Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Konfiguracja foteli i klas


    Polecamy

    Pewnie pytania dziwne, ale na pewno proste
    Czy każdy samolot ma jakieś gotowe dziury do mocowania foteli w zadanym
    układzie, czy linia może sobie przekonfigurować samolot samodzielnie (w sensie,
    jej mechanicy), czy samolot trzeba odsyłać do producenta?
    Czy zatem przewidziane są otwory mocujące w jednakowych odstępach w podłodze,
    czy jak to jest inaczej rozwiązane? Do tego wykładzina pasująca do danego rozstawu.

    Wreszcie - czy certyfikacja samolotu uwzględnia daną konfigurację?
    Przy lotach pustym samolotem - czy konfiguracja uwzględnia wyważenie samych
    foteli (jak rozumiem, fotel klasy biznes ma inną wagę niż fotel klasy ekonomicznej)?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie Re: Konfiguracja foteli i klas

    są otwory technologiczne.... a co już będzie zamontowane i czy uzyska to certyfikat to zależny -

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Krosno

    Domyślnie

    Mam pytanie równiez odnośnie foteli ale troche innego typu, a nie chciałem specjalnie otwierać tematu a ciekawi mnie jedna rzecz o której nic nie znalazłem na forum :P

    Razu jednego wybrałem sie lecąc Ryanairem na przód, tak wyjątkowo bo zawsze siadam m.w. za skrzydłami zaraz. Stewki nie kazały siadać wtedy w dwóch albo trzech pierwszych rzędach w samolocie. Dlaczego tak ? takie są przepisy, że te fotele powinny być wolne z powodu jakiś procedur ? czy jak ?

  4. #4
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Odpowiednie wyważenie samolotu, musiało być mało paxów.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Krosno

    Domyślnie

    Dziękuje za uświadomienie

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Mam niejakie wrażenie, że temat był...
    Ale ok - maksymalną ilość foteli pasażerskich w samolocie określa producent certyfikując samolot. Chodzi o to, aby ewakuować wszystkich POŁOWĄ wyjść w ciągu bodajże 90 sekund. Dla przykładu podam, że dla A321/320/319 jest to odpowiednio: 220/180/144 pasażerów. DLATEGO Easy chcąc wpakować do 319 150 pax zamówił w Airbusie specjalną wersję z 2 wyjściami ewakuacyjnymi nad skrzydłem a nie standardowym, pojedynczym! (gdzieś widziałem chyba 319 innej linii w podobnej konfiguracji, ale gdzie???)
    W samolocie są specjalne szyny technologiczne do których montuje się zestawy foteli (taki zestaw to rząd 2-4 foteli, np. spod okna, spomiędzy przejść itp)
    Przeważnie konfiguracje linii są sporo poniżej certyfikowanych, np. A330-300 może teoretycznie pomieścić 440 pax a u nas ma raptem 305 - chodzi o komfort dla pasażerów w długich lotach, dodatkowe wyposażenie kuchni i inne. Dlatego jesli linia chce zmianić konfigurację zmienia to we własnym zakresie lub np. w wyspecjalizowanej firmie technicznej jak np. Swiss Technics czy LH Technics że wezmę dwie pierwsze. Oczywiście bierze się fotele "z półki" - uprzednio certyfikowane (np. w Airbusach często stosuje się fotele f-my Recaro). Po tym zabiegu pozostaje jedynie zważyć ponownie samolot i sporządzić nowy protokół ważenia.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    DLATEGO Easy chcąc wpakować do 319 150 pax zamówił w Airbusie specjalną wersję z 2 wyjściami ewakuacyjnymi nad skrzydłem a nie standardowym, pojedynczym! (gdzieś widziałem chyba 319 innej linii w podobnej konfiguracji, ale gdzie???)
    Może Germanwings?


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, w Germanowskich A319-132 (tych z regami D-AGW*)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •