Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 77 z 77
Like Tree1Likes

Wątek: Jak cofa odrzutowy samolot pasażerski?

  1. #61
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Avoiding Action
    nie powinien używać argumentów typu "wiem, bo ktoś mi mówił".
    Ten "ktoś " to ty napisales, nie ja. I to nie byl zaden "argument", to byla informacja w ktora mozesz wierzyc lub nie. Pytanie bylo czy w USA sa sloty, poniewaz zarowno sa sloty w czasie realnym jak i te "przydzielane" wiec odpowiedz byla zdecydowanie TAK bez wzgledu o jakich slotach myslal. I to nie byl wstep do zadnego wykladu ktory ATC jest bardziej sprawny i o ile i jakie sa te Key Performance Indicators, do tego polecam jechac na nastepna konferencja ATIO, nastepna (2009) bedzie chyba w Hilton Head, SC, kapisz towarzyszu

    >> MM +10/-5
    Ale chojnie!!

  2. #62
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5

    >> MM +10/-5
    Ale chojnie!!
    A czego byś się spodziewał?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #63
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Avoiding Action
    Tym w Europie zajmuje się CFMU (Central Flow Management Unit) w Brukseli
    A nie Euro Control w Maastricht?!

  4. #64

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Europa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beebopp
    Cytat Zamieszczone przez Avoiding Action
    Tym w Europie zajmuje się CFMU (Central Flow Management Unit) w Brukseli
    A nie Euro Control w Maastricht?!
    Nie. Bruksela. Część operacji CFMU jest prowadzona (i duplikowana) w Breatigny pod Paryżem.

    Eurocontrol (jedno słowo) ma w Maastricht centrum kontroli ruchu, które prowadzi kontrolę powyżej FL245 nad Belgią, Holandią, Luksemburgiem i częścią Niemiec.

    http://www.eurocontrol.int/corporate...structure.html

  5. #65

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przy czym zarowno CFMU, jak i MUACC (kontrola w Maastricht), jak i pare innych rzeczy, sa czescia Eurocontrol.

  6. #66
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    W takim razie czym różni się system europejski od amerykańskiego?

  7. #67
    Awatar saszkin

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Szczecin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    A jest jeszcze system stosowany chyba tylko przez AF, (bo jakoś nie kojarzę, żebym widział gdzie indziej? Jak ktoś widział to powie ) mianowicie zdalnie sterowany BEZZAŁOGOWY ciągnik (?) podczepiany jest do jednego z zestawów kół głównych samolotu, a skręt robią piloci dźwignią sterowania kół przednich - dość powszechne w Paryżu na A320 i chyba 737 (choć głowy nie dam)

    pewnie mowisz o tym. swoja droga jestem ciekaw skad to cos ma moc. domyslam sie ze to cos napedza silnik elektryczny. no i drugie pytanie to na ile takiej "mocy" starcza...

  8. #68

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Leciałem ostatnio 21 kwietnia 2013 na trasie WAW-TLV (ENT135) B734 SP-ENE. Stanowisko postojowe było oddalone od terminala obok m. in. ATR-a EuroLOTu:

    http://youtu.be/Fh4gCOQ40-w

    Niestety tego momentu nie nagrałem, ale pierwsze parę metrów samolot cofnął i gdzieś po sekundzie poszedł z klimatyzacji charakterystyczny zapach spalonej nafty. Dalej kołowanie było do przodu i wszystko odbywało się normalnie. Przy okazji pozdrawiam "dyżurnych" na górce spotterskiej u progu 11 z tamtego dnia.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  9. #69

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    A może go jednak wypchnęli?
    Eee tam, podpis ;)

  10. #70

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz Tomczyk Zobacz posta
    Niestety tego momentu nie nagrałem, ale pierwsze parę metrów samolot cofnął i gdzieś po sekundzie poszedł z klimatyzacji charakterystyczny zapach spalonej nafty. Dalej kołowanie było do przodu i wszystko odbywało się normalnie. Przy okazji pozdrawiam "dyżurnych" na górce spotterskiej u progu 11 z tamtego dnia.
    sam nie cofnie. Może zawrócić "w miejscu", jednak to ma mizerne skutki dla przednich kółek

  11. #71

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz Tomczyk Zobacz posta
    samolot cofnął i gdzieś po sekundzie poszedł z klimatyzacji charakterystyczny zapach spalonej nafty.
    Zapach nafty nie oznacza, że sam cofał - przy zwykłym wypychaniu ciągnikiem też czuć, po prostu klimatyzacja zasysa spaliny z APU/silników.
    Swoją drogą piloci mogliby na ten krótki okres czasu włączać obieg zamknięty (chyba jest coś takiego, jak w samochodzie?), bo przed kilkugodzinnym lotem w zamkniętej puszce takie zapachy nie są miłe.

  12. #72
    Awatar kocham airbusa

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kristiansand,Norwegia

    Domyślnie

    samolot odrzutowy może również cofać się za pomocą odwracaczy ciągu. W ten sposób że jak sama nazwa wskazuje samolot odwraca ciąg.A tu możesz poczytać o tym więcej : Odwracacz ciągu – Wikipedia, wolna encyklopedia

  13. #73

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    O tym, że teoretycznie może cofać było już 5 lat temu na 1. stronie wątku, w praktyce prawie nigdy tego nie robi (mam na myśli pasażerskie, bo np. C-17 chociażby na każdych pokazach cofa).

  14. #74
    Awatar kocham airbusa

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kristiansand,Norwegia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    O tym, że teoretycznie może cofać było już 5 lat temu na 1. stronie wątku, w praktyce prawie nigdy tego nie robi (mam na myśli pasażerskie, bo np. C-17 chociażby na każdych pokazach cofa).
    Prepraszam , nie zauważyłem tego

  15. #75

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    A może go jednak wypchnęli?
    Możliwe. Z pozycji pasażera tego nie było widać, a na filmie holownik był jeszcze nie podpięty.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  16. #76

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Oczywiscie ze byl wypchniety.

  17. #77

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz Tomczyk Zobacz posta
    Leciałem ostatnio 21 kwietnia 2013 na trasie WAW-TLV (ENT135) B734 SP-ENE. Stanowisko postojowe było oddalone od terminala obok m. in. ATR-a EuroLOTu:
    Stanowisko 70 te któreś, to po pierwsze. Podrugie, z tych stanowisk można tylko być wypchniętym, aczkolwiek jest to tylkomały kawałek. Po trzecie wypychacz nie musi asystowac przy samolocie cały czasi tak jest dość dużo sprzętu handlingowego wokół, podjeżdża jakieś 10-15 minutprzed odlotem. Po czwarte ciekawostka, droga kołowania którą wyjeżdżaliściebyła pierwszą drogą startową na Okęciu

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •