Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Nairobi

    Domyślnie Kupno i sprzedaz linii lotniczych (konsolidacje)


    Polecamy

    Na europejskim rynku lotniczym jest coraz więcej linii na sprzedaż. W tym tygodniu okaże się, który przewoźnik zostanie liderem w Europie. W najbliższych dniach rozstrzygną się losy włoskiej Alitalii i hiszpańskiej Iberii.

    Kupnem hiszpańskiej Iberii, czwartego co do wielkości przewoźnika europejskiego, zainteresowane są Air France/KLM, niemiecka Lufthansa i konsorcjum hiszpańskich instytucji finansowych Gala Capital. W ostatniej chwili wycofało się British Airways, uważane za murowanego konkurenta, bo posiada 10-procentowy udział w Iberii. Hiszpański przewoźnik wyceniany jest na 3,6 mld euro - wymienia "Rzeczpospolita".

    Przejęcia linii lotniczych w Europie to nic nowego. Lufthansa już kupiła Swissa, połączyły się Virgin Express z Brussels Airlines (pozostałość po Sabenie) i doszło do fuzji gigantów Air France i KLM. W najbliższych dniach rozstrzygną się także losy włoskiej Alitalii.

    Na sprzedaż jest 49,9 proc. włoskiego przewoźnika, do ostatniego piątku przyjmowano oferty. I nawet jeśli obydwie linie zostaną przejęte przez nielotniczych rodzimych inwestorów, nie powstrzyma to nieuchronnej fali konsolidacji na europejskim rynku lotniczym, na którym pozostaną - zdaniem analityków - Lufthansa, Aerofłot, British Airways i Air France/KLM. Reszta może nie zmienić nazwy, ale będzie należała do któregoś z wielkich - czytamy w "Rz".

    Nie ma także na rynku miejsca na narodowych przewoźników chronionych przez państwo. Rynek rozprawi się z nimi bezlitośnie. - Rządy muszą dać przewoźnikom wolność, aby lotnictwo stało się biznesem jak każdy inny. Ulubione przez władze umowy dwustronne powstrzymują konsolidację, która jako jedyna jest w stanie umocnić europejską konkurencję - apeluje Bisignani, prezes organizacji przewoźników lotniczych IATA.

    Gorączka lotniczych fuzji zaczyna się i w naszym regionie. Węgierski Malev został sprzedany Rosjanom. A teraz Czesi ogłosili, że poszukują inwestora dla CSA, linii uważanej za najbardziej rozwojowego przewoźnika w Europie Środkowej. Po nieudanym mariażu z Air France przy wsparciu EBOR CSA odbudowała pozycję i wozi o jedną trzecią pasażerów więcej niż mający bazę w dużo większym kraju LOT.

    Zainteresowanie CSA wyraził rosyjski Aerofłot. Po dwukrotnej porażce we Włoszech, gdzie rząd nie był gotów oddać Rosjanom Alitalii. - CSA i Aerofłot należą już do tego samego sojuszu - Sky Team - mówi w "Rz" Piotr Kania z Flyaway Travel. Jego zdaniem i w przypadku LOT trzeba będzie się pozbyć dumy narodowej, bo i tak LOT jest linią dowozową, więc przejęcie przez np. Lufthansę, gdyby niemiecki przewoźnik miał takie plany, nie byłoby niczym nadzwyczajnym.

    Udziałów w hiszpańskim Spainair chce się pozbyć SAS, bo nowy szef skandynawskiego przewoźnika chce zwiększyć wartość grupy (jako ewentualny nabywca typowana jest Lufthansa) kosztem nadwerężającej budżet ekspansji. SAS pozbył się już akcji brytyjskiego BMI, taki sam zamiar ma Lufthansa (30 proc. BMI minus jedna akcja), a jako kandydata do przejęcia wymienia się najczęściej British Airways, bo BMI ma silną pozycję na najbardziej zatłoczonym lotnisku w Europie - Heathrow.

    Najpoważniejszym kandydatem do przejęcia Alitalii pozostaje Lufthansa. Alitalia jest na granicy bankructwa i traci ponad milion euro dziennie, ale nadal rządzi rynkiem włoskim. Ma najlepsze sloty (działki czasowe startów i lądowań) i w tej chwili jest to jej największą zaletą - wyjaśnia dziennik.


    źródło - Rzeczpospolita
    _______
    masaj

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A teraz Czesi ogłosili, że poszukują inwestora dla CSA, linii uważanej za najbardziej rozwojowego przewoźnika w Europie Środkowej. Po nieudanym mariażu z Air France przy wsparciu EBOR CSA odbudowała pozycję i wozi o jedną trzecią pasażerów więcej niż mający bazę w dużo większym kraju LOT.
    W CSA panuje stagnacja od dłuższego czasu. Grupa LOT w tym roku na bank przewiezie więcej paxów niż Grupa CSA, biorąc pod uwagę, jak stoją wyniki w CSA i jak lecą w LOT i w Centralu...

  3. #3
    SEO
    SEO jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie


    Polecamy

    CSA kasuje i otwiera :

    CSA Czech Airlines (OK/Prague) will give up its Prague-Montreal Trudeau route by the end of year and temporarily suspend its Prague-Toronto Pearson route until June when it will resume seasonal services between the two cities. It has announced several other routes instead:
    Prague-Almaty: 2x weekly A319-100 service starting on March 31
    Prague-Damascus: 2x weekly A319-100 service starting on April 30
    Prague-Heraklion: 2x weekly seasonal A320-200 service starting on May 30
    Prague-Tbilisi: 3x weekly A319-100 service starting on April 24
    CSA is also planning to launch a new service linking Prague and Rostov in 2008.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •