Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie SAS sprzedaje Dashe


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lotnictwo.net
    Grupa SAS wystawiła na sprzedaż 27 samolotów DHC-8-400 należących do SAS oraz Wideroe, których użytkowanie zostało zawieszone miesiąc temu w związku z trzema wypadkami tych maszyn.

    ...co oznacza, że będą potrzebować około 27 nowych samolotów. Ciekawe czy będą to ATRy czy zainwestują w Jety? Obecnie charterują co się da i od kogo, ale długo tak nie pociągną, szczególnie jak zacznie się sezon letni (charterowy).
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Potną trochę tras, trochę oddadzą na wet-leasing. SAS Danmark w zamian za 16 straconych Dashów chce wyleasingować 12 nowych nieznanych jeszcze maszyn od pierwszego kwartału 2008 roku. Wideroe wyleasinguje dodatkowe 4 Dashe Q300 (odda dwie starsze maszyny). SAS Sverige odzyska jednego z 736 (obecnie stoi na Arlandzie) i prawdopodobnie 2 MD-90 (SE-DMF i DMH, które miały latać w Blue1). 5 nowych 738 i 2 73H dołączą do floty SAS Norge do 2009. Air Baltic ma pozyskać jeszcze 2 752 (2008) i 4 73G (data mi nieznana). SAS International doda jednego 343, prawdopodobnie ex-AC. Na więcej nowinek póki co nie ma pieniędzy, i w ogóle bryndza, nie zanosi się że będzie lepiej.

    Początkowo spekulowano, że niezniszczone 24 Dash'e zostaną rozparcelowane między Air Baltic, Wideroe i Blue1, a SAS pozyskałby w zamian część Avrolinerów, Boeingi 737 i Fokkery 50 z tych linii, ale od razu zdementowano plotki i w gazetach fińskich i norweskich SAS zamieścił wielkie sprostowania, że to nie prawda i że Dash'e idą na sprzedaż.

    A ceny Dashów 8Q400 podobno mogą na skutek tego ruchu spadnąć o 10%.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jeśli dashe sprzedają a nie "rzucają" ich producentowi pod nogi tzn że samolot jest ok. Gdyby miał wielką wadę fabryczną to fabryka by musiała je odebrać albo przerobić albo zapłacić potężne odszkodowanie. Sądzić więc można że sas sam sobie winien. Teraz idioci zamiast latać super samolotami to będą wozić ludzi kilkoma rodzajami najczęściej złomów. Bez sensu.



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie wiem czy bez sensu... Te maszyny mają teraz w Skandynawii tak fatalną prasę, że SAS nie miał za bardzo wyboru.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nie wiem czy bez sensu... Te maszyny mają teraz w Skandynawii tak fatalną prasę, że SAS nie miał za bardzo wyboru.
    Należy zadać pytanie dlaczego mają złą prasę ? Austriany i Lufy (poza 1 incydentem) latają i mają się dobrze.



  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Złą prasę mają na skutek czarnej serii awarii, która się rozpoczęła jeszcze przed wypadkiem LN-RDK. Jakikolwiek niebyłby powód, to SAS nic dobrego by z nimi nie zrobił. Bo na lotach, gdzie ma monopol, czyli Norweskie "małe" domestiki obsługiwane przez WF, pasy są za krótkie żeby coś większego niż DH1 bezpiecznie lądowało. Wszędzie indziej potraciliby paxów...

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    zapewe fly.be kupi kilka sztuk
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SAS Danmark zakupi nowe Canadairy 700 w zamian za wydalone DH4. Nie wiadomo wciąż, czym zastąpione zostaną DH4 w Szwecji i w Danii. Po dzisiejszym posiedzeniu w Sztokholmie poznamy więcej szczegółów polityki Grupy.

  9. #9
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    Dla zainteresowanych tematem, w grudniowej Skrzydlatej Polsce jest artykuł na 2 strony -"SAS nie chce Dasha 8 Q400"
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    SAS Danmark zakupi nowe Canadairy 700 w zamian za wydalone DH4
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nie wiadomo wciąż, czym zastąpione zostaną DH4 w Szwecji i w Danii.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G@wron
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    SAS Danmark zakupi nowe Canadairy 700 w zamian za wydalone DH4
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nie wiadomo wciąż, czym zastąpione zostaną DH4 w Szwecji i w Danii.
    Tfu o WF chodziło

    Dla zainteresowanych tematem, w grudniowej Skrzydlatej Polsce jest artykuł na 2 strony -"SAS nie chce Dasha 8 Q400"
    Autorstwa jednego z naszych forumowiczów zacnych zresztą 8)

    SAS Sverige odzyska jednego z 736 (obecnie stoi na Arlandzie) i prawdopodobnie 2 MD-90 (SE-DMF i DMH, które miały latać w Blue1).
    O powyższe 2 MD90-30, które zimowały długi czas na Gardermoen, wzbogaci się Blue1. Dziś pierwszy OH-BLE został wpisany do fińskiego rejestru statków powietrznych.

  12. #12

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Autorstwa jednego z naszych forumowiczów zacnych zresztą
    Przed chwilą kupiłem Skrzydlatą... Kto pisał ten artykuł (chodzi o nick z forum)

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Canon
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Autorstwa jednego z naszych forumowiczów zacnych zresztą
    Przed chwilą kupiłem Skrzydlatą... Kto pisał ten artykuł (chodzi o nick z forum)
    Nie o mnie chodzi

    BTW wspomnę trochę o ostatniej ekspansji SAS Sverige. Otwierają na wakacje Zagrzeb, Stavanger i Tromsø. Czyli tak źle nie przędą...


    Za to do Widerøe wrócą być może w nowym roku Dashe 8-400. LN-WDA/B/C/D oraz zamówiony a niedostarczony LN-WDE. Zostaną zmodernizowane na coś co ma przydomek Bombardier 8 Q400NG i ma być git

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •