Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    gk
    gk jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie 2 pytania (światła, "obchód" samolotu)


    Polecamy

    Witajcie,


    Zatem nr1:
    W jakim celu przy lądowaniu wyłącza się światła w kabinie?
    edit: my fault (use google idiot), gdyby ktoś szukał: http://www.usatoday.com/travel/colum...-captain_x.htm
    i nr2:
    Zauważyłem, że jeden z pilotów przed startem obchodził samolot i zagłądał we wlot/wylot silnika (sorry za lame terminologie), pod skrzydła, świecił pod dzioba czy też brzucho. Czy to standardowa procedura i czy pilot szuka czegoś konkretnego czy też jest to raczej ogólne sprawdzenie?

    Dzięki z góry,

    Pozdrawiam,

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Somewhere...

    Domyślnie

    Z tego co wiem to światła wyłącza się po to, żeby cała moc była dostępna dla silników (przy lądowaniu i starcie w nocy stewardesa coś tłumaczyła), a pilot przed każdym lotem ma obowiązek sprawdzać samolot.
    Pozdrawiam!
    My dream is to fly... :)

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Granulka
    Z tego co wiem to światła wyłącza się po to, żeby cała moc była dostępna dla silników (przy lądowaniu i starcie w nocy stewardesa coś tłumaczyła), a pilot przed każdym lotem ma obowiązek sprawdzać samolot.
    Pozdrawiam!
    Temat juz byl tu wielokrotnie poruszany, polecam poszukac. Wylacza sie dla tego samego powodu co przy starcie - zeby w razie przymusowej ewakuacji (awaria) wzrok pasazerow byl przyzwyczajony do ciemnosci. Z moca silnikow, ich obciazeniem nic nie ma wspolnego.

    Obchod to standartowa procedura, jest to ogolne wizulane sprawdzenie samolotu, robia to piloci malych Cessn i duzych Boeingow.

  4. #4
    gk
    gk jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Witajcie ponownie,

    Dzieki za zainteresowanie.
    All is clear now.

    Pozdrawiam,

  5. #5
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Choćbyśmy zastosowali miotacze płomieni, to widzę, że ten mit o mocy silników jest nie do zwalczenia. Na tym forum pisaliśmy o tym ze 100 razy. W zadymionym samolocie ważnym elementem ratunkowym jest system oświetlenia podłogowego zawierający błyskające lampy "prowadzące" do najbliższego wyjścia. System ten tym lepiej działa im ciemniej jest w kabinie (jak to systemy świetlne). Trudno oczekiwać, aby wyłączenie światła pozostawione było na czas, kiedy samolot się już rozbije. A zatem wyłącza się je zawczasu.
    Obchód (przeważnie w gestii F/O) jest dokonywany przede wszystkim w celu stwierdzenia wycieków.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Choćbyśmy zastosowali miotacze płomieni, to widzę, że ten mit o mocy silników jest nie do zwalczenia. Na tym forum pisaliśmy o tym ze 100 razy. W zadymionym samolocie ważnym elementem ratunkowym jest system oświetlenia podłogowego zawierający błyskające lampy "prowadzące" do najbliższego wyjścia. System ten tym lepiej działa im ciemniej jest w kabinie (jak to systemy świetlne). Trudno oczekiwać, aby wyłączenie światła pozostawione było na czas, kiedy samolot się już rozbije. A zatem wyłącza się je zawczasu.
    Obchód (przeważnie w gestii F/O) jest dokonywany przede wszystkim w celu stwierdzenia wycieków.
    I ta optymistyczna wypowiedz (ale niestety prawdziwa) polecilbym umiescic w dziale SPL

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    w instrukcji do samochodu wyraznie pisze sprawdz swiatla i hamulce przed jazda ))
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mehow
    w instrukcji do samochodu wyraznie pisze sprawdz swiatla i hamulce przed jazda ))
    Opony przeciez tez

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Brytany lubia dziwne skroty. Na kursie motocyklowym wbijaja sruby w glowe: BOLTS (Brakes, Oils, Lights, Tyres, Suspension)
    Czyli przed jazda sprawdz: hamulce, oleje, swiatla, opony i zawieszenie

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie


    Polecamy

    sanfran, na szkoleniu lotniczym tez jest duzo tego typu skrotow: BUM FICH checks kiedy jestes 'z wiatrem' (downwind), FREDA checks jak zblizasz sie do lotniska docelowego, HASELL checks kiedy latasz zadania na przeciagniecia i podobne manewry.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •