Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie Fokker 100 - Austrian - start bez klap?


    Polecamy

    Witam,

    Dzisiaj odwolali moj lot KRK-WaW a pozniej mialem leciec na ARN
    W zastepstwie wyslali mnie przez Wieden (6h czekania

    Do ARN polecialem Fokkerem 100 (pierwszy raz fokker na mojej drodze)

    Pytanie krotkie - dlaczego wszystkie fokkery Austriana startuja bez klap? Czy to nie jest niebezpieczne (chocby wspomnieć sierpien w Madrycie i MD 80)

    Zauwazylem ze wszystkie 5 fokkerow poszlo w gore bez klap - wiec to raczej nie przyapdek. nawet kminilem czy on napewno aby ma te klapy, ale jak na final approach rozwinal plachte prawie 70 stopni to wyszlo ze jednak mial

    pozdrawiam

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tez ostatnio lecialem F100 i to samo zauwazylem. Tez mnie to zdziwilo.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak to po prostu w F-70 i F-100 jest, klap używa się do startu jedynie, gdy zachodzi taka konieczność.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    'Ceterum censeo Fokker100 delendam esse' parafrazujac Katona. W ostatnim miesiacu lecialem 4 razy subkontraktorami Swissu i czekam z utesknieniem tego momentu kiedy przestana latac na trasie WAW-ZRH.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    'Ceterum censeo Fokker100 delendam esse' parafrazujac Katona. W ostatnim miesiacu lecialem 4 razy subkontraktorami Swissu i czekam z utesknieniem tego momentu kiedy przestana latac na trasie WAW-ZRH.
    Ja wlasnie lecialem Contact Air z ZRH - czym Ci podpadli? 8)

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No dopsz... moja wina ze drobinka nie jestem, ale ilosc miejsca w rzedach 1AC to dramat jakis... Paradoksalnie najwygodniej jest przy wyjsciach awaryjnych, bo toalety tez z przodu nie ma i trzeba smigac do tylu... Poza tym porownujac jakosc obslugi ze Swissem niestety ContactAir mocno kuleje...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale fakt jest taki, ze zbieraja wszystkich pasazerow a LOT wieczorem leci prawie na pusto...

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zobacz macierze cenowe LX i LO i poznasz klucz sukcesu LX. Poza tym tak z kapelusza: z jaka inna linia za mniej niz 700PLN kupujac na dwa tygodnie przed wylotem polecisz do BUD/PRG/LHR/MXP? IMHO z nikim. I tak wlasnie Swiss zarabia pieniadze. A jak nie daj Boze wybierzesz share-code z LO zaplacisz za ten sam bilet 1500PLN... ot i klucz do LF100%

    Piszac poprzedniego posta mialem na mysli ze WAW powinien zostac potraktowany bardziej priorytetowo i zamiast F100 powinni rzucic Avro.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Fokker to tez dla mnie jakies cudo dziwaczne, niedosc ze malo miejsca to w turbulecnajch czulem sie jakbym to ja byl samolotem opadal, przeskakiwal, wszystko co mozna czuc to chyba odczulem a poza tym kapitan jakos dziwnie przez te turbulencje przechodzil, puszczal z gazu na 10 sec poczym znowu trothle do przodu i tak co 10 -15 sec sobie zmienial, moze tak trzeba w tym ptaktu, ale dziwnie to wygladalo...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Zobacz macierze cenowe LX i LO i poznasz klucz sukcesu LX. Poza tym tak z kapelusza: z jaka inna linia za mniej niz 700PLN kupujac na dwa tygodnie przed wylotem polecisz do BUD/PRG/LHR/MXP? IMHO z nikim. I tak wlasnie Swiss zarabia pieniadze. A jak nie daj Boze wybierzesz share-code z LO zaplacisz za ten sam bilet 1500PLN... ot i klucz do LF100%

    Piszac poprzedniego posta mialem na mysli ze WAW powinien zostac potraktowany bardziej priorytetowo i zamiast F100 powinni rzucic Avro.
    Z różnych przyczyn operacyjno-prestiżowych maszyny wet-leased są rzucane głównie do trzech stolic Europy Środkowej i UK. SWISS woli wykonać Avr'em 6 lotów dziennie do Mediolanu niż 3 do Pragi

    A propos code-share, to wieczorem do Warszawy przez Zurych nie ma za dużo połączeń - główne fale - Daleki Wschód i Stany - przylatują rano.

    Ale identyczne niskie ceny eco saver SWISS ma także na loty c/s, choć miejsc mniej. I tak kupując bilet SWISSa można lecieć na kodzie SWISSa do Sztokholmu albo Lizbony tylko LOTem, SASem i TAPem, a bilet kosztuje mniej niż SASem z Warszawy czy TAPem z Warszawy

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb
    Zauwazylem ze wszystkie 5 fokkerow poszlo w gore bez klap - wiec to raczej nie przyapdek. nawet kminilem czy on napewno aby ma te klapy, ale jak na final approach rozwinal plachte prawie 70 stopni to wyszlo ze jednak mial

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Tak to po prostu w F-70 i F-100 jest, klap używa się do startu jedynie, gdy zachodzi taka konieczność.
    To używa się ich do startu czy nie używa?
    Odbiegliście troszkę od tematu, bo chciałem coś więcej przeczytać, a tu tylko o tym
    jak to Swiss jest niewygodny
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Używa się, gdy jest to konieczne.
    Krótki pas, wysoka temperatura, duża TOW, lotnisko na dużej wysokości, niekorzystny wiatr itp.
    Im więcej z tych czynników wystąpi jednocześnie tym większe prawdopodobieństwo, że do startu będą musiały być użyte klapy, co nie oznacza jednak, że wystąpienie tylko jednego z nich nie będzie już determinowało konieczności startu z klapami.

  13. #13
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Też się dziwiłem jak leciałem z ZRH... Ale widać tak mają w SOPach

    Klapy nie są konieczne do startu. Wystarczy tylko przewidzieć trochę wyższą prędkość poderwania i wszystko gra.

    W Madrycie problem polegał na tym, że poderwali samolot przy prędkości dla startu z klapami, ale nie mieli ich rozłożonych, więc natychmiast przeciągnęli i spadli...[*]
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck
    Wystarczy tylko przewidzieć trochę wyższą prędkość poderwania i wszystko gra
    Jak by to polegalo na przewidywaniu to co drugi samolot by konczyl tak jak w Madrycie - niestety.
    Dla mnie dalej to jest dziwne, ze akurat dla Fokkera sytuacja normalna jest start bez klap.
    Ciekawe od czego to zalezy - profil skrzydla? Kat jaki jest pomiedzy cieciwa skrzydla a osia kadluba? :/

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    a może jest to kwestia zbyt dużych oporów w przypadku zastosowania pełnej mechanizacji skrzydła vide mniejsze opory - szybszy rozbieg-krótszy start
    albo ma takie mocne silniki, że startuje z mocno obciążonym śmigłem i dzięki temu szybciej nabiera prędkości

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Troche info:
    http://www.pprune.org/archive/index.php/t-84235.html

    PS. Wychodzi, ze ten samolot ma najlepszy "climb performance" dla wielu typowych warunkow wlasnie w przypadku startu bez klap.

  17. #17
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie


    Polecamy

    Dlaczego zatem zarzucono produkcję tego modelu? Wystarczyłoby parę ulepszeń,
    jeśli coś było nie tak - dlaczego np. Boeing albo Airbus nie robią czegoś takiego?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •