Często silniki są warte tyle co cały samolot, więc części są do wykorzystania w A330 i A320 (CFM56).
Myślę, że różne linie z Iranu, Indonezji, Nigerii chętnie by kupiły takie A340, ale większe ceny oferują firmy rozbierające samoloty na części.
Witam, ostatnio przeglądając Wikipedię zauważyłem, że większość linii lotniczych aktualnie użytkujących Airbusy A340, zamierza je w ciągu najbliższych dwóch lat wycofać ze służby.(wyjątkami są Lufthansa, Etihad Airways i Iberia) I tutaj moje pytanie: co się z nimi stanie? Nikt nie będzie chciał nimi latać? Wiele egzemplarzy nie ma nawet 10 lat, więc trochę mi ich "szkoda"
wycofywane są przede wszystkim 340-300 (np. Swiss) i nie ma co się dziwić - podobna pojemość jak 330 a 4 silniki.
Ale na niemieckich stronach mówią raczej "mittelfristig" - czyli za kilka lat.
Pozostałe wersje jeszcze trochę polatają.
pozdrawiam
jtf2
wielka szkoda....uwielbiam A340!!! no ale coz, ekonomia gora!!!!
We wrześniu lecę do PL lufthansą właśnie A340-600 a z powrotem do USA A340-300. Będę mieć okazję porównania tych samolotów.
a czy jakaś linia jeszcze ma w ogóle układ 2-5-2 w Kosach?
MD-11 rules :)
Ponoć w United w niektórych samolotach były jeszcze z rok-dwa temu, ale jak jest teraz - nie wiem
Edit: Mają jeszcze 2-5-2.
SeatGuru Seat Map United Boeing 777-200 (777) V3 Three-Class Intl
SeatGuru Seat Map United Boeing 777-200 (777) V4 Domestic
W reszcie swoich 777 mają 3-3-3.
jeszcze jest "Malezyjka" SeatGuru Seat Map Malaysia Airlines Boeing 777-200 (772)
Zakładki