Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Podział obowiązków w kokpicie


    Polecamy

    Witam.
    Mam takie pytanie: jak to jest z podziałem obowiązków w kokpicie? Czy jest to określone proceduralnie które czynności należą do kapitana, a które do drugiego pilota (bo domyślam się, że jedna para rąk nie wystarczy zwłaszcza np. przy starcie), czy może piloci uzgadniają między sobą zakres obowiązków????? Ciekawi mnie również czy przed oboma pilotami zanjdują się te same wskażniki i przyżądy, czy kaźdy z nich ma przed oczami tylko ich część.
    Jestem tu nowa i zupełnie "zielona" więc sorki jeśli pytanie jest banalne.
    Pozdrawiam wszystkich miłośników latania.
    Kasia.

  2. #2
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Ojj najpierw to trochę ortografii koleżanko! Wszystko zależy od pilotów i to oni uzgadniają między sobą. Wiadome jest,że to zawsze kapitan o wszystkim decyduje, a F/O zawsze czyta check list.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Mozesz poszukac bo byla kiedys dyskusja na ten temat na tym forum.

    Zasadniczo podzial obowiazkow w danym locie jest pomiedzy pilotem lecacym (PF = Pilot Flying) i pilotem nie lecacym (PNF = Pilot Not Flying). Zarowno kapitan jak i drugi pilotem moze byc PF lub PNF i potem naprzyklad zmieniaja sie rolami w drodze powrotnej. Do obowiazkow PNF nalezy naprzklad rozmowa z kontrolerami, do PF nalezy kontrola nad samolotem a wiec naprzyklad kontrola autpilota, itp.

    Piloci przechodza specjalny kurs ktory uczy ich wlasciwego podzialu obowiazkow i na czym dokladnie rola PF i PNF polega. Calosc jest skomplikowana i wymaga prawie 2-tygodniowego treningu.

    Cytat Zamieszczone przez Maciej_EPWA
    Wszystko zależy od pilotów i to oni uzgadniają między sobą.
    To jest nieprawda. Piloci tylko uzgadniaja miedzy soba ktory na danej trasie jest PF a ktory PNF a z tego dalej dokladny podzial obowiazkow wynika.

    Temat byl tu juz poruszany, prosze szukac pod "PNF" lub "PF".

  4. #4
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Oczywiście,że występuje podział na pilota Pilot Flying (PF) czy Pilot Monitoring (wiem,że innym pojęciem da się to zastąpić ale nazwy dokładnie nie pamiętam tak więc nie chcę wprowadzać nikogo w błąd).

    Pozdrawiam

  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciej_EPWA
    Wiadome jest,że to zawsze kapitan o wszystkim decyduje, a F/O zawsze czyta check list.
    Aleś wymyślił.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    ostatnio widziałem jak po wylądowaniu F/O czytał Checklisty :P
    Pozdrawiam Pablo



  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    4. Apelujemy do osób, które nie mają pojęcia jak brzmi prawidłowa odpowiedź, żeby sie powstrzymały z jej udzielaniem.
    4. Apelujemy do osób, które nie mają pojęcia jak brzmi prawidłowa odpowiedź, żeby sie powstrzymały z jej udzielaniem.
    4. Apelujemy do osób, które nie mają pojęcia jak brzmi prawidłowa odpowiedź, żeby sie powstrzymały z jej udzielaniem.
    4. Apelujemy do osób, które nie mają pojęcia jak brzmi prawidłowa odpowiedź, żeby sie powstrzymały z jej udzielaniem.
    4. Apelujemy do osób, które nie mają pojęcia jak brzmi prawidłowa odpowiedź, żeby sie powstrzymały z jej udzielaniem.

  8. #8
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Ok, mój błąd sam się wkopałem. Już nic na ten temat nie piszę.

    Sorry, pozdrawiam.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •