Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar fteo

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Ciśnienie w kabinie - czy rożnice w odczuciu związane są z modelem samolotu?


    Polecamy

    Dzisiaj przeleciałam się na trasie WRO - WAW Embraerem 170 i z powrotem Boeingiem 737.
    Pomimo bardzo zbliżonych parametrów lotu (prędkość, wysokość przelotowa) lepiej zniosłam podróż Embraerem.
    Kiedyś myślałam, że jest to związane z regulacją ciśnienia przez pilota (?), ale ponieważ sytuacja powtórzyła się któryś raz z kolei, zaczynam myśleć, że to jednak sprawka samolotu.
    Czy ktoś zna prawdziwą przyczynę takiej różnicy?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    to czy czujesz cisnienie mniej badz bardziej zalezy od tego jak ostro samolot schodzi, ale wydaje mi sie ze model tez ma roznice bo jesli jest to wiekszy samolot ciezszy to zawsze mniej to odczujesz jak bedzie schodzil ostro w dol niz takim embrionemjeszcze kwestia cisnienia jest twoje zdrowie, nawet najmniejszy katar potrafi przemienic lot w horror

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    koleżanka chyba pomyliła ciśnienie z bezwładnością. To pierwsze nie ma żadnego związku z prędkością schodzenia, czy masą samolotu...

  4. #4
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikerus
    koleżanka chyba pomyliła ciśnienie z bezwładnością. To pierwsze nie ma żadnego związku z prędkością schodzenia, czy masą samolotu...
    Chyba jednak ma, im szybciej samolot schodzi, tym szybsza jest zmiana ciśnienia w kabinie, a co za tym idzie są inne odczucia.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    moze poprostu inaczej schodzili

  6. #6
    Awatar fteo

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Problem polega na tym, że zauważyłam pewną powtarzalną prawidłowość - taką, jaką opisałam we wcześniejszym poście.

  7. #7
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Coś w tym jest.
    Jeszcze nie zdarzył mi się lot 737 (poza NG), po którym nie bolał by mnie łeb.
    W innych samolotach mi się to nie zdarza.

    Pzdr,P.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez fteo
    Problem polega na tym, że zauważyłam pewną powtarzalną prawidłowość - taką, jaką opisałam we wcześniejszym poście.
    Podejrzewam niestety urojenia. Automaty regulujace cisnienie w kabinach sa szalenie podobne we wszystkich nowoczesnych samolotach a minimalne mozliwe roznice nie bylyby do uchwycenia przez czlowieka. Jak pisano wyzej - sposob lotu, szybkosc zmiany wysokosci ma tutaj decydujace znaczenie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •