zazwyczaj ponad 800 km/h czasami dochodzą nawet do 1000. Jak leciałem benkiem 767 do na JFK leciał 920 km/h a z powrotem 1100. Zależy to od kilku czynników.
zazwyczaj ponad 800 km/h czasami dochodzą nawet do 1000. Jak leciałem benkiem 767 do na JFK leciał 920 km/h a z powrotem 1100. Zależy to od kilku czynników.
tj. jakich? też mnie to ciekawi.
to co mi wiadomo to: od tonażu, odległości lotnisk, czy jest opóźniony lot czy nie, wiatr, warunki pogodowe, typ samolotu, kierunek np z USA zawsze się lata szybciej niż do usa, załogi i przepisów, oraz kontroli lotów.
a może mi ktoś podać na pw albo tutaj maxymalną prędkość najpopularniejszych samolotów pasażerskich tj. Airbus i Boeing w km/h? bo w tych innych miarach sie nie znam za bardzo z góry dzięki
To ja ci podam miary żebyś sobie przeliczył:
1 mila = 1.609344 km
1 mila morska (nm) = 1.852 km. 1 węzeł (1 knot) to 1 mila morska/godzinę (1nm/h).
Edit: przy normalnych przelotach samoloty właściwie nigdy nie lecą z prędkością maksymalną.
Eee tam, podpis ;)
maxymalną jest ciężko podać bo różnie to bywa. Poszukaj w googlach, pod tytułem np "osiagi samolotów pasażerskich" lub na stronie Boeinga lub Airbusa.
Oczywiście. Mówienie o prędkości maksymalnej w przypadku samolotów latających na dużych wysokościach nie ma za bardzo sensu.
Dla parametrów lotu i pracy silnika ważna jest prędkośc względem przyżądów IAS - ale ta prędkosc ma niewiele wspolnego z rzeczywista predkoscia samolotu wzgledem ziemii.
Tak dla najprostrzego zrozumienia to predkosc IAS jest prędkoscią wzgledem "gestosci powietrza". Zaleznosc predkosci IAS od rzeczywistej predkosci wzgledem ziemii zalezy od cisnienia, temperatury i chyba nawet wilgotnosci powietrza, a te zaleza glownie od wysokosci, ale rowniez oczywiscie nieliniowo i nie zawsze tak samo.
Osiagi samolotu dotycza predkosci IAS, czyli nie da sie okreslic maksymalnej predkosci wzledem ziemii bo ta w skrocie zalezy od "pogody"
Nie mówiąc o tym, że samoloty z prędkościami maksymalnymi nie latają, bo groziłoby to utratą sterowności / uszkodzeniem konstrukcji przy jakichkolwiek zmianach wiatru .
Eee tam, podpis ;)
Podczas nadmiernej predkosci skrzydła mogą wpaśc w drgania co jest bardzo niebezpieczne :P
W!ZZ :D
Dlaczego z USA leci się szybciej niż do USA ?Zamieszczone przez michalszw
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
Picasa Web - http://picasaweb.google.pl/winmenia.vip
Blog - http://adrianwinkowski.blogspot.com/
Żyć by latać, latać by żyć.
bo sie ziemia kreci xDDD
Trzeba by wyjaśnić co się rozumie pod pojęciem "prędkość maksymalna". Jest prędkość Vne (Never Excess Speed) i to jest maksymalna dopuszczalna prędkość konstrukcji, oczywiście IAS.Zamieszczone przez Mimis
Winmenia: Ze względu na kierunki wiatrów w wyższych częściach atmosfery.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_strumieniowy
WOW no tak heheZamieszczone przez Craviec
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
Picasa Web - http://picasaweb.google.pl/winmenia.vip
Blog - http://adrianwinkowski.blogspot.com/
Żyć by latać, latać by żyć.
A z jaką prędkością startuje lub ląduje np. taki b 737?
AIR
Prędkość maksymalna 0,82 Ma (876 km/h)Zamieszczone przez AIRMEN
Prędkość przelotowa 0,74 Ma (780 km/h) - 0,78 Ma (823 km/h) (zależy od wersji)
Proszę.
Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
Picasa Web - http://picasaweb.google.pl/winmenia.vip
Blog - http://adrianwinkowski.blogspot.com/
Żyć by latać, latać by żyć.
Masz na myśli prędkość przyrządową, czy względem ziemi? Zależy to także od masy samolotu, wysokości lotniska, temperatury.Zamieszczone przez AIRMEN
Winmenia: Na jakiej podstawie przeliczasz prędkość wyrażaną w liczbie Ma na km/h??? Przecież to mogą być przeróżne wartości.
Zakładki