Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie Płatne anulowanie, bezpłatna zmiana... hmm


    Polecamy

    Mam bilet o/w w klasie M, anulowanie 400 PLN, zmiana 0 PLN

    -> czy mogę podwyższyć do Y, a później anulować za darmo?
    (w systemie którego używałem, opłata za anulowanie Y na trasie WAW->RDU też była 400 PLN!)
    ew. podwyższyć do klasy C, i wtedy anulować? (tu chyba zawsze jest za darmo)

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Ale zmiana do wyzszej klasy (C) bedzie Ciebie kosztowala. Mniej niz 400 zlotych?

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Zmiana M->C jako taka nie będzie mnie kosztowała nic. Muszę dopłacić do ceny biletu (M->C), ale to jest mój "kapitał" który będzie zachowany, więc go dostanę z powrotem. A przynajmniej tak to widzę

  4. #4
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Wiem, ze to stary watek i sorry za odgrzewanie, ale tak na przyszlosc - z tego co pamietam, to w wiekszosci tych tanich taryf w wiekszosci linii tez jest oplata manipulacyjna przy probie podniesienia klasy/taryfy rezerwacyjnej - w ten sposob sie bronia przed tego typu probami anulowania bezzwrotnych/restrykcyjnych biletow - bo tak to kazdy moglby sobie upgrade wrzucic na karte kredytowa i bilet za darmo oddac...

  5. #5
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    tok rozumowania jest mniej więcej taki:
    -jeśli taryfa pozwala na upgrade to robisz to
    -jeśli zmienisz taryfę, klasę to lecisz drożej, wygodniej ale na warunkach pierwotnej taryfy czyli jak dopłacisz do biznesu to obowiązują Cię warunki taryfy ekonomicznej.
    -opłata za zmianę czegokolwiek w bilecie

    Jak by tak można było sobie zmieniać to dopiero byłby bałagan. Zawsze możesz od razu wykupić taryfę biznes i wszystko masz za free a najlepiej first

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest zasada, którą stosują wszystkie linie w wypadku upgradów i refund w wypadku upgrade do wyższej taryfy - "the original norefundable amount remains nonrefundable".
    To znaczy, że jeśli oryginalna taryfa na bilecie nie dopuszczała zwrotu pieniędzy, to base fare się nie odzyska. Linia zwróci podatki i różnicę między oryginalną taryfą flex a origalną nonref. To samo w wypadku kiedy jest opłata za skasowanie. Po upgrade do flex i tak ta opłata obowiązuje.

    Np. zapis z taryfy BA WAW-LHR na listopad ONCEUR:

    IN CASE OF TICKET UPGRADE THE ORIGINAL NON-REFUNDABLE AMOUNT REMAINS NON-REFUNDABLE

    Większość linii tego zapisu nie stosuje, ale takie są reguły upgrade i refund.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •