Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 107
Like Tree68Likes

Wątek: CSA planuje pozyskanie A330

  1. #1
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie CSA planuje pozyskanie A330


    Polecamy

    W skrócie: CSA planuje nabyć A330 (ile? 1-2?) dla otwarcia połączenia z ICN (2x w tygodniu)

    As CSA Czech Airlines announced on today's press meeting, they plan to acquire an Airbus 330 and use it mainly on the Prague-Seoul route (twice a week from June 21st, 2013) to add to the flights by their Skyteam partner, Korean Air who fly four times a week on the route. Both companies are planning to codeshare their flights.
    źródło: planes.cz
    mikii77 and opary like this.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem (niestety nie pamiętam gdzie), że to ma być jeden A330 i ma latać też do Emiratów.

  3. #3
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jakiś czas temu była mowa o ewentualnym powrocie do NY/Montrealu, w każdym bądź razie jestem ciekaw jak wypadnie A330 w barwach CSA.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    Mam naiwne pytanie: Czy posiadanie jednego samolotu do rejsów LH może się opłacać?

    Wracając do tematu - na stronie PRG jest trochę nowych informacji:
    Czech Airlines Resumes Long-Haul Flights With New Service to Seoul | Vaclav Havel Airport Prague, Ruzyne

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc brzmi to nieco absurdalnie. Abstrahując od kosztów utrzymania jednej maszyny, nie widzę sensu łączenia lotów na zasadzie 2 razy my - 4 razy wy.
    Nie zdziwiłbym się, gdyby od sezonu zimowego połączenie było obsługiwane tylko przez CSA.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Szczerze mówiąc brzmi to nieco absurdalnie. Abstrahując od kosztów utrzymania jednej maszyny, nie widzę sensu łączenia lotów na zasadzie 2 razy my - 4 razy wy.
    Nie zdziwiłbym się, gdyby od sezonu zimowego połączenie było obsługiwane tylko przez CSA.
    Oby tylko otworzyli w przyszłości JFK i YYZ. Nie zapomnę tych miłych chwil nigdy, które spędziłem z nimi w powietrzu na LH.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Komunikat na stronie brzmi, jakby to miał być wet-lease... ciekawe jak to finalnie będzie wyglądało...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Komunikat na stronie brzmi, jakby to miał być wet-lease... ciekawe jak to finalnie będzie wyglądało...
    Loty udostępniono do rezerwacji, godziny wylotu są następujące:

    OK190 PRG1255 – 0540+1ICN 333 *****6*
    OK190 PRG1830 – 1115+1ICN 333 ******7

    OK191 ICN1245 – 1650PRG 333 *2****7

    Wnioskujac po konfiguracji samolotu(C28/Y252) i dziwnego, ponad dobowego postoju w Seulu z poniedziałku na wtorek, można chyba spokojnie postawic teze że samolot będzie wynajęty z floty KE.

    -----

    Osobno, w prasie opublikowano informacje że KE wyraziło zainteresowanie o wzięcia udziału w procesie prywatyzacyjnym OK, m.in. też wymnienio wiecznie niezdecydowanego kupca - QR.

    PRAGUE | Wed Dec 5, 2012 6:37am EST

    (Reuters) - The Czech government will decide on the privatisation of Czech Airlines as early as April next year after weighing possible bids from Korean Air and Qatar Airways.

    Korean Air, Qatar Airways interested in Czech Airlines | Reuters

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    O, coś ciekawego jest tutaj:
    CSA gets Korean and Qatari suitors | beyondbrics

    "But in the end, only Korean and Qatar expressed an interest – under EU rules they will be only able to take a 49 per cent stake in CSA if the airline is to retain its treatment as a European airline.

    Kalousek wants concrete plans presented by the end of January that would show how CSA would be integrated into the networks of the two bidders and how they would go about creating a second hub in Prague. Binding offers are expected at the end of February and Kalousek expects a final choice will be made in March or April and the transaction could be finalised in the second half of 2013."
    Behemot likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Dzieje się przyszłość?...
    mikii77 likes this.
    For every solution there is a problem.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dziwi mnie tylko dlaczego CSA? Linia jest w kondycji mocno takiej sobie, a przecież PRG wcale nie wydaje się tak bardzo łakomym kąskiem jako HUB, zwłaszcza dla tak dużych linii jak Korean, czy Qatar... Z drugiej strony chcąc zrobić sobie przedsionek do zachodniej europy na wschodzie CSA z PRG wypadają lepiej niż LO z WAW, także możliwe że zadecydował brak rzeczywistej alternatywy.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Rużyny mają zupełnie inny plan terminala, co sprawia że są dużo bardziej interesujące dla przewoźników spoza Schengen. Jeszcze raz podkreślę, że według mnie, dużo bardziej istotna przy przejęciu jest infrastruktura terminalowa i możliwość szybkiej konwersji do planowanego ruchu S/NS, niż kondycja samego przewoźnika. Oczywiście siła marki, sloty i cała otoczka jest istotna, ale kluczowe jest rozpoczęcie operacji zaraz po podpisaniu stosownych umów...

    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Może kiedyś do naszych władz dzięki temu dotrze jak spartaczono sprawę LOTu, Okęcia i Warszawy ...
    jarekch, tartal and Inter like this.

  14. #14
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Rużyny mają zupełnie inny plan terminala, (...)
    dwa razy przesiadałem się w Pradze Schengen/Non Schengen i muszę przyznać rację.
    Mimo mojego patriotyzmu byłem pod wrażeniem tego lotniska>
    Wielkości, przemyślanych rozwiązań samej koncepcji…
    Wtedy (2008) Okęcie wyglądało dużo gorzej niż teraz, ale i dzisiaj wysiadając daleko w polu jedzie się w WAW autobusem pośród kontenerów i wrażenie jest niestety dużo gorsze.
    Wtedy zazdrościłem Czechom – jest ich mniej niż nas, a dali radę fajnie rozbudować lotnisko. Kiedy czekałem na mój lot odlatywał Korean…
    pozdrawiam

    jtf2



  15. #15
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jtf2 Zobacz posta
    Mimo mojego patriotyzmu byłem pod wrażeniem tego lotniska>
    Wielkości, przemyślanych rozwiązań samej koncepcji…
    Pod względem myślenia (szczególnie poprzedzającego działanie) oni w ogóle są od nas lepsi. Od setek lat. To widać na każdym kroku.
    Machoni and Charger like this.
    For every solution there is a problem.

  16. #16
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Spokojnie, w tym roku, wg relacji rządów, które chcą sprzedać swoje linie, i Turkish miał przejąć LOT, I AirAsia Jat. Jak zauważył @alacherbauer, wygląda na wet-lease od Korean. Jaki jest sens takiej operacji (czemu Korean sam nie puści samolotu)? IMO trochę to wygląda tak, jakby Czesi chcieli przekonać Korean, że warto puszczać paxów przez PRG. Cała operacja póki co Korean nie będzie kosztować nic (lub wyjdą na + przez leasing), a przede wszystkim nie ponoszą żadnego ryzyka.
    Moim zdaniem żaden przewoźnik w regionie, dotyczy to zarówno LO i OK, z tak słabym hubem jak PRG czy WAW, nie będzie atrakcyjny w procesie prywatyzacji dla takich linii jak Korean czy Air China (czyli chcących stworzyć mini hub dla siebie), już prędzej ścisła współpraca (latamy do was, wy rozwozicie dalej), ale sam Korean nie wygeneruje ruchu przez PRG takiego, by miał sens utrzymywać przewoźnika, tak samo CA czy ktokolwiek inny przez WAW. Oczywiście, można mówić, że PRG to hub przesiadkowy na wschód przez siatkę CSA, ale ruch chyba nie jest na tyle duży, by miało to sens.
    @Egon: jeśli się nie mylę, w PRG jest za to ograniczenie w liczbie rękawów dla obsługi kodu E - jeśli dobrze pamętam, tylko 2 w strefie poza Schengen?

    Piszę tylko o Koreanie, bo Qatar to bajki.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale jeśli chodzi o longhaule, to na razie w praskim terminalu szłu nie ma

    Strefa NS ma 3 stanowiska kontaktowe dla kodu E (mniej niż Warszawa).

    To lotnisko się nadaje doskonale na tranzyty z Rosji i krajów WNP i Bliskiego Wschodu, ale czy dla Dalekiego Wschodu - nie sądzę

    Warszawa do tego leży jakieś 30-40 minut bliżej i na północ, co daje większe możliwości dla ruchu z Dalekiego Wschodu


    Jeśli więc mimo tego wolą Pragę, to dla pewnych ludzi w Polsce winien być to sygnał, że działają w sposób egoistyczny/nieprzemyślany.


    Gdyby LOT i PPL stanowiły jeden podmiot (patrz Czechy), na pewno byłoby łatwiej rozkręcić tu hub dla kogokolwiek.

    W Warszawie zaś nić porozumienia między LOTem a PPL pojawia się dopiero po 20 latach.


    Taak, to jest kolejny dobry temat aby wspomnieć o niefunkcjonalnym układzie nowowybudowanego terminala na Okęciu.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    @Egon: jeśli się nie mylę, w PRG jest za to ograniczenie w liczbie rękawów dla obsługi kodu E - jeśli dobrze pamętam, tylko 2 w strefie poza Schengen?

    Piszę tylko o Koreanie, bo Qatar to bajki.
    Dokładnie, pytany dziś na konferencji prezes Qataru powiedział że są zbyt zaprzątnięci rozbudową własnej siatki i floty, żeby dodatkowo rozglądać się za przejęciami obcych organizacji.

    w PRG jak Stoarn napisał - jest miejsce na 3 samoloty typu E.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dodatkowo jest czwarte miejsce dla kodu E w strefie Schengen.

    W przeciwieństwie do Okęcia, w granicach płyty postojowej wokół obecnych terminali NS nie ma przestrzennie możliwości zorganizowania dodatkowych stanowisk dla kodu E (u nas jest przestrzeń na 4 dodatkowe miejsca kontaktowe).

    -----------------------

    O strategicznym partnerstwie z przewoźnikami z Azji (próbach jego nawiązania) mówili nie tylko przedstawiciele przewoźników z demoludów, ale i zarządzający portami lotniczymi - w Wilnie, Tallinie, Rydze, Pradze, Budapeszcie i Kijowie.

    Każdy z tych portów próbował nawiązywać z własnej inicjatywy współpracę. Ze skutkiem ogólnie miernym - może Czechom się uda.

    ------------------------------------------

    A my? Czekamy z założonymi ramionami? Bo zastanawia mnie - nasi trąbią o wszystkim, a jakoś o inicjowaniu rozmów z Azjatami ws portu przesiadkowego nie słyszałem

  20. #20
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A my? Czekamy z założonymi ramionami? Bo zastanawia mnie - nasi trąbią o wszystkim, a jakoś o inicjowaniu rozmów z Azjatami ws portu przesiadkowego nie słyszałem
    To co robić, wysłać delegację do Bangkoku, Pekinu czy Singapuru z walizką pieniędzy na wet-lease?

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •