Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 317
Like Tree383Likes

Wątek: Boeing 777-8X i 777-9X

  1. #21
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie jestem nastoletnim fanem 737, ale zastanawia mnie fakt, dlaczego w 777 będą kompozytowe, skoro nigdy nie były? Na takiej to jest zasadzie. Nie jestem jakimś wielkim fanem kompozytów, ale uważam, że z biegiem lat ich udział raczej powinien się zwiększać. Jaki zatem był powód zastosowania kompozytów w 777?

  2. #22
    Awatar Rataj

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPZN/EPZP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Nie jestem nastoletnim fanem 737, ale zastanawia mnie fakt, dlaczego w 777 będą kompozytowe, skoro nigdy nie były? Na takiej to jest zasadzie. Nie jestem jakimś wielkim fanem kompozytów, ale uważam, że z biegiem lat ich udział raczej powinien się zwiększać. Jaki zatem był powód zastosowania kompozytów w 777?
    Era metalu się kończy, czas iść do przodu, więc dlaczego 777 miałby być cały czas z metalu, skoro kompozyt, o ile się nie mylę, jest lepszy (jak coś to proszę mnie poprawić ).

  3. #23
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Ogolnie odpowiadajac - kazdy stosuje sie stosowac jak najtansze technologie ktore pozwola spelnic wymagania techniczne - budowa i sprzedawanie samolotow to biznes. To tak w skrocie - do tego wchodzi jeszcze cala masa uwarunkowac technicznych. Po drugie, to zastanowcie sie przez chwile ile lat do wejscia do sluzby ma ten samolot - Boeing jeszcze nie ma ATQ w tym momencie na niego, a tu juz sie roztrzasa temat kompozytowych skrzydel...
    KZ

  4. #24
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Ciężko powiedzieć czy era metalu się kończy. Te "ery" będą szły równolegle jeszcze przez długi czas. Metal jest o tyle dobry, że jego recycling jest łatwy. Cena materiałów kompozytowych jest bardziej zależna od ceny ropy. Do produkcji 35 ton kompozytu (na przykładzie 787) potrzeba co najmniej 70 ton ropy.

    Nie chcę tu spekulować czy ropa się "skończy", czy też jedna wielka ściema koncernów, ale warto generalnie mieć to na uwadze.

  5. #25
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Ciężko powiedzieć czy era metalu się kończy. Te "ery" będą szły równolegle jeszcze przez długi czas. Metal jest o tyle dobry, że jego recycling jest łatwy.
    Metal ma się dobrze. Alcoa chwali się nowym stopem aluminium, całkowicie odpornym na korozję, eliminującym praktycznie potrzebę stosowania dużych konstrukcji kompozytowych przy budowie samolotów szerokokadłubowych. Boeing rozważa jego zastosowanie przy budowie nowych wariantów 777.

    Jeśli z tą odpornością jest rzeczywiście tak dobrze, wilgotność na pokładzie nowego 777 będzie mogła równać się tej co w 787, bez obawy o korozję.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    toruń

    Domyślnie

    "Oba modele otrzymają nowe, kompozytowe skrzydła, wyposażone w ruchome, składane dwumetrowe końcówki, w celu umożliwienia korzystania z istniejącej infrastruktury (bramki typu E)."
    Już w 92 lub 93 roku w trakcie trwania projektu nad obecnym modelem założono iż 777 będzie posiadał podnoszoną końcówkę ok 2,5m.Trudności z mechanizacją oraz dzwigarami spowodowały zaniechanie tego pomysłu. Ciekawe czy nowe materiały pozwolą na jego powrót?

  7. #27
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Będzie to całkiem inne rozwiązanie. Składana część skrzydła nie będzie miała żadnych powierzchni ruchomych typu lotki i sloty.

  8. #28

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Evmet Zobacz posta
    "Oba modele otrzymają nowe, kompozytowe skrzydła, wyposażone w ruchome, składane dwumetrowe końcówki, w celu umożliwienia korzystania z istniejącej infrastruktury (bramki typu E)."
    Już w 92 lub 93 roku w trakcie trwania projektu nad obecnym modelem założono iż 777 będzie posiadał podnoszoną końcówkę ok 2,5m.Trudności z mechanizacją oraz dzwigarami spowodowały zaniechanie tego pomysłu. Ciekawe czy nowe materiały pozwolą na jego powrót?
    Tu: Boeing 777X & 787-10X unfazed by 787 battery woes | Aspire Aviation piszą więcej o 777-8X i -9X. Składane końcówki skrzydeł mają dodać 800 funtów do wagi skrzydła, w porównaniu, dla składanych końcówek rozważanych dla 777-200 było to 3200 funtów.
    pozdrawiam Michał
    http://ijon.info

  9. #29
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lynxmr Zobacz posta
    czyli powoli możemy się żegnać z Garbatym
    nawet jeżeli boeing wycofał by się z 748 (w co wątpię bo na przedstawionej grafice 747 istnieje obok 777-9 na pewno na wycowywanie się z 747 na tym etapie projektu 777 2nd generation było by strzałem w stopę ) to i tak obecne egzemplarze będą jeszcze kilkanaście lat latały

  10. #30
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Ogolnie odpowiadajac - kazdy stosuje sie stosowac jak najtansze technologie ktore pozwola spelnic wymagania techniczne - budowa i sprzedawanie samolotow to biznes. To tak w skrocie - do tego wchodzi jeszcze cala masa uwarunkowac technicznych. Po drugie, to zastanowcie sie przez chwile ile lat do wejscia do sluzby ma ten samolot - Boeing jeszcze nie ma ATQ w tym momencie na niego, a tu juz sie roztrzasa temat kompozytowych skrzydel...
    Nic dodać, nic ująć

  11. #31
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    eliminującym praktycznie potrzebę stosowania dużych konstrukcji kompozytowych przy budowie samolotów szerokokadłubowych
    Tym bardziej, że tak naprawdę wciąż nie mamy pewności jak będą się zachowywać kompozytowe kadłuby i skrzydła po 20-30 latach użytkowania...

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rataj Zobacz posta
    Ciekawie by taki 777 wyglądał w LOT-cie, ale to tylko marzenia
    Heh, zawsze żałowałem, że nie było 777-100, czyli trochę mniejszej wersji niż 772; może taka mniejsza wersja nie podpadałaby pod kwalifikację "za duży dla LOT-u"...

    Co do "paskud" - cóż, de gustibus non disputandum est. Dla mnie 747 to prawdziwy symbol (w najlepszym znaczeniu) lotnictwa. I piękna sylwetka. (Drugim był (wciąż jest) Concorde, ale to odrębna kategoria.)

    A jeszcze co do 778 i 779: czy one nadal będą miały zaledwie (!) po dwa trzyosiowe wózki w głównym podwoziu?

    Swoją drogą, dlaczego te wersje nie mogłyby się nazywać 400 i 500 (czy też 4 i 5)? Co za maniera (u A i u B) zaczynania od "8" (tu zaczyna się nowa pod-rodzina 777)?...
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 20-03-2013 o 10:45
    broneq likes this.

  13. #33
    Awatar XboeingX

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Sokolnki Las (koło łodzi)

    Domyślnie

    Teraz zaczynają od 8 głównie dla tego ,że to najlepiej postrzegana liczba w Azji ,a większośc samolotów teraz jak można zauważyc kupują Azjatyckie linie więc to taki chwyt marketingowy A poza tym jest 787-8/9 ,747-8 to teraz dopełnią to 777-8X/9X
    flyboy16 likes this.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A jeszcze co do 778 i 779: czy one nadal będą miały zaledwie (!) po dwa trzyosiowe wózki w głównym podwoziu?
    Zapewne trzyosiowe wózki pozostaną. Dodanie kolejnego wózka wiązało by się ze znacznymi modyfikacjami podwozia w co pewnie Boeing nie będzie się bawił, zresztą takie podwozie to charakterystyczny element 777 Wydaje mi się, że zostaną po prostu dostosowane do przede wszystkim 779 z racji większego gabarytu maszyny. Na razie oczywiście można domniemywać dopóki Boeing oficjalnie nie przedstawi światu nowego 77X. Pytanie też o ile zwiększy się MTOW 779.

  15. #35
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rataj Zobacz posta
    " taki 747 z dwoma silnikami wyglądałby dziwnie"
    Taką mini wizualizację zrobiłem


    Pozdrawiam
    marjak92 likes this.

  16. #36
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dar326 Zobacz posta
    Pytanie też o ile zwiększy się MTOW 779.
    Wątpię, żeby masa całkowita zwiększyła się, skoro najmocniejszy GE9X będzie produkował "zaledwie" 100k funtów ciągu.

  17. #37
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Parę słów prezesa IAG o 777X:
    IAG Says 777X A 'Perfect Fit' For Parts Of Network

    Mówi między innymi o tym, że 777X będzie dobrym zastępstwem dla floty 744 i w przyszłości 772 w BA.

  18. #38
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Aha. Jeszcze jedno, skoro mówimy o 777 i 747. Czy nowy B747-8 ma kadłub zbudowany z nowego odpornego na korozję stopu duraluminium, czy klasycznego duraluminium?

  19. #39
    Awatar XboeingX

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Sokolnki Las (koło łodzi)

    Domyślnie

    Z tego co wiem to 747-8 ma kadłub z tego samego materiału co stary jumbo tylko przedłużony pa za tym ,kompozytowe skrzydła i nowe silniki GE Chyba ,że źle wiem to niech mnie ktoś poprawi

  20. #40
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bartusek Zobacz posta
    Taką mini wizualizację zrobiłem
    uuu to nie to. Jumbo musi mieć 4 silniki. W ogóle ten dawny przepis, że przez Atlantyk może latać tylko samolot z co najmniej trzema silnikami był dobry, bo wymuszał produkcję ciekawych maszyn - z całkowitym pominięciem ekonomii

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Dla mnie 747 to prawdziwy symbol (w najlepszym znaczeniu) lotnictwa. I piękna sylwetka. (Drugim był (wciąż jest) Concorde, ale to odrębna kategoria.)
    No to możemy sobie podać ręce.
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

Strona 2 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •