A czego byś się spodziewał?Zamieszczone przez saturn5
Ten "ktoś " to ty napisales, nie ja. I to nie byl zaden "argument", to byla informacja w ktora mozesz wierzyc lub nie. Pytanie bylo czy w USA sa sloty, poniewaz zarowno sa sloty w czasie realnym jak i te "przydzielane" wiec odpowiedz byla zdecydowanie TAK bez wzgledu o jakich slotach myslal. I to nie byl wstep do zadnego wykladu ktory ATC jest bardziej sprawny i o ile i jakie sa te Key Performance Indicators, do tego polecam jechac na nastepna konferencja ATIO, nastepna (2009) bedzie chyba w Hilton Head, SC, kapisz towarzyszuZamieszczone przez Avoiding Action
>> MM +10/-5
Ale chojnie!!
A czego byś się spodziewał?Zamieszczone przez saturn5
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A nie Euro Control w Maastricht?!Zamieszczone przez Avoiding Action
Nie. Bruksela. Część operacji CFMU jest prowadzona (i duplikowana) w Breatigny pod Paryżem.Zamieszczone przez beebopp
Eurocontrol (jedno słowo) ma w Maastricht centrum kontroli ruchu, które prowadzi kontrolę powyżej FL245 nad Belgią, Holandią, Luksemburgiem i częścią Niemiec.
http://www.eurocontrol.int/corporate...structure.html
Przy czym zarowno CFMU, jak i MUACC (kontrola w Maastricht), jak i pare innych rzeczy, sa czescia Eurocontrol.
W takim razie czym różni się system europejski od amerykańskiego?
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Leciałem ostatnio 21 kwietnia 2013 na trasie WAW-TLV (ENT135) B734 SP-ENE. Stanowisko postojowe było oddalone od terminala obok m. in. ATR-a EuroLOTu:
http://youtu.be/Fh4gCOQ40-w
Niestety tego momentu nie nagrałem, ale pierwsze parę metrów samolot cofnął i gdzieś po sekundzie poszedł z klimatyzacji charakterystyczny zapach spalonej nafty. Dalej kołowanie było do przodu i wszystko odbywało się normalnie. Przy okazji pozdrawiam "dyżurnych" na górce spotterskiej u progu 11 z tamtego dnia.![]()
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ
A może go jednak wypchnęli?
Eee tam, podpis ;)
Zapach nafty nie oznacza, że sam cofał - przy zwykłym wypychaniu ciągnikiem też czuć, po prostu klimatyzacja zasysa spaliny z APU/silników.
Swoją drogą piloci mogliby na ten krótki okres czasu włączać obieg zamknięty (chyba jest coś takiego, jak w samochodzie?), bo przed kilkugodzinnym lotem w zamkniętej puszce takie zapachy nie są miłe.
samolot odrzutowy może również cofać się za pomocą odwracaczy ciągu. W ten sposób że jak sama nazwa wskazuje samolot odwraca ciąg.A tu możesz poczytać o tym więcej : Odwracacz ciÄ gu â Wikipedia, wolna encyklopedia![]()
O tym, że teoretycznie może cofać było już 5 lat temu na 1. stronie wątku, w praktyce prawie nigdy tego nie robi (mam na myśli pasażerskie, bo np. C-17 chociażby na każdych pokazach cofa).
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ
Oczywiscie ze byl wypchniety.
Stanowisko 70 te któreś, to po pierwsze. Podrugie, z tych stanowisk można tylko być wypchniętym, aczkolwiek jest to tylkomały kawałek. Po trzecie wypychacz nie musi asystowac przy samolocie cały czasi tak jest dość dużo sprzętu handlingowego wokół, podjeżdża jakieś 10-15 minutprzed odlotem. Po czwarte ciekawostka, droga kołowania którą wyjeżdżaliściebyła pierwszą drogą startową na Okęciu
Zakładki