Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Silnik

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Wielkopolska

    Domyślnie Silnik


    Polecamy

    Witam wszystkich użytkowników. Od dawna ciekawiło mnie w jakim celu montuje się silnik w ogonie samolotu ( chodzi mi o ten w stateczniku ) ? Szukałem info na ten temat, ale nic nie znalazłem... więc jeśli ktoś może mi to wytłumaczyć - będę bardzo wdzięczny


    Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Navan

    Domyślnie

    Ogrzewanie, wyrównywanie ciśnienia powietrza w kabinie i prąd. Tak mi się wydaje

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Wielkopolska

    Domyślnie

    Małe sprostowanie, miałem na myśli taki silnik jak np w DC-10
    a nie ten służący do rozruchu silników.

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gamigo
    Małe sprostowanie, miałem na myśli taki silnik jak np w DC-10
    a nie ten służący do rozruchu silników.
    Dokładnie w tym samym celu w jakim montowane są silniki na skrzydłach - a jak sobie konstruktor założył że będzie miał 3 silniki, to generalnie innego miejsca nie ma.
    KZ

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gamigo
    Witam wszystkich użytkowników. Od dawna ciekawiło mnie w jakim celu montuje się silnik w ogonie samolotu ( chodzi mi o ten w stateczniku ) ?
    Nie montuje się go w żadnym specjalnym celu, po prostu tak wymyślili konstruktorzy i już

  6. #6
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Chodziło o to żeby jak najmniejszym kosztem ominąć ograniczenia związane z lotem na dwóch silnikach (ETOPS? - tak to się chyba nazywa. jeśli nie ktoś mnie poprawi). Najprościej było zwiększyć liczbę silników, a trzy silniki są tańsze od czterech. Dodatkowy silnik montowano w stateczniku, żeby nie powodować asymetrii ciągu.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Wielkopolska

    Domyślnie

    Dziękuję za wyjaśnienie

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    Chodziło o to żeby jak najmniejszym kosztem ominąć ograniczenia związane z lotem na dwóch silnikach (ETOPS? - tak to się chyba nazywa. jeśli nie ktoś mnie poprawi). Najprościej było zwiększyć liczbę silników, a trzy silniki są tańsze od czterech. Dodatkowy silnik montowano w stateczniku, żeby nie powodować asymetrii ciągu.
    W przypadku takich samolotów jak Tristar i DC-10 nie chodzilo o ETOPS (jeszcze wtedy nie bylo tej klasyfikacji), choc masz racje: FAA stosowała ograniczanie "60 minute diversion time" dla dwusilnikowych a np 727 miał już 90-min.

    Rzecz pierwsza: wymaganie linii lotniczych na "małego Jumbo" o zasięgu transkontynentalnym. Linie amerykańskie, mimo, ze już wtedy były gotowe np. A300 i początkowo chciały jego amerykańskiego odpowiednika, nie ufały konfiguracji twin-jet i zgodziły się zarówno z Lockheedem i MDD do umieszczenia trzeciego silnika.
    Rzecz druga: to dopiero początki high-bypass turbofanów, a wiec kompromis miedzy mocą i ekonomiką

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •