Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Przeszklony "nos" Tu-134 i jego funkcje


    Polecamy

    Czy przeszklony "nos" tu-134 widoczny np tutaj:

    http://www.airliners.net/photo/Ukrai...A-3/1373716/L/

    ma jakieś dodatkowe funkcje w stosunku do bliźniaczych tu-134 bez szkła na "nosie"?

  2. #2
    Awatar artnew

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Ale chyba ogólnie każdy tu-134 ma "przeszklony nos"

  3. #3
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artnew
    Ale chyba ogólnie każdy tu-134 ma "przeszklony nos"
    Nie każdy.

    http://www.airliners.net/photo/Kolav...A-3/1375936/L/
    http://www.airliners.net/photo/Tupol...A-3/1378667/L/

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    No właśnie nie...

    Dlatego zaczęło mnie nurtować pytanie czy to tylko "smaczek" stylistyczny czy coś więcej.

    Raczej okno to to nie jest

    Tutaj bez "okna"

    http://www.airliners.net/photo/UTair...A-3/1340291/M/

  5. #5
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    http://www.airliners.net/photo/Belav...A-3/0609927/L/

    Ale tam musi być widok. Miejsce dla RNAV Spotterów.

  6. #6
    Awatar artnew

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    No więc ten oszklony nos to bodajże gondola nawigatora

  7. #7
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Docelowo 134 miał być przecież bombowcem...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    No tak, wszystko się wyjaśniło. Patrzyłem na zdjęcia kokpitu samolotu bez szkiełka.

    Kokpit oszklony ma "komfortowe" wejście do kabiny nawigatora:

    http://www.airliners.net/photo/Aerof...A-3/1311354/M/


  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    O czym mozna sie przekonac w skansenie obok lotniska w Budapeszcie.

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Kabina w nosie należała do nawigatora. Samoloty z pełnym nosem miały inny, nowszy radar meteo (Groza chyba, w odróżnieniu od Roz), zaś stanowisko nawigatora przeniesiono do korytarza łączącego przednią kuchnię z kokpitem, w miejscu szatni załogowej - stąd w LOcie popularne były jako "korytarzowce". Generalnie były mniej lubiane przez załogi ze względu na ciasnotę. Pod względem wyposażenia były to równoznaczne samoloty (za wyj. radaru, na którym i tak nic nie było widać).
    Tu-134 wywodzi się z bombowca, powstał jako rozwój samolotu Tu-104/124, wyposaźony w nowe silniki, a z kolei one powstały z bombowego Tu-16. Zresztą przez jakiś czas do szkolenia pilotów Aerofłotu wykorzystywano nieuzbrojone Tu-16, potem nawet wykorzystywano je do szybkich przysyłek Cargo - gdzieś nawet widziałem zdjęcie cywilnego Tu-16.
    EDIT: Sorry, ale pomyliłem samoloty! Chodziło mi o cywilną wersję bombowca Tu-95 oznaczoną Tu-116 lub czasem Tu-114D (zbudowano 2 egz); samolotem pasażerskim który powstał na bazie Tu-95 jest oczywiście Tu-114.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie


    Polecamy

    bedrzich, Dzięki wielkie za dokładne wyjaśnienie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •