Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie informacje o systemac EGNOS//GNSS /wymaga infrastruktura/


    Polecamy

    szukam wszedzie i nie umime znalesc

    Jakie wymagania powinny spełniać lotniska aby

    mogly korzystać z tego systemu, znalazlem jedynie tyle ze przy
    porcedurze podejscia APV lotniska musza spełniać nastepujące wymagania:

     Szerokość i długość pasa drogi starowej,
     Przeszkody znajdujące się w obrębie płaszczyzn
    ograniczających,
     Dostępność odpowiedniej informacji meteorologicznej,
     Odpowiednie oświetlenie i oznakowanie krawędzi drogi Starowej,
     Konfiguracja dróg kołowania.

    lecz nie umiem znaleść konkretnych informacji informacji na ten
    temat
    (takich jak wymiary, odleglosci itd ) moze wy mi pomozecie

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wg. mojej wiedzy nie ma jeszcze certyfikacji EGNOS jako źródła radionawigacyjnego pozwalającego wykonywać podejścia precyzyjne (APV), więc ciężko będzie znaleźć coś oficjalnego. Prognozy są takie, że wymagania będą mniej więcej takie, jak dla ILS kategorii I. Szczegóły znajdują się w manualach ICAO.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    APV jest podejsciem precyzyjnym (FAA uwaza je za semi-precision) ze sciezka podejscia i wymaganiai pasa beda bardzo podobne do warunkow dla ILS cat I (jesli nie identyczne). Mam nadzieje ze wiesz ze sa tez podejscia oparte na GNSS ktore sa nieprecyzyjne i ktore maja duzo mniejsze wymagania co do pasa.
    Pogugluj sobie ICAO Annex 14 - latwe do znalezienia, ktory dokladnie opisuje te wymagania. Niestety dokumenty ICAO sa kobylaste, niezbyt to latwa lektura i o ile ostatni raz sprawdzalem ich data jest 1999 a wiec zanim APV sie pojawilo na horyzoncie. Mozesz tez zerknac w ICAO 8168, tam tez jest sporo. Mozesz tez posprawdzac sobie przykladowych setki lotnisk w US z takimi podejsciami bo ta informacja jest wyjatkowo przystepma. Poza tym pamietaj ze taka kluczowa sprawa jak rodzaj oswietlenia bedzie bezposrednio zalezec od tego jakie minima widocznosci chcesz miec przy podejsciu, czy np. 1/2 czy 3/4 czy 1 mila, itp.W kazdym razie dalem ci chyba dosc poczatkowej wiedzy abys sobie teraz sam szukal.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 18-02-2012 o 20:55

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    dzieki wielkie za zainteresowanie sei moim problem. Jeżeli chodzi o zalącznik 14 to tam o APV nawet nie słyszeli gdy go pisali, natomiast doc 8168 opisuje procedury podejścia, a nie jaka jest wymagana infrastruktura. Kiedy ostatnio ogladalem ten dokument to rozdział podejscia z wykorzystaniem SBAS była jedynie informacja ze bedzie opracowany w przyszlośći, spróbuje sprawdzic te lotniska.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez super_krzys Zobacz posta
    spróbuje sprawdzic te lotniska.
    Europa jest grubo za US we wprowadzaniu takich podejsc, najwiecej praktycznej informacji znajdziesz w dokumentacji amerykanskiej. Ale jak napisano wyzej, obawiam sie ze nikt nie wymyslil nowych standardow lotniskowych dla podejsc typu APV bo i po co, te dla ILS Cat.I powinny byc rownie dobre.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez super_krzys Zobacz posta
    spróbuje sprawdzic te lotniska.
    W nomenklaturze FAA: APV = LPV.

    Tutaj masz jedno: KLKR http://wwwim pasem.airnav.com/airport/KLKR i popatrz na podejscie RNAV Rwy 6, jest to podejscie LPV. Zauwaz infrastrukture lotniska - poza dlugim pasem nie ma duzo wiecej, nie ma zadnych swiatel podejscia, nie ma tradycyjnych oznaczen na pasie z ILSem. Proste, standardowe oswietlenie krawedzi pasa.

    Drugi przyklad: AirNav: KGWR - Gwinner-Roger Melroe Field Airport, masz LPV do pasa 34. Podobnie jak wyzej, to lotnisko nawet nie ma minimalnej drogi kolowania.

    Oba lotniska sa niekontrolowane, zadne z nich nie ma ILSu.

    A tutaj prosty dokument FAA streszczajacy w pogladowy sposob podstawowe warunki lotniskowe dla podejsc LPV. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne wymiary:

    http://www.faa.gov/airports/great_la...GPS2010MJH.pdf
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 19-02-2012 o 08:36

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki wielkie własnie o te informacje mi chodzilo

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •