Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie Podjazd do rękawa od czego zależy ??


    Polecamy

    Mam taki problem jak lądowalismy w LIS o 13:15 to nasz Arbuzek A321 podjeżdzał do rękawa a jak wylatywałem o 6:25 to jechalismy autobusem i po schodkach a wszystkie prawie rękawy były puste. Tak samo w MUC avro- autobusem a przy niektórych rękawach stały Avra ??

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Z tego co wiem zależy to od lini czy sobie wykupi rękawy, autobus jest tańszy
    Pozdrawiam G

  3. #3
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Np. z jakich powodów rękaw jest droższy od autobusu ??. Autobus to np: roboczogodziny kierowcy ora paliwo, a rękaw ?? i tak orientacyjnie o ile ??.

  4. #4
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów
    Pozdrawiam G

  5. #5
    Awatar michalszw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK/ BRS

    Domyślnie

    Dzięki wielkie kolego to mi wszystko rozjaśniło

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TVN24
    Oddany wiosną do użytku Terminal 2 na Okęciu nadal lśni nowością, ale zdziwienie podróżujących budzi to, że najczęściej do samolotu zamiast bezpośrednio z terminalu przez rękaw muszą pojechać autobusem. Okazuje się, że za udostępnienie rękawa linie lotnicze muszą dodatkowo płacić.
    Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze wprowadziło niedawno nowy sposób liczenia tej opłaty - zamiast jednej kwoty linie płacą za każde pół godziny postoju samolotu. W niektórych przypadkach oznacza to pięciokrotny wzrost ceny, co przewoźnikom się nie opłaca.

    Kończąca się promocja

    PPL informuje, ze poprzedni system to była promocja, która właśnie się skończyła. - Przyjęty sposób naliczania jest różny dla rożnych portów. Trzeba patrzeć całościowo na cenę obsługi w danym porcie lotniczym, a Okęcie w takim porównaniu wcale nie jest drogim portem - mówi rzecznik PPL Jakub Mielniczuk.

    Zdaniem ekspertów rynku lotniczego Okęcie jest jednak drogim lotniskiem - zwłaszcza, że w odróżnieniu od wielu innych stolic europejskich nie ma konkurencyjnego lotniska w najbliższej okolicy. To powoduje, że PPL może praktycznie dyktować ceny. Nowe lotnisko w pobliżu Warszawy wciąż pozostaje jedynie w sferze projektów. A latające do Warszawy linie oszczędzają na czym się da, zwłaszcza, gdy wysokie ceny paliw postawiły przewoźników w obliczu poważnego kryzysu.

    Setki za godzinę

    Obecnie za każde pół godziny postoju samolotu przy rękawie, linia lotnicza musi zapłacić na Okęciu 235 złotych plus VAT. Poprzednio koszt wynosił około 200 złotych za cały czas postoju. Część linii lotniczych z polskim LOT-em na czele - ogranicza więc korzystanie z rękawów.

    Eksperci lotniczy podkreślają, że nie można się dziwić, bo przewoźnicy szukają oszczędności gdzie mogą - a z obsługi przy rękawie można zrezygnować i w zamian dowozić pasażerów z płyty lotniska autokarami, co jest tańsze.

    Są jednak linie, które deklarują że z powodów prestiżowych będą z rękawów na Okęciu korzystać - taką deklarację składają na przyklad British Airways.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Ha ha no ja nie mogę 235zł z pół godziny i to jeszcze bez VAT. A jak dany samolot ma sobie stać całą dobę przy rękawie to co ma zapłacić kilka tyśiaków, lepiej niech te rękawy zdemontują.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Zakładając, że samolot stoi przy rękawie 45 minut, przy rękawie może stanąć 12 samolotów w ciągu dnia, to PPL nna jednym rękawie zarabia 5640 zł, w ciągu miesiąca 169 tys., 2 mln. w ciągu roku.

    Przy 40 rękawach tak działających miesięczny zarobek to prawie 7 mln zł. (pod odjęciu kosztów obsługi) , a rocznie 82 miliony złotych.

    Przy poprzednim taryfikatorze zysk wynosił 35 milionów złotych rocznie.

    Nic dziwnego, że większość linii rezygnuje.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Hmmmm. Kilka razy czytając na forum natknąłem się na wypowiedzi typu : "...samolot zakołował do rękawa, ale podstawili schodki pod tylne wejście i wszyscy wychodzili po schodkach i do autobusu...". Coś w tym stylu. Więc jak za rękaw tak dużo się płaci, to po co samolot kołuje pod rękaw, a wszyscy wysiadają schodkami, a nie rękawem?


    Pozdrawiam,
    Sebek.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •