Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 77
Like Tree1Likes

Wątek: Jak cofa odrzutowy samolot pasażerski?

  1. #21
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    A jest jeszcze system stosowany chyba tylko przez AF, (bo jakoś nie kojarzę, żebym widział gdzie indziej? Jak ktoś widział to powie ) mianowicie zdalnie sterowany BEZZAŁOGOWY ciągnik (?) podczepiany jest do jednego z zestawów kół głównych samolotu, a skręt robią piloci dźwignią sterowania kół przednich - dość powszechne w Paryżu na A320 i chyba 737 (choć głowy nie dam)
    Pozdrawiam!
    Piotr

  2. #22
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Ja to widzialem przy beechach i Cessnach
    śmieszne toto jak w starwars

  3. #23
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?

  4. #24
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?
    Za wolno jeździ ?
    KZ

  5. #25
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Za wolno jeździ ?
    No dobra, ale jeśli wziąć pod uwagę ograniczenie emisji szkodliwych związków, i ogromne przecież oszczędności paliwa (pewnie porównywalne ze stosowaniem wingletów) myślę że produkcja szybszych nie byłaby problemem (a i te 20 węzłów nie byłoby trudno osiągnąć).

  6. #26
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    A jest jeszcze system stosowany chyba tylko przez AF, (bo jakoś nie kojarzę, żebym widział gdzie indziej? Jak ktoś widział to powie ) mianowicie zdalnie sterowany BEZZAŁOGOWY ciągnik


    Nie tylko ,w Brukseli na codzień.Tak łun to robi.

    Andrzej

  7. #27
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien
    Z opisu linkowanego przez aviatora wynika, że przy dużych sztukach (777, 747, A330/340) bezdyszlowy Douglas wymięka.
    Na Balicach po prostu te samoloty zostałyby ustawione na stanowiskach nie wymagających wypychania

  8. #28
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolo
    czyli tak jak z dyszlami - nie ma uniwersalnego do każdego
    No ba... Dyszle są nie tylko przeznaczone do konkretnego typu samolotu, każdy przewoźnik ma swoje.

  9. #29

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?
    Za bardzo opoznialoby to operacje, utrudnialo koordynacje, a poza tym ryzyko ujawnienia sie jakiejs awarii podczas startupu - obecnie objawi sie to na stanowisku.

  10. #30
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Za wolno jeździ ?
    No dobra, ale jeśli wziąć pod uwagę ograniczenie emisji szkodliwych związków, i ogromne przecież oszczędności paliwa (pewnie porównywalne ze stosowaniem wingletów) myślę że produkcja szybszych nie byłaby problemem (a i te 20 węzłów nie byłoby trudno osiągnąć).
    kto by zaoszczedzil? Chyba tylko linie, a co one maja do tego? Z reszta ile takich 'samochodzikow' musialo by byc na lotnisku? spooooro i spooro one kosztuja (+ EKSPLOATACJA + LUDZIE) , w porownaniu z paliwem wypalonym na kolowaniu to to jest nic; i tak klient zaplaci za nie
    z reszta te kilka min. jest akurat na ustabilizowanie cisnien, temperatur itp
    nieprawdaz?

  11. #31
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?
    ... i spore opoznienia... ile chcialbys miec takich pushback trucks na wiekszym lotnisku? 30 - 40?

    Co do dyszla to teoretycznie moglby jeden (odpowiednio silny) truck wiekszosc samolotow pchac, bo dyszle mozna zaleznie od typu samolotu wymieniac. Jedynie nie podjechalbys moze odpowiednio blisko takim wielkim A380 truckiem pod ATR´a ...


  12. #32
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beebopp
    Jedynie nie podjechalbys moze odpowiednio blisko takim wielkim A380 truckiem pod ATR´a
    Podjeżdza,podjeżdza / a przynajmniej kiedyś dawał rade/.

    Andrzej

  13. #33
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?
    A push to za darmoche jeździ co?? Lotnisko sobie liczy i to niemało za tą usługę!
    Airbus pracuje obecnie (jakiś czas temu zalinkowałem materiał z Flight'a) nad elektrycznym napędem na koła po to, aby umożliwić uruchamianie silników w punkcie oczekiwania przed pasem (holding point) - wtedy pewnie i pushe nie byłyby potrzebne...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #34

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A tak w ogóle to czemu ten samochodzik od pushbacku nie holuje samolotu aż do samego holding piointu, przecież dałoby to mnóstwo oszczędności?
    Właściwie to do dyszla niepotrzebny jest jakiś specjalny pojazd. Wystarczy zwykły ciągnik rolniczy

    Ale jest też druga strona medalu: gdyby chciano kupić ciągnik, który pojedzie20 węzłów i pociągnie 80 ton, to trzeba wydać dobre 300 000zł na sztukę , a nie jestem pewien, czy i nie 500 000 zł na egzemplarze 300 konne(150 koni chyba samolotu nie pociągnie...).

  15. #35

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    (150 koni chyba samolotu nie pociągnie...).
    Konie nie maja dużo do powiedzenia. najważniejsza jest przekładnia, czy też przełożenie. Lokomotywka SM03 ma 150KM (tyle co Star 200), a może ciągnąc 200ton, + swoje 24.

  16. #36
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Do wyboru, do koloru...
    http://www.goldhofer.com/english/pro...gschlepper.php
    Podoba mi sie szczegolnie AST-1X ....

    http://www.schopf-gse.com/products/tractors/
    408KM ...

    Potrzebuje ktos? Lotnisko w Monachium ma wyprzedaz ...
    http://www.munich-airport.de/de/micr...euge/index.jsp

  17. #37

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Poland
    (150 koni chyba samolotu nie pociągnie...).
    Konie nie maja dużo do powiedzenia. najważniejsza jest przekładnia, czy też przełożenie. Lokomotywka SM03 ma 150KM (tyle co Star 200), a może ciągnąc 200ton, + swoje 24.
    Jeżdżę 60-konnym traktorem, to wiem, ile może pociągnąć. Na najniższym biegu poradziłby sobie z B737, ale to ma jedną wadę - prędkość maksymalna ok. 3 km/h

    Wyższe biegi - trzeba zmienić, co przy niezsynchronizowanej przekładni trwa baaardzo długo, przez co całkowicie traci się prędkość...

    W praktyce rusza się z 7-mego biegu, rozpędza, po czym wrzuca najwyższy...


    W nowszych ciągnikach przekładnie są konstruowane inaczej, co faktycznie może pozwolić na holowanie z małą mocą(zmiana biegów pod obciążeniem), ale głowy bym nie dał.

    A lokomotywy to zupełnie inna sprawa (ciekawi mnie, na jakim dystansie ona się rozpędza do 30km/h - 1 km??)

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beebopp
    Do wyboru, do koloru...
    http://www.airliners.net/photo/Scand...ext_id=0651905


  19. #39
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    A push to za darmoche jeździ co?? Lotnisko sobie liczy i to niemało za tą usługę!
    Airbus pracuje obecnie (jakiś czas temu zalinkowałem materiał z Flight'a) nad elektrycznym napędem na koła po to, aby umożliwić uruchamianie silników w punkcie oczekiwania przed pasem (holding point) - wtedy pewnie i pushe nie byłyby potrzebne...
    A ja pisałem że za darmo? Pisałem że wyszłoby taniej. Zresztą, coś jest na rzeczy jeśli Airbus się za to wziął.

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    kto by zaoszczedzil? Chyba tylko linie, a co one maja do tego? Z reszta ile takich 'samochodzikow' musialo by byc na lotnisku? spooooro i spooro one kosztuja (+ EKSPLOATACJA + LUDZIE) , w porownaniu z paliwem wypalonym na kolowaniu to to jest nic; i tak klient zaplaci za nie
    z reszta te kilka min. jest akurat na ustabilizowanie cisnien, temperatur itp
    nieprawdaz?
    No to mają, że one na tym tracą pieniądze. Czy to na prawdę wyszłoby drożej, szczerze wątpię. Po co katować silniki? Przy dzisiejszych rygorystycznych normach emisji szkodliwych substancji, prędzej czy później ktoś zwróci na to uwagę. Samochodzików byłoby na pewno mniej niż samolotów. Jeśli linie myślałyby jak Ty - "i tak klient zapłaci" - nie byłoby wspomnianych wingletów. Rozumiem jeszcze małe lotniska - minutka kołowania i po sprawie. Ale na większych kilkanaście minut kołowania to męka dla silnika i kupa kasy wyrzucona w błoto.

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    ryzyko ujawnienia sie jakiejs awarii podczas startupu - obecnie objawi sie to na stanowisku.
    Cytat Zamieszczone przez SWAT
    z reszta te kilka min. jest akurat na ustabilizowanie cisnien, temperatu
    To ma sens.

  20. #40
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

    bez przesady jaka męka silnika

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •