Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 77
Like Tree1Likes

Wątek: Jak cofa odrzutowy samolot pasażerski?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    olsztyn

    Domyślnie Jak cofa odrzutowy samolot pasażerski?


    Polecamy

    Witam. Jestem nowy na tym forum dlatego przepraszam z góry za pytanie, na które odpowiedź może być dla was oczywista. Nie mogłem jednak znaleźć nic na ten temat w internecie, więc próbuję na forum.
    Pytanie brzmi:
    W jaki sposób pasażerski samolot odrzutowy (np. Boeing 737) może jechać na lotnisku do tyłu? (czy za pomocą własnego napędu w kołach, napędu odrzutowego czy może w całkiem inny sposób).
    Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Pushback, czyli taki samochód z "duzymi kołami" i o niskim zawieszeniu wypycha samolot.
    Pozdrawiam, Tomek

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Lub powerback, jeśli jest dopuszczony.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    olsztyn

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Pushback, czyli taki samochód z "duzymi kołami" i o niskim zawieszeniu wypycha samolot.
    foto

    foto2

    opis

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie

    Tak z ciekawości; czy podczas wypychania samolotu jego przednia goleń jest unoszona w powietrze (widziałem, że opony są specjalnie mocowane)??

  7. #7
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Nie, nie jest. Jest tylko doczepiona do tego samochodu. Można by to porównać z autem na holu u drugiego.
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  8. #8
    Awatar bartek15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jasło

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SonQer^
    Nie, nie jest. Jest tylko doczepiona do tego samochodu. Można by to porównać z autem na holu u drugiego.
    Owszem, w zależności od sprzętu do pushback'a jest podnoszona.
    UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA

  9. #9
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartek15
    Owszem, w zależności od sprzętu do pushback'a jest podnoszona.
    Fakt, mój błąd. Zależy od sprzętu. Sorki za błąd.
    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  10. #10
    Awatar karol_n1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Tychy

  11. #11
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kisio137
    Tak z ciekawości; czy podczas wypychania samolotu jego przednia goleń jest unoszona w powietrze (widziałem, że opony są specjalnie mocowane)??
    Tak, chyba ze samolot wypychany jest za pomocą dyszla.

  12. #12
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    Cytat Zamieszczone przez Kisio137
    Tak z ciekawości; czy podczas wypychania samolotu jego przednia goleń jest unoszona w powietrze (widziałem, że opony są specjalnie mocowane)??
    Tak, chyba ze samolot wypychany jest za pomocą dyszla.
    Tak jak tu:
    klik
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  13. #13
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    A czy powerback robi się na samolotach turbośmigłowych
    Widziałem Skytruck'a robiącego ten manewr, ale czy większe samoloty to potrafią

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Dopuszczone są 732 i inne cygara typu DC9 i innych.

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil1231
    A czy powerback robi się na samolotach turbośmigłowych
    Robi sie naprzyklad na C-130. Na innych na ktorych to sie da zrobic (i producent samolotu zezwala) raczej sie tego unika jak tylko mozna z uwagi na mozliwosci uszkodzenia smigiel brudami/kamykami z ziemi. Niektorzy operatorzy samolotow formalnie tego zabraniaja.

  16. #16
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    Atr-ki na okęciowie wykonują powerbacka bardzo często. Tak często, że śmiem twierdzić, iż jest to (chyba) jedyna używana dla nich procedura opuszczenia standu.

  17. #17
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Dopuszczone są 732 i inne cygara typu DC9 i innych.
    C-17 często robi powerback (pasażerski w sumie też czasami jest ;-) ), nawet na Okęciu kiedyś cofał na rewersach...
    KZ

  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Z opisu linkowanego przez aviatora wynika, że przy dużych sztukach (777, 747, A330/340) bezdyszlowy Douglas wymięka.

    Czyli prawdziwym tłuściochom pozostaje tylko powerback? (Emergency backup w postaci VW Touarega pomijamy. )

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie, samoloty jakie wymieniłeś nigdy nie robią powerbacków.

  20. #20

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Douglas poradzi sobie nawet z A380 wszytsko zależy od typu wypychacza. Największy towbarless wypchnie A380, A340, B767, B777 i kilka innych gigantów ale nie poradzi sobie np. z B737 do którego potrzeba już innego modelu Douglasa 8) czyli tak jak z dyszlami - nie ma uniwersalnego do każdego

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •