Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie Dostawy nowych samolotów


    Polecamy

    Witam,

    Chcialbym zapytac, czy macie jakies informacje jak wygladaja techniczne aspekty dostawy samolotow Airbus i Boeing? Chodzi mi o mniejsze modele 319,320,321 lub 737. W podstawowych wersjach zasieg takich samolotow jest dosc ograniczony. W przypadku Airbus'a, gdy klient pochodzi spoza europy to pewnie z miedzyladowaniami, pomalu ale do celu, jak to sie ma w przypadku dostaw za wielka wode? czy istnieje jakas droga "transportowa" po ladzie dookola ?? Nop i oczywiscie na odwrot B737 troche tu lata nad niebem, wiec jakos sie tu znalazly.

    Pytanie pewnie banalne, ale interesuje mnie ktoredy lataja zeby skrocic droge np z Francji do Australi (Airbus) lub z USA do Europy (B737)

    pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb
    jak to sie ma w przypadku dostaw za wielka wode?
    Jak najbardziej samoloty dostarcza się drogą powietrzną z międzylądowaniami po drodze. Wbrew pozorom na Atlantyku są lotniska, mogące obsłużyć A320/B737 i podobne. Tak samo sprawa wygląda z KAŻDYM innym samolotem, choć w przypadku GA pojawia się możliwość alternatywnego transportu drogą morską.
    Pozdrawiam :)

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    CR9 SASu na przykład ostatnio leciał z Kanady z międzylądowaniem w Goose Bay do Kopenhagi...

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    China Eastern po odbiorze 320, lata z Tuluzy do Poznania, dalej do Nowosybirska i w końcu do Guangzhou lub Szanghaju. Sama procedura jest dziwna bo jak wiadomo z Tuluzy mogłyby dolecieć do dalekiej Rosji a jednak lądują w Poznaniu (już 4 sztuki) ze zbiornikami jeszcze mocno wypełnionymi paliwem. Ale co się dziwić, oni potrafią mieć obu pilotów nie gadających po angielsku (!) a tłumaczy korespondencję koleś na jump seacie !

    W przypadku Boeinga do historii przeszedł słynny rekord Sky Europe na 737-700 lecąc na raz z fabryki do Pragi !

    Ciekawostka był też artykuł w jakiejś gazecie lotniczej (zapomniałem której) opowiadający o locie Cirrusem z USA do Polski, który to trwał tydzień



  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Westin właśnie podał linka o innym NE-73G których pobił tego do Pragi i doleciał z Seattle do Bratysławy :>

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Miałem Bratysławę na myśli, a napisałęm Praga, mój błąd.



  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Wiec bez paxow, ladunku i z dobrym wiatrem da sie przebazowac 737. A jak to z Airbusem?

  9. #9
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb
    Wiec bez paxow, ladunku i z dobrym wiatrem da sie przebazowac 737. A jak to z Airbusem?
    Każdy samolot da się przebazować, gdziekolwiek się chce...

    Ciekawostka był też artykuł w jakiejś gazecie lotniczej (zapomniałem której) opowiadający o locie Cirrusem z USA do Polski, który to trwał tydzień
    PLAR, kilka miesięcy temu.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A kto płaci za te przetransportowanie?
    pzdr,
    S1994.


  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    chyba kilent musi

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Zależy jak się umówiono

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To jeśli klient płaci, to nie lepiej, żeby po drodze jakieś połączenia wykonać? Czy klient nie wie, czy samolot dostanie 15.XX.XXXX czy 25.XX.XXXX?
    Pzdr.


  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Tylko personel latający i wszystkich by trzeba było do producenta przetransportować i catering, żeby stamtąd przylecieć z paxami .
    Zresztą sam nie wiem

  15. #15
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994
    To jeśli klient płaci, to nie lepiej, żeby po drodze jakieś połączenia wykonać? Czy klient nie wie, czy samolot dostanie 15.XX.XXXX czy 25.XX.XXXX?
    To nie takie proste. Nie można sobie ot tak wykonać lotu komercyjnego z punktu A do B, za dużo biurokracji. Potrzebne są zgody tamtejszego ULC-u, zarządzającego lotniskiem, itp., co w przypadku pojedynczego połączenia jest zupełnie nieopłacalne. Ponadto, z tego co mi wiadomo, loty-dostawy są zawsze oznaczone jako techniczne.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Fakt masz racje w ogóle o tym nie pomyślałem

  17. #17
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    A318/319/320/321 mają w standardzie 18.9 tony paliwa, z czego można z PASAŻERAMI (może nie na full) zrobić 5h trasę! Oczywiście - zależy od konfiguracji, MTOW itp. Tak więc technicznie nie ma przeszkód, aby wykonać lot dostawczy na pusto na odległość ok. 3000NM ostrożnie licząc... Jeśli dorzuci się 1 zbiornik dodatkowy (2.1t - przde wszystkim 321 czy 319) to zasięg wzrasta o ok godzinę lotu. Na 319 ze 104 pasażerami latamy trasy ok.7.5-8h... Z Tuluzy do USA doleci non-stop na pewno!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    A318/319/320/321 mają w standardzie 18.9 tony paliwa, z czego można z PASAŻERAMI (może nie na full) zrobić 5h trasę!
    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Jeśli dorzuci się 1 zbiornik dodatkowy (2.1t - przde wszystkim 321 czy 319) to zasięg wzrasta o ok godzinę lotu.
    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Na 319 ze 104 pasażerami latamy trasy ok.7.5-8h...
    Bedrzich, coś mi sie kupy nie trzyma. 5h + z dodatkowym zbiornikiem 1h to wychodzi 6h, więc skąd 7,5 do 8 h ? Czy tylko dlatego że paxów deczko mniej niż przy klasycznej konfiguracji ?



  19. #19
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    7-8 h to 319, mniejsza masa itepe, nasze 319 maja extra zbiornik std. Na 320 (bez extra zbiornika) robi się Wiedeń - ok. 5.5-6h z kompletem (u nas - 144), ale już Berlin nie wychodzi Jeśli będzie to lot dostawczy (ferry) to i TOW będzie o te ok. 10t mniejsza, to i konsumpcja tez.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •