Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Odwołany lot z powodu mgły


    Polecamy

    Witam

    Kojarzy mi się, że taki temat już był, ale nie mogę go namierzyć, jak ktoś pamięta to poproszę o linka. Znajomym odwołali lot Ryanairem z Gdańska do Shannon parę dni temu z powodu mgły, dostali na to jakiś kwitek. Na lotnisku zaproponowano przebukowanie biletu na inny termin, który jednak znajomym nie odpowiadał. Przysługuje im za to zwrot pieniędzy za bilet? Jeśli tak to jak wygląda procedura? Lot nie był ubezpieczony, jeśli to coś zmienia.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Proszę, art. 5,7 i 8 http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...61-2004_pl.pdf

    Należy się zwrot należności za bilet w terminie 7 dni oraz odszkodowanie w wysokości 250 Euro jeśli do Shannon jest poniżej 1500 km a jeśli więcej to 400 Euro odszkodowania.

    Jeśli źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić, ale w sumie można by tak zarabiać, kupując bilety w promocyjnych cenach, jest napisane, że przepisy nie mają zastosowania jeśli pasażer nabył je bezpłatnie lub na podstawie taryfy zniżkowej która nie jest dostępna powszechnie, a promocje są przecież dostępne powszechnie.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Czytałem własnie o tym dokumencie tutaj:
    http://www.ryanair.com/site/FAQS/docs/EU261_PL.pdf

    Z tego wynika, że odszkodowania raczej nie będzie, bo w wyjątkach jest:
    linie lotnicze mogą udowodnić, że odwołanie lotu zostało spowodowane przez
    nadzwyczajne okoliczności, których nie można było uniknąć, podejmując tym
    samym wszelkie racjonalne działania w tym celu; obejmują one, m.in.: niestabilną
    sytuację polityczną, względy bezpieczeństwa, warunki pogodowe, spory ze
    związkami zawodowymi albo awarię lub opóźnienie urządzeń kontroli lotów.
    Odszkodowania więc nie będzie, ale nawet nie o to chodzi, wynika z tego że zwrot pieniędzy się należy. Tylko gdzie się po ten zwrot zgłosić? Tylko tutaj?

    Wnioski o zwrot kosztów — odwołanie lotów
    Ryanair Refunds Dept
    PO Box 11451
    Swords
    Co Dublin
    Ireland
    Fax +353 1 5081702

    Korespondencja z Biurem obsługi klienta musi być prowadzona WYŁĄCZNIE w języku angielskim.

    Firma akceptuje wyłącznie skargi i reklamacje zgłaszane pocztą lub faksem, najlepiej w języku angielskim. Zalecamy składanie wyłącznie kopii, ponieważ oryginały dokumentów nie będą zwracane.
    Ktoś z forumowiczów przez to już przechodził?

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Proszę, art. 5,7 i 8 http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...61-2004_pl.pdf

    Należy się zwrot należności za bilet w terminie 7 dni oraz odszkodowanie w wysokości 250 Euro jeśli do Shannon jest poniżej 1500 km a jeśli więcej to 400 Euro odszkodowania.

    Jeśli źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić, ale w sumie można by tak zarabiać, kupując bilety w promocyjnych cenach, jest napisane, że przepisy nie mają zastosowania jeśli pasażer nabył je bezpłatnie lub na podstawie taryfy zniżkowej która nie jest dostępna powszechnie, a promocje są przecież dostępne powszechnie.
    Odszkodowanie sie nie nalezy, gdyz przyczyna odwolania byly warunki pogodowe.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    No właśnie, z tym że odszkodowanie a zwrot kosztów to nie to samo, dobrze rozumuję?

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uminus
    No właśnie, z tym że odszkodowanie a zwrot kosztów to nie to samo, dobrze rozumuję?
    Tak, to sa dwie rozne sprawy.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Proszę, art. 5,7 i 8 http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...61-2004_pl.pdf

    Należy się zwrot należności za bilet w terminie 7 dni oraz odszkodowanie w wysokości 250 Euro jeśli do Shannon jest poniżej 1500 km a jeśli więcej to 400 Euro odszkodowania.

    Jeśli źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić, ale w sumie można by tak zarabiać, kupując bilety w promocyjnych cenach, jest napisane, że przepisy nie mają zastosowania jeśli pasażer nabył je bezpłatnie lub na podstawie taryfy zniżkowej która nie jest dostępna powszechnie, a promocje są przecież dostępne powszechnie.
    Odszkodowanie sie nie nalezy, gdyz przyczyna odwolania byly warunki pogodowe.
    No tak, można podciągnąć mgłę pod "nadzwyczajne okoliczności"

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Proszę, art. 5,7 i 8 http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...61-2004_pl.pdf

    Należy się zwrot należności za bilet w terminie 7 dni oraz odszkodowanie w wysokości 250 Euro jeśli do Shannon jest poniżej 1500 km a jeśli więcej to 400 Euro odszkodowania.

    Jeśli źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić, ale w sumie można by tak zarabiać, kupując bilety w promocyjnych cenach, jest napisane, że przepisy nie mają zastosowania jeśli pasażer nabył je bezpłatnie lub na podstawie taryfy zniżkowej która nie jest dostępna powszechnie, a promocje są przecież dostępne powszechnie.
    Odszkodowanie sie nie nalezy, gdyz przyczyna odwolania byly warunki pogodowe.
    No tak, można podciągnąć mgłę pod "nadzwyczajne okoliczności"
    Jak to "mozna"?! Mgla JEST par excellence zjawiskiem pogodowym, o jakim mowa w rozporzadzeniu.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    nie znalalazłem w rozporządzeniu nic na temat zjawisk pogodowych, jedynie na stronie Ryanair

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    nie znalalazłem w rozporządzeniu nic na temat zjawisk pogodowych
    Cytat Zamieszczone przez uminus
    obejmują one, m.in.: niestabilną
    sytuację polityczną, względy bezpieczeństwa, warunki pogodowe, spory ze
    związkami zawodowymi albo awarię lub opóźnienie urządzeń kontroli lotów.
    Ale Mimi wystarczyło przeczytać co Unimus napisali i bys widział !



  11. #11
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    A ja mam pytanie. Dajmy na to lece do LTN o 6 rano a wracam wieczorem, czy gdy opoźni mi sie lot lub gdy zostanie odwołany moge liczyc na zwrot kosztów obu lotów ponieważ nie wyrobie sie aby wrócić. Czy zostaną mi oba loty lub ewentualnie jeden przebookowany na nastepny dzień? Czy poprostu to twoja sprawa, że nie wyrobisz sie na powrotny lot?

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niestety też jestem ofiarą mgły. Miałem leciec 3go listopada do Londynu z Katowic - odwolany jak i 3 loty przede mną. Przyloty były przekierowywane do Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Zaraz potem tłum ludzi (ok. 500 osób do Cork i Londynu) ruszył przebookowac bilety, ale troche się rozczarowali bo najbliższy lot do Londynu był w piątek , a po paru chwilach już w sobotę. Nie było lepiej dostac się do Londynu z Krakowa czy Wrocławia. Terminy podobne. Ja sobie odpuściłem, bo miałem wracac i tak 5go listopada.

    Uminus - na http://www.ryanair.com/site/PL/notic...og_4-5nov08-GB można bezpłatnie przebookowac odwołany lot (chociaż niby jest napisane, że działa tylko do 7go listopada, ale na chwilę obecną link jeszcze działa). Można także wypełnic wniosek o zwrot kasy za bilet, więc nie trzeba się bawic w faksy czy wysyłanie listów do Irlandii.

    I na koniec moje pytania:

    1) Orientuje się ktoś na kiedy najpóźniej mogę przebookowac mój bilet z powodu odwołanego lotu ? Nie znalazłem informacji na ten temat na stronie Ryanair.

    2) Czy w przypadku kiedy złoże wniosek o zwrot pieniędzy za bilet z powodu j. w. otrzymam zwrot za całą rezerwację tj. lot do Londynu i z powrotem ? Ten z powrotem podobno odleciał, ale nie było szansy, żebym na niego zdążył bo odlatywał z Londynu w środę a pierwsze bilety do Londynu jak wspomniałem były na piątek/sobotę czyli grubo po terminie odlotu

    3) Jak Wam się układa współpraca z call center Ryanair w Polsce ? Ile się czeka na połączenie ? Ja z racji tej, że nie mogę z komórki wykręcic 0300 dzwoniłem pod nr podany jako "Reszta świata" - po 20 minutach dałem sobie spokój !

    Pozdrawiam !

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    nie znalalazłem w rozporządzeniu nic na temat zjawisk pogodowych
    Cytat Zamieszczone przez uminus
    obejmują one, m.in.: niestabilną
    sytuację polityczną, względy bezpieczeństwa, warunki pogodowe, spory ze
    związkami zawodowymi albo awarię lub opóźnienie urządzeń kontroli lotów.
    Ale Mimi wystarczyło przeczytać co Unimus napisali i bys widział !
    to jest cytat ze strony Ryanair, a oni nie mogą tworzyć sobie własnych rozszerzeń do ustawy bo takie zapisy nawet jesli zaakceptowane przez kupującego sa prawnie nieważne.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zelek
    A ja mam pytanie. Dajmy na to lece do LTN o 6 rano a wracam wieczorem, czy gdy opoźni mi sie lot lub gdy zostanie odwołany moge liczyc na zwrot kosztów obu lotów ponieważ nie wyrobie sie aby wrócić. Czy zostaną mi oba loty lub ewentualnie jeden przebookowany na nastepny dzień? Czy poprostu to twoja sprawa, że nie wyrobisz sie na powrotny lot?
    Wiele zalezy od tego, czy kupowane na jednej rezerwacji, czy tez na dwoch osobnych.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pmkuba
    Uminus - na http://www.ryanair.com/site/PL/notic...og_4-5nov08-GB można bezpłatnie przebookowac odwołany lot (chociaż niby jest napisane, że działa tylko do 7go listopada, ale na chwilę obecną link jeszcze działa). Można także wypełnic wniosek o zwrot kasy za bilet, więc nie trzeba się bawic w faksy czy wysyłanie listów do Irlandii.
    O, dzięki

  16. #16
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Zelek
    A ja mam pytanie. Dajmy na to lece do LTN o 6 rano a wracam wieczorem, czy gdy opoźni mi sie lot lub gdy zostanie odwołany moge liczyc na zwrot kosztów obu lotów ponieważ nie wyrobie sie aby wrócić. Czy zostaną mi oba loty lub ewentualnie jeden przebookowany na nastepny dzień? Czy poprostu to twoja sprawa, że nie wyrobisz sie na powrotny lot?
    Wiele zalezy od tego, czy kupowane na jednej rezerwacji, czy tez na dwoch osobnych.
    Na jednej. Jeden lot się opoźni, wiec na drugi nie zdążę, przebookuja mi drugi lot lub zwroca kase za oba i nie polece?

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zelek
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Zelek
    A ja mam pytanie. Dajmy na to lece do LTN o 6 rano a wracam wieczorem, czy gdy opoźni mi sie lot lub gdy zostanie odwołany moge liczyc na zwrot kosztów obu lotów ponieważ nie wyrobie sie aby wrócić. Czy zostaną mi oba loty lub ewentualnie jeden przebookowany na nastepny dzień? Czy poprostu to twoja sprawa, że nie wyrobisz sie na powrotny lot?
    Wiele zalezy od tego, czy kupowane na jednej rezerwacji, czy tez na dwoch osobnych.
    Na jednej. Jeden lot się opoźni, wiec na drugi nie zdążę, przebookuja mi drugi lot lub zwroca kase za oba i nie polece?
    Jesli na jednej, to istnieje bardzo duza szansa na zmiane obu rejsow bezplatnie. Wiele zalezy do obslugujacej rezerwacje osoby, ale znam przypadki wlasnie takiego zmienienia obu rejsow, skoro sa w jednej rezerwacji.

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    nie znalalazłem w rozporządzeniu nic na temat zjawisk pogodowych
    Cytat Zamieszczone przez uminus
    obejmują one, m.in.: niestabilną
    sytuację polityczną, względy bezpieczeństwa, warunki pogodowe, spory ze
    związkami zawodowymi albo awarię lub opóźnienie urządzeń kontroli lotów.
    Ale Mimi wystarczyło przeczytać co Unimus napisali i bys widział !
    to jest cytat ze strony Ryanair, a oni nie mogą tworzyć sobie własnych rozszerzeń do ustawy bo takie zapisy nawet jesli zaakceptowane przez kupującego sa prawnie nieważne.
    Nic z tego. Mgła jest niezależna od linii. Przepisy UE w tłumaczeniu na język ludzki, mówią, iż 250/400/600 EUR odszkodowania wypłaca się w momencie kiedy to ewidentnie linia nawali. Podpadają pod to sytuacje, w których np. brakuje załogi, bo ktoś zachorował, a nie ma żadnej zapasowej załogi - wtedy wina linii i paxom należy się odszkodowanie.

    Natomiast warunki pogodowe (siłą rzeczy na nie linia nie ma wpływu), lub nawet awaria samolotu na ziemi (jeżeli pomiędzy lotami wystąpiła usterka - to linia nie mogła tego przewidzieć, nie każdą usterkę da się przewidzieć) nie są podstawą do wypłacenia EU compensation. I nie ma co o to kopii kruszyć z liniami, bo takie maile idą do spamu. Większość pasażerów myśli, że jednak sie należy, kłócą się, grożą sądem - ale to i tak zawsze jest odprawiane z kwitkiem. Nikt nie odda 170 paxom po 400 EUR bez solidnego uzasadnienia, że brak odlotu był winą linii, która mogła temu zapobiec.


    Obsługujacy przewoznik lotniczy nie jest zobowiazany do wypłaty rekompensaty
    przewidzianej w art. 7, jezeli moze dowiesc, ze odwołanie jest spowodowane zaistnieniem
    nadzwyczajnych okolicznosci, których nie mozna było uniknac pomimo podjecia wszelkich
    racjonalnych srodków.
    A jakie racjonalne środki linia lotnicza może podjąć, żeby zapewnić dobrą pogodę na czas startu? Chyba nie ma takich, więc i tu przepisy UE są jasne i proste. Gdzie tu problem?

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Zgadzam się z tobą, linia nie może podjąć żadnych racjonalnych środków żeby zmienić warunki pogodowe. Z drugiej strony nie można powiedzieć że uniemożliwiająca lądowanie mgła jest okolicznością nadzwyczajną, ponieważ jest zjawiskiem wyjątkowo częstym, a zapis mówi tylko o nadzwyczajnych okolicznościach, użyte jest właśnie słowo "nadzwyczajnych"

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie


    Polecamy

    nadzwyczajnych okolicznosci, których nie mozna było uniknac pomimo podjecia wszelkich
    racjonalnych srodków
    czyli wg tego zdania, nadzwyczajne to takie ktorych nie mozna bylo uniknac pomimo podjecia wszelkich racjonalnych srodkow. orzecznictwo w tej kwestii jest tez jasne i stoi po stronie linii. A pasazer moze sobie gdybac )

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •