Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Cyrkulacja powietrza w samolocie


    Polecamy

    Zastanawiam się jak to jest z cyrkulacją powietrza w samolocie, wybaczcie ten prosty język, ale skąd w samolocie bierze się świeże powietrze????? Przecież samolot jest szczelnie zamknięty, zatem powietrze krąży w zamkniętym obiegu, czy istnieją więc jakieś filtry w systemie wentylacyjnym? I jeszcze jedno, w samolocie są maski tlenowe, skąd tlen do tych masek, czy samolot ma jakieś zbiorniki tlenu?
    Proszę o odpowiedż lub jeśli temat już był, to o wskazanie mi gdzie szukać.
    Dzięki.
    Pozdrawiam wszystkich miłośników latania.
    Kasia.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    nad kazdym rzedem siedzen znajduja sie male pojemniki z tlenem dostarczanym do masek. w a320 na przyklad, do niego podlaczone sa 3 maski. ciagnac za maske zrywa sie plombe i uaktywnia przeplyw tlenu. starcza go na jakies 15 minut. poza tym wiadomo ze jest tez kilka butli tlenu na wypadek potrzeby podania komus tlenu z powodow medycznych.

    co do swiezego powietrza - az tak hermetyczny samolot nie jest. oczywiscie jest system wymiany powietrza... ale o tym to juz ktos kto sie zna )

  3. #3

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kasiek
    ale skąd w samolocie bierze się świeże powietrze?????
    z silników i z air packs. wszystko się ładnie miesza i możesz nawet sobie wybrać żądaną temp

    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Cyrkulacja powietrza w samolocie

    Cytat Zamieszczone przez Kasiek
    Przecież samolot jest szczelnie zamknięty,
    Bylo juz o tym tutaj wielokrotnie ze samolot wcale nie taki znowu szczelny, to nie lodz podwodna.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolo
    Cytat Zamieszczone przez Kasiek
    ale skąd w samolocie bierze się świeże powietrze?????
    z silników i z air packs. wszystko się ładnie miesza i możesz nawet sobie wybrać żądaną temp

    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Czy mogę porsić o niceo dokładniejsze wyjaśnienie?
    Pozdrawiam wszystkich miłośników latania.
    Kasia.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kasiek
    Czy mogę porsić o niceo dokładniejsze wyjaśnienie?
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...hlight=#123273
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_pressurization

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Kasiek napisze Cie na podstawie 737, powietrze jest pobierane przez oba silniki - ale pamietajmy ze na wysokosci 10.000 tys metrow pewnie jet -50, wiec zimne powietrze jest mieszane z goracym w zaleznosci od potrzeby z 5tego albo9 tego stopnia sprezenia komprsora. Powietrze to nie tylko zasila klimatyzacje ale rowniez system odladzania, podgrzewa wode, zbiorniki z plynem hydraulicznym i jest niezbedne przy starcie silnikow.
    Tak w skrocie. Samolot nie jest hermetyczny w 100 % ale tez nie mozna powiedziec ze jest jest niszczelny - patrz. system usuwania nieczystosci w toaletach.
    PS W 100% szczelne sa luki bagazowe aby w razie pozaru nie mogl on (ogien) sie rozprzestrzeniac.

  8. #8
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    patrz. system usuwania nieczystosci w toaletach.
    W jakim sensie usuwania? Przecież wypompowują je na lotniskach?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    PS W 100% szczelne sa luki bagazowe aby w razie pozaru nie mogl on (ogien) sie rozprzestrzeniac.
    Jakim cudem? Przecież w lukach panuje to samo ciśnienie co w kabinie, więc powietrze w jakiś sposób musi się tam dostawać.

  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    W lukach (nie wszystkich) też się ustawia temp. np. do przewozu zwierząt

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Bolo napisal:
    W lukach (nie wszystkich) też się ustawia temp. np. do przewozu zwierząt
    luki w 737 sa ogrzewane nie klimatyzowane i przewoz zwierzat jest dozwolony tylko gdy:
    - biomasa nie jest za duza
    - lot nie jest za dlugi
    - luk bagazowy nie jest wypelniony przez bagaze/cargo

    marcin_EPPK napisal
    Jakim cudem? Przecież w lukach panuje to samo ciśnienie co w kabinie, więc powietrze w jakiś sposób musi się tam dostawać.
    W kabinie cisinienie moze dojsc nawet do 10.000 stop (w warunkach poprawnej pracy wszystkich systemow cisnienie nie moze dosc do 8000 stop)aby kontrloa cisnienia zaczala dzialac wiec ciezko powiedziec jakie jest dokladnie cisnienie w kabinie a w lukach jest dokladnie cisnienie jakie bylo w momencie zamykania luku. Na 'chlopski' rozum, to chyba logiczne ze nie me doplywu swiezego powietrza do luku bagazy marcin (patrz podtrzymywanie ognia)? - jak pisalem jest to tylko oparte na 738.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Pomyliłeś mnie z Marcinem_EPKK.
    w lukach jest dokladnie cisnienie jakie bylo w momencie zamykania luku
    Mógłbyś przedstawić źródło tych informacji? Ja znalazłem całkiem co innego:

    Z technicznego punktu przecież niepożądane byłoby utrzymywanie dużego ciśnienia w lukach, a mniejszego w kabinie pasażerskiej - na oko to wydatnie zmniejsza wytrzymałość konstrukcji.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    W tym tekscie chodzi o wyrownywanie cisnienia pomiedzy lukiem a kabina pasazerska. Ja pisalem o luku bagazowym i warunkach zewnetrzynch. Luk bagazowy nie jest wentylowany ani klimatyzowany. Jesli napisalem w sposob niejasny i mylacy to tylko moja wina. Dzieki PZl Belfegor

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ok, dziękuję

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    W 100% szczelne sa luki bagazowe aby w razie pozaru nie mogl on (ogien) sie rozprzestrzeniac....
    Nie rozprzestrzenia sie ognia nie ma nic wspolnego z "hermetycznoscia" kabiny.

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    patrz. system usuwania nieczystosci w toaletach...
    A z toalet to sie wypluwa tylko wode, nie "nieczystosci".

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    Samolot nie jest hermetyczny w 100 % ale tez nie mozna powiedziec ze jest jest niszczelny
    Jak napompujesz samolot jak balon (to zreszta sie czesto robi naziemi), pozamykasz co sie da zamknac i poczekasz to w jakies 1/2-3/4 godziny cale napompowane powietrze z niego wyleci. Bylo wielokrotnie o tym tutaj mowa.

    Cytat Zamieszczone przez poznaniak
    w lukach jest dokladnie cisnienie jakie bylo w momencie zamykania luku..
    Luk bagazowy nie jest wentylowany ani klimatyzowany.
    Czlowieku ty coraz to zmyslasz rzeczy jak z nut. Cargo jest jak najbardziej wentylowane - wogole wymiana powietrza w samolocie jest olbrzymia. Piloci moga tez ustawiac temperature w roznych czesciach lukow bagazowych - oczywiscie nie ma tak pelnej kontroli klimatu jak w kabinie pasazerskiej, sa pewne ograniczenia w zakresie temperatur i wilgotnosci, ale twierdzenie ze luk bagazowy nie jest wentylowany lub klimatyzowany to juz niezla dezinformacja.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A powiedzcie mi, czy to prawda, że powietrze w business class ma znacznie lepszą cyrkulację? Czy zdecydowanie większy komfort jest spowodowany jedynie mniejszą ilością pasażerów?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    oczywiście, że ma lepszą cyrkulacje, od tych wszystkich dezodorantów używanych przez biznesmenów i śmigające stewki

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Re: Cyrkulacja powietrza w samolocie

    Cytat Zamieszczone przez Kasiek
    I jeszcze jedno, w samolocie są maski tlenowe, skąd tlen do tych masek, czy samolot ma jakieś zbiorniki tlenu?
    Proszę o odpowiedż lub jeśli temat już był, to o wskazanie mi gdzie szukać.
    Dzięki.
    Zasadniczo w samolotach znajduje się pojemna stacjonarna butla tlenowa (na przykład w ATR jest ona o pojemności 2182 litrów) i z niej w razie potrzeby tlen "tłoczony jest" do zasobników z maskami w sytuacji dekompresji lub konieczności udzielenia pomocy medycznej któremuś z pasażerów. Powietrze którym oddychamy w warunkach normalnych to zupełnie co innego.

    A jeśli chodzi o samą cyrkulacje, to jest ona tak naprawde bardzo słaba w zamknietej puszce. Zdarza się że jak pasazer puści "bąka" i chociaż sam tego nie czuje ten "zapach" unosi się wokół przez długi czas... A załoga która robi serwis ma najgorzej, bo ponad głowami pasazerów to wszytko najbardziej czuć...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Piloci moga tez ustawiac temperature w roznych czesciach lukow bagazowych - oczywiscie nie ma tak pelnej kontroli klimatu jak w kabinie pasazerskiej, sa pewne ograniczenia w zakresie temperatur i wilgotnosci, ale twierdzenie ze luk bagazowy nie jest wentylowany lub klimatyzowany to juz niezla dezinformacja.
    Wydaje mi się, ża przynajmniej w przypadku 737 to nie musi być nieprawda - znalazłem taką ilustrację:


  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Wydaje mi się, ża przynajmniej w przypadku 737 to nie musi być nieprawda
    Co niby nie musi byc prawda? Przeciez pisalem wyraznie ze cyrkulacja powietrza jest w calym samolocie.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •