Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 216
Like Tree197Likes

Wątek: Boeing 777-8X i 777-9X

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Boeing 777-8X i 777-9X


    Polecamy

    Myślę, że nadszedł już odpowiedni moment, aby najnowszy projekt Boeinga doczekał się własnego wątku, zwłaszcza w świetle wydarzeń z ostatniego tygodnia.

    Boeing oficjalnie potwierdził, że w ciągu najbliższych tygodni rozpocznie oferowanie sprzedaży dwóch nowych wersji modelu 777. Będą to:

    - 777-8X - wydłużony 777-200ER z nowym, kompozytowym skrzydłem superkrytycznym o rozpiętości ok. 75m, pojemność około 350 pasażerów w trzech klasach - będzie więc mniejszy od 777-300ER, ale większy od -200ER, wypozycjonowany między 787-10 a 777-9X;
    - 777-9X - wydłużony 777-300ER, skrzydło jak powyżej o wzmocnionej konstrukcji, pojemność około 415 pasażerów w trzech klasach, wypozycjonowany między 777-8X a 747-8i.

    Oba modele otrzymają nowe, kompozytowe skrzydła, wyposażone w ruchome, składane dwumetrowe końcówki, w celu umożliwienia korzystania z istniejącej infrastruktury (bramki typu E). Napęd stanowić będą dwa silniki General Electric GE9X. Boeing i GE ujawnili podpisanie umowy, zapewniającej GE wyłączność na dostawy napędu dla dwóch nowych modeli.

    Wewnątrz kadłuba planowane jest zastosowanie nowych, cieńszych materiałów izolacyjnych, które umożliwiłyby zastosowanie standardowych foteli pasażerskich klasy ekonomicznej Boeinga (szerokość 17.2 cale) w konfiguracji 10 na rząd, tak samo jak obecnie w 747. Ponadto rozważane jest zastosowanie poszycia kadłuba z zaawansowanych stopów aluminium, całkowicie odpornych na korozję spowodowaną wilgocią.

    Boeing oczekuje, że nowe wersje 777 będą spalały około 20% paliwa mniej na podobnych operacjach co obecne 777-300ER i -200LR.

    Według różnych źródeł, pierwszymi potencjalnymi klientami są Emirates i British Airways. Ofercie podobno bardzo blisko przygląda się również Lufthansa.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ja tylko jedno małe pytanie ile pax w konfiguracji 1-klasowej, chyba, że takowej nie ma.

  3. #3
    Awatar lynxmr

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    a wiesz może o ile mają być wydłużone te nowe wersje?
    MD-11 rules :)

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nie ma jeszcze takiej informacji. Na airinsight znalazłem tylko coś takiego:

    Airplane Pax
    3 Class
    Length Range-NM
    777-8X 345 >209ft 9,400
    777-9X 405 250ft est 8,500

    Do zasięgu w przypadku -8X należy podchodzić z dystansem, bo ten model jest na chwilę obecną najmniej "zdefiniowany". Powyższa opcja odnosi się do wariantu pt. "skrócony -9X", coś na wzór 777-300ER -> 777-200LR.
    lynxmr likes this.

  5. #5
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A są już jakieś wizualizacje tych wehikułów?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  6. #6
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oficjalnych od Boeinga jeszcze nie ma ale pewnie na dniach coś pokażą.

  7. #7
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    zapewne podobnie jak w przypadku 747-400 >747-8 i 737MAX nowe 777 będą podobne tylko kadłub stanie się dłuższy gondole silników w ząbki i może skrzydła minimalnie inne
    z grafik to tylko takie coś

    Hariko likes this.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    A są już jakieś wizualizacje tych wehikułów?
    Cytat Zamieszczone przez Rafox Zobacz posta
    Oficjalnych od Boeinga jeszcze nie ma ale pewnie na dniach coś pokażą.
    Oficjalne od Boeinga są, ale pokazywane na dzień dzisiejszy tylko na zamkniętych sympozjach i prezentacjach branżowych. Poniżej - z ISTAT, 777-9X jest widoczny za 787:



    [c]Boeing

    Jak Rafox napisał, pewnie w najbliższym czasie coś od Boeinga powinno się ukazać, tym bardziej, że wg. różnych źródeł autoryzacja sprzedaży modelu przez zarząd Boeinga ma nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.
    Rafox and bartusek like this.

  9. #9
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Tych kilka dotychczasowych "wycinków" i przecieków, nasuwa mi tylko jeden wniosek - to będzie wyglądać obłędnie!
    bartusek, Fazi, Canonier and 1 others like this.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Znalazłem wizualizację, której szukałem wcześniej, ale mi gdzieś umknęła - jakość beznadziejna, ale widać składane końcówki skrzydeł:



    Muszę też uderzyć się w pierś w temacie rozpiętości skrzydeł - będzie 71m, nie 75, jak poprzednio pisałem. Ponizej grafika z FlightGlobal, pokazująca porównanie rozpiętości skrzydeł 777-8X/-9X do 747-8i i 777-300ER/200LR, a także planowaną linię szerokokadłubowców Boeinga (chociaż w mojej opinii 747-8i będzie w niej istniał do czasu wprowadzenia 777-9X, potem kaput):


    [c] flightglobal.com
    Seven, biedny_miś and Hariko like this.

  11. #11
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zapowiada się kawał pięknej maszyny i bardzo dobrze bo obawiałem się, że wizualnie mogą oszpecić nowego 777.

  12. #12
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafox Zobacz posta
    Oficjalnych od Boeinga jeszcze nie ma ale pewnie na dniach coś pokażą.
    Seven, DawidZG, Rafox and 2 others like this.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    To ileż metrów długości ma mieć ten 779? Jeszcze trochę a będzie się musiał składać w połowie, jak Super Guppy!

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    chociaż w mojej opinii 747-8i będzie w niej istniał do czasu wprowadzenia 777-9X, potem kaput
    Ojcie_c, Ty się na jakąś terapię zapisz, jeśli chodzi o 747. Wygląda na to, że ile razy piszesz "747" lub "748" (wyjątkiem jest "745" i "746", ale tego dawno nie pisałeś), to przeżywasz orwellowskie "dwie minuty nienawiści".

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Samolot wygląda imponująco, szczególnie rozmiarami nie grzeszy jak na dwu silnikową maszynę. Zapewne RR jak i GE już opracowują silniki o mocy dochodzącej do 600kN bo jednak czymś to trzeba napędzić Widać Boeing dostrzegł, zmianę trendu. Linie stawiają na oszczędności, żeby przetrwać w trudnych czasach a wiadomo samolot dwu silnikowy jest o wiele tańszy w eksploatacji niż cztero. Do tego dodajmy, że nowy 777-9x pojemnością będzie dorównywał 747 tak więc nie trudno się domyślić jaki samolot linia wybierze. Tak więc raczej Boeing po wprowadzeniu nowych 777 ogłosi zakończenie produkcji 747-8i. 747-8F zapewne dalej pozostanie w produkcji jednak też nie wiadomo jak zmieni się sytuacja po wprowadzeniu towarowej wersji A380.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Ta-dam!!!





    [c] Boeing

    Usterzenie pionowe a'la Dreamliner, uniesione lekko i odchylone końcówki... Kurde, już mi się podoba! No i są pofalowane zakończenia gondoli silnikowych. No i to wygięcie skrzydeł a'la Jantar 2, achhh!!!

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ojcie_c, Ty się na jakąś terapię zapisz, jeśli chodzi o 747. Wygląda na to, że ile razy piszesz "747" lub "748" (wyjątkiem jest "745" i "746", ale tego dawno nie pisałeś), to przeżywasz orwellowskie "dwie minuty nienawiści".
    Terapię? Mowy nie ma. Na pohybel 747 i A380 - największym odrzutowym paskudom w historii lotnictwa pasażerskiego.

    Cytat Zamieszczone przez dar326 Zobacz posta
    Zapewne RR jak i GE już opracowują silniki o mocy dochodzącej do 600kN bo jednak czymś to trzeba napędzić
    Zerknij parę postów wyżej - RR dla 777-8X i -9X nie będzie. Tylko GE albo... GE. KZ się ucieszy.

    Cytat Zamieszczone przez dar326 Zobacz posta
    747-8F zapewne dalej pozostanie w produkcji jednak też nie wiadomo jak zmieni się sytuacja po wprowadzeniu towarowej wersji A380.
    Towarowego A380 na szczęście nie będzie. Rynek na 747-8F załamał się. Wróbelki ćwierkają, że Boeing wybierze wariant "skrócony 777-9X" dla -8X, żeby mieć platformę dla następcy 777F o odpowiednim udźwigu. Ponadto te same wróbelki ćwierkają, jakoby 777-8X miał urosnąć i obecnie mieć rozmiar mniej-więcej 777-300ER. Pażywiom, uwidim.
    michał, Amadeusz and Hariko like this.

  16. #16
    Awatar lynxmr

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    czyli powoli możemy się żegnać z Garbatym

    Wysłane z mojego iPhone`a 4S za pomocą Tapatalk 2
    pawko likes this.
    MD-11 rules :)

  17. #17
    Awatar Rataj

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    EPZN/EPZP

    Domyślnie

    Ciekawie by taki 777 wyglądał w LOT-cie, ale to tylko marzenia Mam nadzieję, że to jednak nie koniec 4-silnikowców, jak to zostało napisane na faceksiążce, taki 747 z dwoma silnikami wyglądałby dziwnie.

  18. #18
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Nowy 777 wygląda ślicznie. Ale dla 777 jakoś znalazła sie mozliwość wykonania skrzydeł z kompozytów, czy statecznika, a dla 737MAX już nie. Mówiono wówczas, że technologia wytwarzania kompozytów w autoklawach nie jest jeszcze na tyle dojrzała. Dla 777 już dojrzała? Tutaj mam żal do Boeinga.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Nowy 777 wygląda ślicznie. Ale dla 777 jakoś znalazła sie mozliwość wykonania skrzydeł z kompozytów, czy statecznika, a dla 737MAX już nie. Mówiono wówczas, że technologia wytwarzania kompozytów w autoklawach nie jest jeszcze na tyle dojrzała. Dla 777 już dojrzała? Tutaj mam żal do Boeinga.
    To nie temat na ten wątek, ale zasadniczo 737MAX to samolot, który miał nie powstać. Boeing chciał iść w nowego wąskokadłubowca, ale rynek chciał inaczej. Głównym założeniem u MAX jest minimum zmian. 777X to całkiem inna bajka, daleko posunięte zmiany są tutaj wymuszone przez konkurencję w postaci A350-1000.

  20. #20
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Nowy 777 wygląda ślicznie. Ale dla 777 jakoś znalazła sie mozliwość wykonania skrzydeł z kompozytów, czy statecznika, a dla 737MAX już nie. Mówiono wówczas, że technologia wytwarzania kompozytów w autoklawach nie jest jeszcze na tyle dojrzała. Dla 777 już dojrzała? Tutaj mam żal do Boeinga.
    A z jakiego powodu mieliby zastosowac kompozytowe skrzydla do 737MAX ? Dlatego zeby byly kompozytowe czy dlatego ze nastoletni fani tak chca ? Zwroc drobna uwage poza tym na EIS jednego i drugiego samolotu.
    Krasin and GoldenDave like this.
    KZ

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •