovation. The CRJ1000 regional jet combines the proven platform, reliability and flexible cabin configurations of its predecessors with its closest competitor having up to 15% higher trip cash operating costs.”
With a maximum takeoff weight of 41,600kg (91,800lb), the CRJ1000 aircraft will offer a maximum range of 3,140km (1,690nm) with 100 passengers, under "certain operating conditions”, says Bombardier.
“Compared to older generation aircraft of similar passenger capacity currently in operation, the CRJ1000 will also respond to today’s environmental needs by providing substantially lower fuel consumption and achieving up to 30% reduced carbon dioxide engine emissions,” it adds.
I jeszcze artykuł z lotnictwo.net
http://lotnictwo.net/doc.php?doc=07021901
Jeszcze kilka metrów i zrobi nam się eMDek prawie.
Zobaczcie ze kiedyś 737-500 sprzedawało się od groma a teraz 737-600 jest tyle co kot napłakał. Weszła 318 której też mało się sprzedaje a rynek + - 100 osobowych samolotów przejmuje Embraer i CRJ.
Pytanie dlaczego Boeing i Airbus sobie na to pozwalają ? Może warto było zmodernizować trochę 717 tak aby ona mogła konkurować tak bezpośrednio z CRJ 1000 i E190 ?
Niemniej chwała Bogu że nie zostaniemy w najbliższych latach zdani wyłącznie na A i B.
Zamieszczone przez Quantas
Z 717 problemów jest kilka:
1. Stara konstrukcja
2. Można go odchudzić i zamontować lepsze silniki ale i tak będzie dużo spalał w porównaniu do konkurencji
3. Małe zainteresowanie rynku
4. Boeing wyrobił sobie markę w większych samolotach i trudno już jest im konkurować z Embraerem i Bombardierem w małych regionalnych jetach. To oni już od kilku lat są liderami w tym rynku.
5. Boeing nie może prowadzić równocześnie tylu projektów (nowe 777, 787, nowe 747, KC767 i jeszcze kilka wojskowych) bo nie wydolą finansowo
Modernizacja? Prędzej projektowanie następcy 717.Bo kiedyś w tej klasie nie było nic innego. Obecnie powstały nowe konstrukcje, lżejsze, ekonomiczniejsze a co za tym idzie tańsze w eksploatacji.Zobaczcie ze kiedyś 737-500 sprzedawało się od groma a teraz 737-600 jest tyle co kot napłakał. Weszła 318 której też mało się sprzedaje a rynek + - 100 osobowych samolotów przejmuje Embraer i CRJ.
Pozdrawiam,
Andrzej
Czyli oferta Embraera okazała się trafiona. Bombardier musiał jakoś zareagować i wyszedł z tego CRJ 1000. Docelowo jako samolot regionalny.
Ale jak daleko można się posunąć do przedłużania kadłuba ? Przecież CRJ 1000 będzie już dłuższy od B735. A nie wiadomo jak z komfortem pasażerów. MDki to były przynajmniej solidne i szersze konstrukcje.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Jakiś czas temu Bombardier prowadził projekt nowego samolotu będącego odpowiednikiem E170. Niestety koszty sprawiły, że pozostali przy starym CRJ dodając mu kolejne metry ale ile ich jeszcze można dodać. CRJ1000 jest odpowiednikiem E190 ale Embraer ma jeszcze 195 do ktorej w przyszlości można jeszcze coś dokleić.
Czyli oferta Embraera okazała się trafiona.
Pozdrawiam,
Andrzej
Nie wiadomo jak z komfortem? starczy popatrzeć na zdjecia wnętrza 737 500 i CRJ900(bo 1000 jeszcze nie ma) Gdybym mial do wyboru dwa bilety w tej samej cenie na tę samą trasę to wybrał bym tę linię gdzie lata CRJ, zdecydowanie lepsze jest 2*2 niż 3*3: #każdy siedzi blisko okna #każdy ma łatwe dojście do przejscia #generalnie jest więcej miejsca, przynajmniej wizualnie, a nie wspomnę że silniki z tyłu sprawiają że w kabinie jest ciszej.
O ile pamiętam, to Bombardier już w ub. roku najpierw ogłaszał pracę nad nowym projektem, a potem zawiesił
Ale kibicuję im, bo to może byc ostatni samolot tej wielkości z silnikami z tyłu, a nie pod skrzydłami. Nie znam uwarunkowań fizycznych i ekonomicznych, ale jako ex-modelarzowi całda rodzina DC/MC i Fokkery bardzo mi się podobały. No ale jak ktoś zaczynał od Caravelle ...
Poza tym podobnie jak Mimi uważam, że układ 2*2 jest 100 razy wygodniejszy niż 3*3 czy 2*3. Szczegónie jak się trafi na grubego sąsieda w trójce jest tragicznie.
Jako CR9 powinienem sie cieszyc ale ...tak na prawde to martwi mnie sposob "powiekszania" CRJ.
CR900 jest juz problematyczny przy obsludze (tzrba uwazac zeby nie siadl na ogon) bagazniki pod spodem sa dosyc trudne do zaladowania (jest tam system "szuflady" do ktorej sie wklada bagaz i przesowa go do luku).
CR1000 z zwiekszona iloscia pax jescze powoekszy problemy z bagazem. Gdyby latal na regionalnych "biznesowych" trasach to ok ale pewnie bedzie tez dowozil paxow do hubow i wtedy ....
a moze by tak pojawil sie wiekszy turboprop DH8E ? Ciekawe czy bylby popyt na takie samoloty.
Ale kabanos. Moze odkupia linie produkcujna DC-9/MD-80 i bedzie po sprawie
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Zakładki