Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 36 z 36
Like Tree11Likes

Wątek: Air Canada Rouge

  1. #21
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Alez drogi kolega ciut logiki...FL jest oddzialem WN bo zostal wykupiony jako niezalezny przewoznik i przestanie istniec po 2015 przez prosty M&A. Tutaj chodzi o to ze kazda z tych lini byla "linia w lini" zalozona przez mainline aby zwalczac koszta/konkurowac skutecznie ze specyficznym LCC. Efekt taki ze ani jedna nie odpalila bo sama strategia w sobie jest nieoplacalna.

    Nie powazne podejscie do tematu? Nie powazne jest probowanie odkryc kola po raz X przez Air Canada.
    Powinieneś podrzucić do nich swoje "resume". Taki fachowiec się marnuje na forum , a tam sztab ludzi po raz X nie wie co robi
    alien likes this.

  2. #22

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie

    akurat tutaj fachowiec się nie marnuje..

    z tego co pewnie każdy tu wie, to swoją fachowością służy w pewnej "LCC"

  3. #23
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airplane Zobacz posta
    Taki fachowiec się marnuje na forum
    Jako network planner w Southwest chyba tak nie do końca się marnuje
    A tak z drugiej mańki - pokaż przykład wdrożonego z sukcesem LCC w ramach linii legacy...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Jako network planner w Southwest chyba tak nie do końca się marnuje
    A tak z drugiej mańki - pokaż przykład wdrożonego z sukcesem LCC w ramach linii legacy...
    Ekspertem nie jestem. Wyraziłem tylko swoje zadowolenie z powstania Rouge. A tak z innej mańki to np Iberia Express?

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Po co Rouge? Zacznijmy na poczatek od krotkiego przegladu kanadyjskiego rynku i sytuacji AC.

    1) AC ma bardzo, bardzo wysokie koszty, starzejaca sie kadre FA i niedofinansowany defined benefit pension plan.
    2) WestJet zdobywa coraz mocniejsza pozycje w Kanadzie; ostatnio wprowadzil swoj wlasny FF program. WJ jest aktywny na rynku wewnatrz kanadyjskim, jak i w przewozach na poludnie.
    3) Air Transat umacnia swoja pozycje na rynku p2p TATL. Oferuje do tego przeloty na poludnie.
    4) Coraz agresywniejszy staje sie Sunwing, glownie w przewozach na poludnie, ale takze p2p TATL.
    5) WestJet, Air Transat i Sunwing zarabiaja pieniadze. Np., za 3 kwartal 2012, AT ma +10 baniek. Skromnie, ale na plus.
    6) Porter Airlines na razie nie licze, bo musza zaczac zarabiac, co bedzie coraz trudniejsze z uwagi na utrate monopolu do/z Toronto City.
    7) Na mojego skromnego nosa, w tej calej akcji nie chodzi o pasazerow szukajacych tanich przelotow na Floryde czy inna Kube. Tu chodzi o pasazerow podrozujacych na lukratywnych trasach kanadyjskich, ktorzy uciekaja do WJ, oferujacego kompleksowa mieszanke tras "leisure" (Florydy, Kuby itp.) i biznes (Vancouver-Toronto/Montreal, Toronto-Montreal itp).

    Co moze zrobic AC?
    a) podarowac sobie loty na poludnie?
    b) olac ATH, FCO, BCN, MAD plus caly Wyspy Brytyjskie (z wylaczeniem LHR)?
    c) ciac koszty, co jest cholernie trudne w swietle 1) powyzej?

    Prosze o prozozycje.


    Teraz kontekst historyczny. Dziwi mnie dosc mocno, ze egon i PA42 powoluja sie na przyklady historyczne TEDow, SONGow czy innych TANGO. Juz wyjasniam (odniose sie tylko do TANGO).

    1) TANGO zaczelo walke z WestJet, ktory na poczatku swojej kariery byl typowym low-costem, a w ostatnich latach poszedl w model hybrydowy (FF program, IFE itp).
    2) TANGO kanibalizowalo lukratywne trasy wewnatrz kanadyjskie. Model Rouge jest calkowicie inny. PAxy do BCN, MAD czy ATH i tak nie lataly przez FRA/LHR.
    3) Czy TANGO bylo porazka? Skoro padlo, to pewnit tak, ale prosze zauwazyc, ze czesc elementow z TANGO znalazlo sie w nowej strukturze taryf AC.

    Dziwi mnie tez, ze koledzy egon i PA42 pomijaja przyklad Jetstara (jest wprawdzie teoria, ze Jeststar skanibalizowal czesciowo ruch zagraniczny QA). Dalej, powinnismy chyba uznac, ze goscie podejmujacy decyzje w SQ, ANA, China Eastern, QA to kompletni idioci, skoro forsuja Scoot, Peach czy rozne odmiany Jetstara. Nie zapominajmy tez o idiotach z LH, ktorzy wrzucaja co sie da do Germanwingsa.
    Pozdrowionka

  6. #26
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Dziwi mnie tez, ze koledzy egon i PA42 pomijaja przyklad Jetstara (jest wprawdzie teoria, ze Jeststar skanibalizowal czesciowo ruch zagraniczny QA). Dalej, powinnismy chyba uznac, ze goscie podejmujacy decyzje w SQ, ANA, China Eastern, QA to kompletni idioci, skoro forsuja Scoot, Peach czy rozne odmiany Jetstara. Nie zapominajmy tez o idiotach z LH, ktorzy wrzucaja co sie da do Germanwingsa.
    Przepraszam, ale cytując klasyka 'nie mylmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych' Azja to trochę inna dynamika i struktura rynku (wystarczy choćby pobieżnie przeglądnąć dane IATA).

    Gości z LH nie nazwałbym tak drastycznie, ale również przeglądając różne fora niemieckojęzyczne, czy nawet FT.com nie mogę się oprzeć wrażeniu, że plan oszczędnościowy głównie póki co sprawia, że biznes przenosi się do konkurencji (nie wspominając o tym, że motając się na własnym podwórku nikt w LH nie zauważył jak się przemeblował rynek EU-Azja/Australia). Pomysł z Germanwings jest do pewnego stopnia taki sam jak z Eurolotem... czy to komuś wyjdzie na dobre? Nie sądzę. I obym się tylko mylił.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #27

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przepraszam, ale cytując klasyka 'nie mylmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych' Azja to trochę inna dynamika i struktura rynku (wystarczy choćby pobieżnie przeglądnąć dane IATA).
    Zgadzam sie. Ale zauwaz, ze
    1) Zadne lcc w legacy nie ma szans konkurnencji kosztowej z ultra low-costami. Tu chyba sie zgodzimy.
    2) Azja jest mocno penetrowana przez ultra low-costy (Air Asia, Lion itp).
    3) W Kanadzie nie me ultra low-costow.
    4) W zwiazku z 2) i 3), Rouge ma moim zdaniem wieksze szanse niz Scoot czy Peach.


    Gości z LH nie nazwałbym tak drastycznie, ale również przeglądając różne fora niemieckojęzyczne, czy nawet FT.com nie mogę się oprzeć wrażeniu, że plan oszczędnościowy głównie póki co sprawia, że biznes przenosi się do konkurencji (nie wspominając o tym, że motając się na własnym podwórku nikt w LH nie zauważył jak się przemeblował rynek EU-Azja/Australia). Pomysł z Germanwings jest do pewnego stopnia taki sam jak z Eurolotem... czy to komuś wyjdzie na dobre? Nie sądzę. I obym się tylko mylił.
    Jak sam napisales, Lufa troche zaspala. Do tego szalencze zakupy sprzed kilku lat nie wyszly im na dobre. Niemniej, Germanwings to tylko kosmetyka. Linia juz istnieje, zmieni sie metal na polaczeniach z HAM, DUS itp. Czy FF z Hamburga, zamiast leciec bezposrednio do Paryza, przerzuca sie nagle na AF? Nie sadze.

    Wracajac do AC. AC ma cholerny problem z planem emerytalnym i starzejacymi sie (bez urazy, nie chodzi o wiek, chodzi o benefity) FA. Egon, prosze rzuc pomysl z listy a), b), c) powyzej, co w tym przypadku nalezalo zrobic.

    Anyway, zobaczymy za kilka lat, kto mial racje.
    Pozdrowionka

  8. #28
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Jak sam napisales, Lufa troche zaspala. Do tego szalencze zakupy sprzed kilku lat nie wyszly im na dobre. Niemniej, Germanwings to tylko kosmetyka. Linia juz istnieje, zmieni sie metal na polaczeniach z HAM, DUS itp. Czy FF z Hamburga, zamiast leciec bezposrednio do Paryza, przerzuca sie nagle na AF? Nie sadze.

    Wracajac do AC. AC ma cholerny problem z planem emerytalnym i starzejacymi sie (bez urazy, nie chodzi o wiek, chodzi o benefity) FA. Egon, prosze rzuc pomysl z listy a), b), c) powyzej, co w tym przypadku nalezalo zrobic.

    Anyway, zobaczymy za kilka lat, kto mial racje.
    Ad. Germanwings - owszem, linia istnieje, ale teraz chce przechwycić pasażerów LH tworząc coś w rodzaju dziwnej hybrydy. Miała być receptą na niedochodowy segment europejski, ale prawdę mówiąc nie widzę w którym momencie zarząd grupy LH chce odwrócić ten trend, skoro zdaje się LH traci najwięcej na feederach. Czy po odpaleniu WAW-DUS dalej będzie możliwość przesiadki do USA? Jeśli tak to jak będą roliczać 'interline' i jak będzie wyglądał FFP? Czy na WAW-DUS program 4U, a DUS-EWR LH? Czy wzajemne honorowanie programów (póki co widziałem że SEN i HON będą mieli przywileje). Czy ludzie zrozumieją cały koncept trzech klas rezerwacyjnych? Czy komuś się będzie chciało w to wnikać, jak w przypadku SN? Szczerze mówiąc nie sądzę. Człowiek to istota leniwa i dąży do maksymalnego uproszczenia sobie życia.

    Co do AC - ja jedynie napisałem, że przypomina mi to nieco model i koncepcję C0. Natomiast skłaniam się ku twierdzeniu że legacy zarządzające LCC to średni pomysł. Jakkolwiek - zobaczymy co z tego wyniknie.
    G@wron likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #29
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    3) W Kanadzie nie me ultra low-costow.
    Może nie "ultra", ale WestJet, WestJet Vacations | Airline Tickets, Seat Sales, Flight Deals
    Za 10 lat AC może mieć z nimi ciężko, oj baaardzo ciężko.

    Co do "Rouge" - to podzielam opinię Piotra, to nie ma racji bytu...

  10. #30
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Rafal - A) To nie teoria tylko fakt co Jetstar robi i B) W jakim swiecie ty zyjesz (wraz ze mna i kazdym co odpisal w tym watku?)

    Jesli Rouge bedzie mial: Miedzynarodowy crew base z 30-40% nizsza placa na start, duty days ktore sa nielegalne w US/Kanadzie (ani w EU) + bedzie mial premium product na trunk routes to sobie mozemy pogadac.

    Z tego samego powodu nie wymienilem Piedmont ani GoJet (+ wiele roznych innych przykladow)...linie stworzone by kanibalizowaly swoich rodzicow przez nowy scope/A+B payscales, outsourced ground handling itd. bo po co? To sie kompletnie mija z Rouge.

    Sama strategia wedlug mnie nie jest najgorsza, napewno nie takie bagno jak Ted albo Shuttle By United ale nie znam ani jednego oddzialu leisure ktory przetrwal przez zatruta wode.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Ciekawe ile minie zanim jacyś niezadowoleni klienci przerobią nazwę na Air Canada Rogue...
    alien, PolishAir42 and mgab like this.
    Eee tam, podpis ;)

  12. #32

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ad. Germanwings (..)
    Co do 4U nie wypowiadam sie - na razie sa tylko przecieki.

    Co do AC - ja jedynie napisałem, że przypomina mi to nieco model i koncepcję C0.
    No i tu sie wlasnie nie zgadzamy. Moim zdaniem Rouge jest bardzo daleko od koncepcji (lub jej braku) w przypadku Centralwingsa.

    a) Centralwings byl, jako marka, calkowicie niezalezny od LOtu; Rouge jest reklamowany jako scisle powiazany z Air Canada.

    b) W zwiazku z a), Central musial wyrobic sobie marke, Rouge tego nie potrzebuje.

    c) Zakladajac Centrala powolano prezesa, zakupiono samochody, sekretarki, bajery itp; Czesc rouge bedzie w istniejacej strukturze Air Canada Vacations, ale piloci, maintenance bede w strukturze mainiline.

    d) CentralWings mial osobna platforme IT (prosze mnie poprawic, jesli sie myle); Rouge - podpiety pod AC.

    e) Centralwings nie mial laczenia taryf z LO; Rouge -pelna integracja. Nie ma problemu abym lecial z Ottawy do Toronto w AC, a potem Rougem. Notabene, Rouge bedzie mial kody AC.

    f) Pelna integracja programu FF: w Rougu mozna zbierac mile, mozna tez wykorzystywac mile.

    Reasumujac, moim zdaniem mieszasz dwa systemy walutowe

    Jakkolwiek - zobaczymy co z tego wyniknie.
    Zgoda.
    Pozdrowionka

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    bedzie mial premium product na trunk routes to sobie mozemy pogadac.
    Piotrek, Rouge nie bedzie latal na trunk routes ....

    Ciekawe ile minie zanim jacyś niezadowoleni klienci przerobią nazwę na Air Canada Rogue...
    Spozniles sie. Juz przerobiono. Inna teoria mowi, ze nazwa ma odzwierciedlac przyszly stan finansow linii.


    Może nie "ultra", ale WestJet, WestJet Vacations | Airline Tickets, Seat Sales, Flight Deals
    Za 10 lat AC może mieć z nimi ciężko, oj baaardzo ciężko.
    W imie ojca, litosci ... Przeciez wymieniam WestJet u gory. Za 10 lat AC nie bedzie mialo ciezko z WJ. JUZ ma ciezko i dlatego wlasnie Rouge. Dalej, nie nazwal bym Westjeta LCC - IFE, produkt premium, skomunikowania itp. Ale nie czepiajmy sie semantyki. Notabene, WJ uruchamia swojego wlasnego low-costa.
    Pozdrowionka

  14. #34
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Piotrek, Rouge nie bedzie latal na trunk routes ....
    Wlasnie mi o to chodzi...bedzie leisure flying na B scale ktory wnerwi wszystkich w mainline i sie zrobi nowe bagno ktore ew. zniszczy i to.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #35

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wlasnie mi o to chodzi...bedzie leisure flying na B scale ktory wnerwi wszystkich w mainline i sie zrobi nowe bagno ktore ew. zniszczy i to.
    Kurcze, czy Ty nie spisz?

    Piloci etap wnerwienia powinni miec juz za soba. Mieli czas ochlonac przez rok.
    Relacje zaloga-management byly, sa i pewnie beda kiepskie w najblizszej przyszlosci, szczegolnie po tym jak rzad federalny wjechal z ustawa "back to work".

    Z innej beczki - po ogloszeniu Rouge, akcje AC poszly o 8% w gore.

    EDIT: Piotrze, przydaj sie na cos - mozesz w skrocie opisac koncepcje TED i SONG?
    Pozdrowionka

  16. #36
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Kurcze, czy Ty nie spisz?
    Jestem -1 do ciebie

    Piloci etap wnerwienia powinni miec juz za soba. Mieli czas ochlonac przez rok.
    Relacje zaloga-management byly, sa i pewnie beda kiepskie w najblizszej przyszlosci, szczegolnie po tym jak rzad federalny wjechal z ustawa "back to work".
    Jestes wiecznym optymista, ja tez takim bylem ale kiedys poszedlem pogadac sobie z IAM/ALPA/AFA i sie skonczylo

    Piotrze, przydaj sie na cos - mozesz w skrocie opisac koncepcje TED i SONG?
    Wole opowiesci o Roots Air i JetsGo Hehe..!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •