Współpraca Lufthansy i Turkish Airlines - Lotnicza Polska -

Po zeszłotygodniowej wizycie premiera Turcji w Niemczech ukazał się artykuł, w którym spekulowano na temat połączenia Turkish Airlines z Lufthansą. Obie linie twierdzą, że rozmowy w tej sprawie toczą się od dawna.

Lufthansa odniosła się do artykułu w tureckiej gazecie Habeturk, w którym spekulowano na temat ewentualnego połączenia niemieckiego przewoźnika z Turkish Airlines. "Wszystko co leży w interesie naszych klientów jest możliwe"- twierdzi Lufthansa. Zapytany o potwierdzenie tej informacji rzecznik Lufthansy Klaus Walther dodaje, że fakt prowadzenia dialogu między tymi dwiema liniami jest wszystkim znany od dawna.

Rozmowy rozpoczęły się po tym, jak w zeszłym tygodniu turecki premier Recep Tayyip Erdogan i kanclerz Niemiec Angela Merkel dyskutowali nad współpracą obu przewoźników w Niemczech - podaje Habeturk. Inny turecki dziennik Sabah cytuje wypowiedź premiera Erdogana: - Podczas mojej wizyty w Niemczech, kanclerz Merkel zaproponowała bliższą współpracę Lufthansy i Turkish Airlines. Odpowiedziałem: "Dobrze, takie rozmowy już dawno mieliśmy w naszych planach".

Dyrektor naczelny Turkish Airlines Temel Kotil powiedział, że obaj przewoźnicy prowadzą wspólny interes od 1989 roku - założone przez Lufthansę i Turkish Airlines linie SunExpress. Ten przewoźnik z siedzibą w Antalii obsługuje regularne i czarterowe połączenia z Europą. -To współpraca na lata, ale wciąż pracujemy nad planami, jak można lepiej służyć naszym pasażerom. W związku z tymi planami jesteśmy stale w kontakcie - odpowiedział Kotil na pytania agencji prasowej Bloomberg.

W zeszłym miesiącu najwięksi europejscy konkurenci Lufthansy ogłosili plany zacieśnienia współpracy z przewoźnikami z Zatoki Perskiej. Grupa Air France-KLM zgodziła się na dzielenie kodów lotów z Etihadem, a Qatar Airways wyraził chęć przystąpienia do sojuszu oneworld (należącego do grupy IAG) w przeciągu 18 miesięcy. Prezes Qatar Airways, Akbar Al Baker powiedział wówczas, że wybiera sojusz oneworld dlatego, że należąca do Star Alliance Lufthansa jest wrogo nastawiona do rozwoju przewoźników z Zatoki.

http://www.reuters.com/article/2012/...8M534I20121105