Z innej beczki, autoresponder na ffp[at]lot.pl jest nieźle demotywujący:
Dziękujemy za nadesłaną korespondencję.
Uprzejmie informujemy, że sprawa będzie rozpatrzona w kolejności napływania zgłoszeń. Oczekiwanie na rozpatrzenie wniosków trwa około 30 dni roboczych - wyłączając soboty, niedziele i święta.
Nowa promocja na 2000 mil za rejestrację (dla nowych członków): Miles & More - Registration
Mile na koncie pojawiają się razem z pierwszymi milami za przelot.
Mam takie może głupie pytanie. Ale wolę je zadac. Większośc osób w Polsce ma konta Miles&More LOT. Jeśli aktualne władze LOTu zdecydują się na kontrolowany upadek firmy, to mile na LOTowskich kontach przepadną, czy jako, że program należy do Lufthansy, po prostu LOTu już nie będzie, ale mile pozostaną ? Czy będziemy zdani na łaskę LH ?
Wariant z kontrolowaną plajtą wydaje mi się całkiem wiarygodny i wcale nie musi to oznaczac, że linia zniknie - znikną tylko zobowiązania - mam nadzieje, że nie te związane z programem lojalnościowym.
Mam około 80tys mil, ale już najbliższa rodzina prawie 200tys. Jakaś wartośc to jest.
M&M należy do LH, więc updatek LOTu zmieni conajwyżej logo na karcie.
Miles & More - Warunki & Zasady - Warunki i zasady uczestnictwa
Zasady i warunki uczestnictwaZazwyczaj program mikowy stanowi wartość samą w sobie, a nie tylko zobowiązanie -> mało kto wpada na pomysł ogrania grona najlojalniejszych klientów.
Miles & More – program dla często podróżujących pasażerów nagradza lojalność naszych Klientów. Operatorem i organizatorem programu są linie lotnicze Lufthansa (Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft).
3.3 Zakończenie realizacji programu
Firma Lufthansa zastrzega sobie prawo do zakończenia realizacji programu Miles & More przeznaczonego dla osób często podróżujących, w dowolnym momencie lub do zastąpienia tego programu innym oraz do rozwiązania w odpowiedni sposób umów zawartych z jego uczestnikami. W przypadku takiego rozwiązania umowy zastosowanie będą miały, z uwzględnieniem istniejących różnic, postanowienia ppkt 3.1 i 3.2.
To chyba najgorsze co mogą zrobic. Prawda, nie jest źle.
Nic mnie już nie zdziwi. W sumie czasem lepiej powiedziec "sorry zwijamy się, to nie nasza wina, rynek nas wykończył", niż z dnia na dzień ilośc mil za typowy lot z przesiadką w ekonomicznej zmniejszyc z 3000 do 500. Moze najlojalniejszych to nie rusza, ale z pewnoscią ogromna ilośc lojalnych osob poczuła się tych ruchem może nawet bardziej ograna.
Czytałem, że w Niemczech była sprawa sądowa gdzie jakiś program zmieniał warunki/kończył się i sąd nakazał operatorowi respektowanie wcześniejszych warunków przez dodatkowe 6 miesięcy.
Tak czy siak, tego typu klauzule to norma. Ale ich wykonywanie to w zasadzie chyba tylko w praktyce ćwiczy Alitalia co parę lat zamykając program i uruchamiając na nowa (sam skreśliłem z 60k mil z nimi w cholerę).
Rusza to właśnie najlojalniejszych (SEN), ponieważ dla FTL zostaje jeszcze teraz kwalifikacja po segmentach.
Btw: z GDN te same literki taryf są jakieś 50% droższe niż np z WAW. Czyli 750 mil mamy generalnie na biletach >1500 PLN.
W Polsce właśnie kilka dni temu Sąd Najwyższy zajął się problemem zapisów w programach lojalnościowych. Wygląda na to, że można skarżyć do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów niekorzystne zmiany w programie lojalnościowym (bo sąd uznał je za element umowy sprzedaży). Czyli (to już moja interpretacja) jeśli nabyłem jakieś uprawnienia dzięki zakupowi, to zmiana regulaminu która mnie ich pozbawia może być zaskarżona/zablokowana.
Sąd oceni programy lojalnościowe | rp.pl
Programy lojalnościowe nie mogą naruszać dobrych obyczajów | rp.pl - zwłaszcza ten artykuł daje taką nadzieję
Czy ktoś z Was testował te prenumeraty: FlyerTalk Forums - View Single Post - List of M&M promotions ?
Niby da sie przecież podac niemiecki adres i nikogo nie powinno obchodzic kto tam mieszka i z jakiego kraju karta M&M.
Mile mnie kuszą, gdyż od ponad roku nie miałem żadnego urlopu dłuższego niż długi weekend i do późnej jesieni na 100% nie będę miał. W tym roku miała byc afryka za 60tys mil, ale z powodu operacji mojej kobiety trzeba było to odwołac. Muszę jakoś to odreagowac za rok.
Teraz mam trochę wiecej mil i kusi mnie Nowa Zelandia, dysponuję jednym kontem MM na którym mam 140tys mil i drugim na którym w kwietniu będę miął 80tys mil.
Moj aktualny plan jest taki:
Kupno biletu w promocji do 2000zł gdziekolwiek do dalekiej azji (Japonia, Chiny, BKK, SIN, KUL, HKG). Załóżmy, że BKK, HKG lub SIN. Stamtąd za 60tys mil kółko: coś-SIN-SYD(stop)-CHC // AKL-KIX(stop)-HND-HKG lub najlepiej: SIN-SYD-AKL(stop)-Samoa // Samoa-AKL-KIX(stop)-HKG.
Przy tym wariancie zostałoby mi 20tys mil i przez kolejny rok dobiłbym do 40tys i Rwandy, Kenii w ekonomicznej. Ponieważ operacja mojej kobiety była skomplikowana, ona nawet za rok musi jednak przebywac w miejscach cywilizowanych, stad NZ i Japonia wydaje mi sie lepszym miejscem niż Afryka (za 2 lata powinno byc OK).
Cała ta akcja z 2 biletami i zgraniem promocji z biletem za mile i to na odcinkach gdzie sa problemy z dostepnoscia jest bardzo skomplikowana. Przy braku szczescia - moze byc nawet niemozliwa. Dlatego kusi mnie wariant w ktorym zdobywam 15tys mil za 100e i do lata na obu kontach mam ponad 100tys mil, dzieki temu "spokojnie" za mile biorę trase: POZ-FRA-SIN-SYD(stop)-CHC // AKL-HKG-KIX(stop)-FRA-POZ (oczywiscie to nie bedzie na spokojnie, bo wiadomo jak z dostepnością, ale na pewno jest to mozliwe). Mialbym wszystko na 1 bilecie i spokojna glowe. Oczywiscie trace na elastycznosci trasy i liczbie "stopoverow" i nie mam już mila na Afrykę zimą 2012/2013.
Co byście brali ?
Czy rezerwując bilet w SN za mile (w klasie ekonomicznej) zawsze się trafia do klasy b.light economy czy w zależności od rezerwowanego biletu (dla europy) 15k mil b. light economy a 25k mil b.flex economy?
Mam takie pytanie, pewnie była o tym mowa, ale nie chce mi się wertować ponad 1200 postów w temacie Czy za przelot za przy użyciu biletu nagrody za mile premiowe w programie MM naliczane są mile? Nigdy nie odbierałem biletu 'nagrody', po raz pierwszy zrobiłem rezerwacje przedwczoraj i jestem ciekawy. Dzięki z góry za odpowiedź.
No aż tak dobrze to nie ma
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
dzięki za odp. Tak właśnie myślałem, bo w rezerwacji Lufthansy mam klasę rezerwacyjną zaznaczoną jako X, a takiej klasy w Lufie nie znalazłem.
Ja bym w pierwszej kolejności probował zrealizować plan A czyli 2 wyjazdy rok po roku (zawsze to 2 a nie 1): w promocji jakiejś, gdzieś zawsze do Azji dolecisz - to tylko kwestia czy będzie 200 zł w ta czy tamtą, więc jesli udałoby Ci się "upolować" bilety-nagrody na planowanej trasie powinno sie w całości udać i przy okazji sporo ciekawych miejsc po drodze do zobaczenia. A do tego w ramach kapitału mil dodatkowa wyprawa na kolejny rok gwarantowana.
Wiesz, jakbym wiedział, że zgram plan A, to też bym go wolał, ale to niesie ze sobą ryzyko:
- wątpie że trafi się promocja na luty-marzec do azji S-E już we wrześniu lub październiku, a po wrześniu i październiki raczej cieżko będzie o miejsca w taryfach za mile, jeśli nie zdąże nic kupić bo promocja się w porę nie pojawi, zostanę z niczym.
- chciałbym i Japonie i przelecieć się SQ, to mogę zrobić tylko kupując bilet w promocji z europy do HKG, SIN, BKK itp (bilet nagroda open-jaw moze byc w 2 strefach)
- po stwierdzeniu ze pojawila sie promocja ktora mi pasuje, musialbym szybko szukac w zgranych terminach biletu za mile dalej, rezerwowac go, wykupic bilet w promocji i potem wykupic za mile - ostra akcja
- lecac na 2 biletach po dolocie do azji musialbym miec z 2 dni rezerwy w razie czego, potem przy powrocie do azji podobnie. To wydłuża cały wyjazd, który i tak będzie długi. Myślę, że mogę zaszaleć na max 3tyg+kilka dni. Boję się, że jeśli chcę zachaczyć za jednym zamachem i NZ i Japonie i miec jeszcze stopover gdzies po drodze by odpoczac to przy wariancie A wychodzą już conajmniej 4tyg.
- plan A jest jednak drozszy, plan B daje spokoj (wszystko na 1 rezerwacji)
- przy planie A mialbym nastepny wypad do afryki srodkowej, a tam juz bylem (bylem w Tanzanii, chcialbym jeszcze Rwande i Kenie, ale to jednak podobne klimaty), miałem to miec w tym roku, ale kusil mnie business w LX. Teraz business podrożał, a ja stwierdziłem, że wolę jednak zobaczyc wiecej.
Wazne dla mnie jest by trzymac sie cywilizowanych krajow i by miec przerwy w podrozy, bo bede lecial z osoba po operacji kregoslupa, teoretycznie po takim czasie powinno byc OK, bez ryzyka, ale wolę dmuchac na zimne.
Zakładki