Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: rewersy

  1. #21
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Nie wierz do końca FCOM, QRH są jeszcze inne instrukcje. Wide FE.

    Andrzej
    No ale przeciez napisalem, ze to faktycznie ciekawostka i nawet zapytalem o ktore wersje chodzi. Wyglada na to, ze wiesz - wiec sie podziel wiedza bo moja rzeczywiscie nie wykracza poza FCOMa

  2. #22
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Napisałem żebyś objaśnił ponieważ naprawde nie wszyscy forumowicze potrafia zawiły francuski angielski z instrukcji skojarzyć .I będzie to fajnie wygładało bo będzie to info od Ciebie.

    Andrzej

  3. #23
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wnikajac w szczegoly techniczne i zabezpieczenia na silniku to w instrukcji jest jasny zapis
    "ATR airplanes are protected against a positioning of power levers below the flight idle stops in flight by an IDLE GATE device. It is reminded that any attempt to override this protection is prohibited. Such positioning may lead to loss of airplane control or may result in an engine overspeed condition and consequent loss of engine power"

    W skrocie - kazda proba przestawienia przepustnicy na rewers w czasie lotu jest zakazana i moze zakonczyc sie utrata kontroli nad samolotem i spadkiem mocy silnika.

    Skoro wikipedia podaje, ze pomimo wszystko mozna to robic to chcialbym sie dowiedziec w jakich wersjach ATR'a i pod jakimi warunkami?

  4. #24
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Trzeba czytać za zrozumieniem i nie zapominać o podstawach mechaniki lotu!

    W samolotach śmigłowych PODCZAS LOTU nie przestawia się ŚMIGIEŁ na skok ujemny, ale w pewnych warunkach lotu występuje CIĄG ujemny, a to zasadnicza różnica! Jest tak wtedy, gdy przestawi się śmigło na mały skok przy zbyt dużej prędkości. Kiedy prędkość spadnie ciąg znów jest dodatni, tak więc jest to sytuacja krótkotrwala. Np. podczas lotu z wyłączonym silnikiem samolot rozpędzi się mniej ze śmigłem ustawionym na małym skoku niż na dużym, ale i doskonałość lotu samolotu będzie mniejsza.
    Natomiast na ziemi - proszę bardzo - śmigła się rewersuje (tzw. zakres pracy śmigła "beta") w pełni. Może za wyjątkiem starych turbośmiglaków jak np AN-24; generalnie dotyczy to wszystkich samolotów t-śmigłowych których śmigła NIE są napędzane wolną turbiną (Ił-18, An-12 itepe) - w tych samolotach korzysta sie WYŁĄCZNIE z CiĄGU ujemnego, który jest tylko DO pewnej prędkości - nie do zera, nie można też cofać takim samolotem jak np. Trabantem, pardon - ATRkiem. A tutaj jest raport NACA z lat 30-tych z pełną teorią - może się przyda?
    :P
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #25
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Czym sie to moze skonczyc w locie pokazuje katastrofa 767 Laudy i turbosmiglowego Fokkera bodajze Luxair.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W samolotach śmigłowych PODCZAS LOTU nie przestawia się ŚMIGIEŁ na skok ujemny, ale w pewnych warunkach lotu występuje CIĄG ujemny, a to zasadnicza różnica! (...)
    Natomiast na ziemi - proszę bardzo - śmigła się rewersuje (tzw. zakres pracy śmigła "beta") w pełni.
    A co z C-130, czy jest jakimś ewenementem? Z tego, co czytałem podczas prób lądowania na lotniskowcu jeszcze przed dotknięciem pokładu kołami przestawiono śmigła na ujemny skok.
    Ponadto forum A.net wynika, że w PT-6, DHC-6 śmigłą można przestawiać w zakres beta podczas lotu.

  7. #27
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Na nich nie latałem, to nie wiem To co podałeś to wyjątki w regule, są to samoloty STOL o dość specyficznych charakterystykach, no a poza tym chodziło mi o samoloty pasażerskie, choć tego nie napisalem. Operowanie beta podczas lotu zmienia poważnie właściwości pilotażowe, bo z własnego doświadczenia wiem, że tzw. Low Pitch nisko po starcie jest bardzo trudny do opanowania (ATR72), a do zakresu beta jeszcze daleko! Pamiętajmy, że strumień zaśmigłowy od takiego rewersującego śmigła o wiele bardziej zakłóca opływ płata samolotu niż rewers silnika odrzutowego, stąd większy wpływ na zachowanie samolotu.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki, czyli to ewenementy
    Innym samolotem korzystającym z odwracaczy podczas lotu jest C-11A (Gulfstream II) Shuttle Training Aircraft - lewa strona kokpitu to replika tego z promu kosmicznego, a by odwzorować stromy profil podejścia orbitera, wypuszczane jest podwozie główne, używany jest maksymalny ciąg wsteczny, a klapy mogą być odchylone w górę.
    http://www.youtube.com/watch?v=Rn5wXUENy4A
    http://www.aopa.org/pilot/features/9703feat.html

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •