Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Missed approach, Balked landing, Go Around


    Polecamy

    J/w jaka jest dokladnie roznica pomiedzy nimi? Slyszalem juz 100 wersji wiec chetnie poslucham kolejnych

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY/BZG

    Domyślnie

    Missed approach to nieudane podejście - za wysoko, zbyt duże odchylenie kursowe na podejściu. Go around - np. poprzedzający samolot nie zwolnił pasa do DH. Taka jest moja wersja

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    A nie jest tak, że Missed Approach, to jedna z przyczyn Go Around?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  4. #4
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Re: Missed approach, Balked landing, Go Around

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    J/w jaka jest dokladnie roznica pomiedzy nimi? Slyszalem juz 100 wersji wiec chetnie poslucham kolejnych
    Rany boskie - jesli Ty o to pytasz to musi tu byc jakis haczyk

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Missed approach, Balked landing, Go Around

    Cytat Zamieszczone przez Bery
    Rany boskie - jesli Ty o to pytasz to musi tu byc jakis haczyk
    Haczyk jest prosty - missed approach dotyczy warunkow pogodowych IMC i pilot jest typowo zmuszony kontynuowac wedlug rozrysowanego schematu dla tego podejscia (chyba za ATC daje mu vectors), innymi slowy jest to procedura IFR, go around dotyczy zwykle pogody VFR i typowego latania w kregu lotniska.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak szczerze to chodzi mi najbardziej o "Balked landing"

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Haczyk jest prosty - missed approach dotyczy warunkow pogodowych IMC...
    Hehe no wlasnie nie do konca. Np Wieden (LOWW) i karta podejscia ILS Y dla pasa 11 - mamy tam instrukcje MISSED APCH a zaraz obok na karcie, ze procedura tego ILS'a jest tylko dla warunkow VMC

    Np w JAR'ach wystepuje tylko "go around" i "missed approach" a nie ma slowa o "balked landing" natomiast pojecie to wystepuje na kartach podejcia Jeppesen'a dla Europy
    Z Balked landing spoktalem sie czesto w literaturze amerykanskiej ale tez uzywane jest tam w roznych znaczeniach
    W zyciu codziennym tez czesto mowi sie, ze samolot zrobil "go arounda" robiac procedure "missed approach"

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    A Balked Landing to nie jest wtedy gdy pilot zaniecha lądowania po tym jak samolot już minął missed approach point?

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Hehe no wlasnie nie do konca. Np Wieden (LOWW) i karta podejscia ILS Y dla pasa 11 - mamy tam instrukcje MISSED APCH a zaraz obok na karcie, ze procedura tego ILS'a jest tylko dla warunkow VMC
    Ja raczej przypadkami patologicznymi sie nie interesuje.. na co komu ILS do latania VFR? Logiki w tym nie widze ale rozne dziwactwa na tym swiecie mnie juz nie zdziwia.

    Co do "balked landing" w slowniku Cessny oznacza to samo co go-around.

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarod
    A Balked Landing to nie jest wtedy gdy pilot zaniecha lądowania po tym jak samolot już minął missed approach point?
    To jest jedna z wersji i najbardziej mnie przekonuje

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tutaj znalazlem jak pilot "duzych" samolotow definiuje "balked landing":

    A balked landing is something that more applies to turbine and/or transport catagory aircraft. Piston engine spool up pretty quick where as it takes a while for jet engine to come back up to speed. In a balked landing, you haven't commited to the landing but you have committed to possibly contacting the asphalt. The engines are below a 'normal' approach power setting and in the time it takes for them to spool back up; asphalt contact is possible. Our company defines a balk as less than 100AGL with N2 values below normal values and decreasing. At that point, the procedure is totally different from a go-arround.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matikson
    Go around - np. poprzedzający samolot nie zwolnił pasa do DH.
    Zakładam, że o wiele wcześniej musi uzyskać zezwolenie na lądowanie. To chyba nie tak. Zniecierpliwiony pilot może oczekiwać na późne wydanie zezwolenia na lądowanie, ale są jakieś granice.
    ...i córko!

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Tutaj znalazlem jak pilot "duzych" samolotow definiuje "balked landing":
    Czytalem o tym ale np w Manualu do C152/172 jest mowa tylko o balked landing - nie ma procedury go arounda ani missed approach
    Do mnie najbardziej przemawia to co napisal Jarod chociaz pasuje tylko najlepiej do podejsc ILS.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Czytalem o tym ale np w Manualu do C152/172 jest mowa tylko o balked landing - nie ma procedury go arounda ani missed approach
    Bo dla malych tlokowych samolotow to jest wszystko to samo jak zreszta ten pilot slusznie powiedzial. Jak mowilem - w nomenklaturze Cessny nie ma nawet rozroznienia na "balked landing" i "go-around", nawet moze zobaczyc cos takiego Balked Landing (Go Around).

  14. #14
    Awatar beebopp

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EDDT

    Domyślnie

    Dyskusja na ten sam temat... i wedlug mnie zrozumiale wytlumaczenie:
    http://www.studentpilot.com/interact...ad.php?t=33004
    (>> Feedboy)

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beebopp
    Dyskusja na ten sam temat... i wedlug mnie zrozumiale wytlumaczenie:
    http://www.studentpilot.com/interact...ad.php?t=33004
    (>> Feedboy)
    I co tam niby jest wytlumaczone? Najczesciej stawiaja znak rownosci pomiedzy banked landing = go around
    Tym czasem w JARach jest znak rownosci pomiedzy go around = missed approach

    Wniosek mozna z tego rowniez wysnuc wiec taki, ze go around = missed approach = banked landing
    Do tego wszystkiego miesza jeszcze Jeppesen wydajac na mapach do europy na karcie procedure balked landing i missed approach dla tego samego podejscia i to jeszcze obowiazujacego tylko dla VMC
    Zreszta czytalem wczesniej dyskusje w powyzszym linku i tez to sa tylko gdybania.
    Inna sprawa, ze balked landing wystepuje glownie w literaturze amerykanskiej.
    Jak juz pisalem wczesniej wersji jest mnostwo a co chwile powstaja nowe.
    Taki temat ciekawostka

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLL/EPKK

    Domyślnie

    Sięgnąłem do literatury

    ICAO Doc 8168 "Aircraft Operations" tak definuje
    "Balked landing. A landing manoeuvre that is unexpectedly discontinued at any point below the OCA/H."

    Idziemy dalej.
    5.6 OBSTACLE FREE ZONE
    "5.6.1 For precision approaches, an obstacle free zone has been established for Category II and III operations to provide protection in the event of a balked landing. (See Annex 14, Volume I, Chapter 4, 4.2.15.)"

    Chciałem znaleźć coś po polsku, niestety gdzieś zapodziałem nowe PL-8168. Za to definicja w Załączniku 14 jest taka sama, więc ją zacytuję:
    "Nieudane lądowanie (Balked landing) - manewr lądowania, który został w sposób niezamierzony przerwany w każdym punkcie poniżej wysokości bezwzględnej/względnej zapewniającej minimalne przewyższenie nad przeszkodą (OCA/H)."

    i nadal z 14:
    "Strefa wolna od przeszkód (Obstacle free zone) (OFZ) – przestrzeń powietrzna usytuowana powyżej powierzchni wewnętrznej podejścia, powierzchni wewnętrznych przejściowych, powierzchni nieudanego podejścia oraz tej części pasa drogi startowej ograniczonego przez te powierzchnie, w której nie występuje żadna przeszkoda stała z wyjątkiem obiektów lekkich i łamliwych, niezbędnych dla celów nawigacji lotniczej."

    dalej w załączniku 14 można poczytać szczegółowo na temat powierzchni nieudanego lądowania itd.

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarod
    Sięgnąłem do literatury

    ICAO Doc 8168 "Aircraft Operations" tak definuje
    "Balked landing. A landing manoeuvre that is unexpectedly discontinued at any point below the OCA/H."

    "Nieudane lądowanie (Balked landing) - manewr lądowania, który został w sposób niezamierzony przerwany w każdym punkcie poniżej wysokości bezwzględnej/względnej zapewniającej minimalne przewyższenie nad przeszkodą (OCA/H)."
    No i piekne dzieki!!!
    Od poczatku stawialem na Ciebie

  18. #18
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    To ja jeszcze dodam ze swego podwórka.
    "Balked landing" występuje w procedurach lądowania śmigłowców Kategorii A, gdzie występuje tzw. Landing Decision Point (LDP), zupełnie nie związany z DH. Podczas lądowania, w przypadku awarii krytycznego zespołu napędowego przed punktem LDP wykonuje się "balked landing", tj. przerywa się podejście i rozpoczyna wznoszenie. W przypadku awarii po LDP pilot śmigłowca musi wylądować, bez względu na okoliczności.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    To zeby nie bylo tak prosto - co wykona pilot po instrukcji ATC "go around"?

  20. #20
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

    goin' around

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •