Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28

Wątek: rewersy

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Dzierżoniów

    Domyślnie rewersy


    Polecamy

    Czy przecietny samolot pasażerski np B767 jest w stanie bez problemu wylądować bez rewersow?

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Kazdy samolot moze bez problemu wyladowac bez rewersow .

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Musi. Żeby być certyfikowany.

    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Re: rewersy

    Cytat Zamieszczone przez marcek84
    Czy przecietny samolot pasażerski np B767 jest w stanie bez problemu wylądować bez rewersow?
    Oczywiście, na suchym pasie rewersy skracają dobieg o kilka procent (w A320 3%).
    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    Jak-40, Ił-62, Tu-154, Concorde mogły używać odwracaczy w locie. Z turbopropów na przykład C-130.

  5. #5
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Ale już w B737 czy A320/319, albo 310 chyba nie - jakaś katastrofa zdarzyła się
    właśnie gdy odwracacze otworzyły się na wysokości przelotowej. Nic nie mogli już
    niestety zrobić
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    The 737-400 is able to deploy the reversers w/o the wheels down, it uses the radar altimiter to allow/deny the use of the reversers.
    NG też.
    Choć nie chodzi o przelotową, a poniżej 10 stóp RA (i ciąg idle). Jeszcze Trident i DC-8 były certyfikowane do użycia odwracaczy podczas zniżania.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Dzierżoniów

    Domyślnie Re: rewersy

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Oczywiście, na suchym pasie rewersy skracają dobieg o kilka procent (w A320 3%).
    3%? Myslałem ze jest to kwestia bardziej 30%. Wiec wiekszość siły hamowania pochodzi z hamulców kół czy z czego?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Samolot na ziemi wyhamowują hamulce kół, opór aerodynamiczny (spoilery, klapy) i odwracacze, przy czym efektywność tych czynników zależy od prędkości.
    Odwracaczy zwykle używa się na pozycji idle lub minimalnym ciągu, by zlikwidować ciąg skierowany do tyłu.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    The 737-400 is able to deploy the reversers w/o the wheels down, it uses the radar altimiter to allow/deny the use of the reversers.

    NG też.
    Choć nie chodzi o przelotową, a poniżej 10 stóp RA (i ciąg idle).
    Czyli po prostu do lądowania na brzuchu?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie, jak sądzę tutaj "w/o wheels down" oznacza, że koła samolotu nie znajdują się na ziemi.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    A gdzie tak jest napisane?

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Nie, jak sądzę tutaj "w/o wheels down" oznacza, że koła samolotu nie znajdują się na ziemi.
    Znaczy się na chwilę przed przyziemieniem .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    wiec skoro dawaja dla takiego a320 te 3% - to po kiche są??? czy raczej na "mokro" sa lepsze?

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Częstochowa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    A gdzie tak jest napisane?
    Na angielskiej wikipedii:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust_reversal

    Czy ktoś mógłby podać jakieś wiarygodne dane na temat % udziału odwracaczy w ogólnej sile hamowania? Bo te 3% brzmią raczej mało realnie.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Harry_man
    No to faktycznie ciekawostka. Ciekawe o ktora wersje 72 im chodzi

  16. #16
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    A gdzie tak jest napisane?
    na angielskiej wikipedii

    Thrust reversers are used by many jet aircraft to help slow down just after touch-down, reducing wear on the brakes and enabling shorter landing distances. It is also available on many propeller aircraft through reversing the controllable pitch propellers to a negative angle.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  17. #17
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Musi. Żeby być certyfikowany.

    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    cessny 208 , kingairy itd i inne pierdolotki tez moga

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czy ktoś mógłby podać jakieś wiarygodne dane na temat % udziału odwracaczy w ogólnej sile hamowania? Bo te 3% brzmią raczej mało realnie.
    Te 3% są realne. Masz tu wiarygodne dane, zresztą za dystans hamowania i tak głównie odpowiadają autobrakes, bo to one "dyktują" opóźnienie.

    A319-112
    3% on a dry runway,
    6% on a wet runway,
    12% on a water or slush contaminated runway,
    and as much as 24% on an ice paved runway.
    A319/320/321

    Dry -5%
    Wet -12%
    1/2" of water -15%
    Ice -27%

    A330

    Dry -2%
    Wet -5%
    1/2" of water -7%
    Ice -19%

    A340-300

    Dry -3%
    Wet -8%
    1/2" of water -11%
    Ice -27%

    A340-600

    Dry -7%
    Wet -9%
    1/2" of water -22%
    Ice -36%

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Zaś wyczytałem że np. ATR-72 może ich użyć w trakcie lotu ("ujemny" kąt natarcia).
    A gdzie tak jest napisane?
    na angielskiej wikipedii
    A w jakiejs instrukcji?

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    A w jakiejs instrukcji?
    No dobra ,masz dostep do istrukcji,moze nawet czasami używasz, więc powiedz forumowiczom jasno iż w samolotach rodziny ATR używanych w Eurolocie przestawienie manetki na pozycje REV w locie jest niemożliwe i dlaczego tak jest.
    Nie wierz do końca FCOM, QRH są jeszcze inne instrukcje. Wide FE.

    Andrzej

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •