Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Kiedy mozna NIE zapalc swiatel do ladowania?


    Polecamy

    http://maps.google.co.uk/maps?f=d&sa...07617&t=k&z=12

    Deszczowy, ciemny dzien, jaki tylko moze byc w polnocnej Szkocji. 15:00, idzie wieczor (zachod slonca 15:25). Nadlatuje samolot A319 linii BA. Bardzo nisko, ale dosonale widoczne wszystkie szczegoly. Odleglosc do pasa z tego miejsca ok 6km. Wysuniete podwozie, ale swiatla do ladowania ciemne.
    Czy jest to blad pilota, czy jest mozliwe pozniejsze zalaczenie tych swiatel?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cos mi sie wydaje, ze temat juz byl...
    W kazdym badz razie bylo to raczej celowe dzialanie pilota. W warunkach zlej widocznosci zwlaszcza w nocy latwiej jest dostrzec swiatla podejscia gdy mamy wylaczone swiatla do ladowania. To tak jak przy jezdzie na "dlugich" swiatlach w czasie mgly w nocy - niby jest bardzo jasno ale tak naprawde to nic nie widac.

  3. #3
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Szarowka, ale bez mgly.
    Wydaje mi sie, ze swiatla sa dla bezpieczenstwa nie tylko pilota tego konkretnego samolotu. Tak sie sklada, ze Aberdeen jest najwiekszym smiglowcowym portem lotniczym w Europie. Chociazby dlatego samolot powinien swiatlami swiecic z daleka.
    Piszesz celowe dzialanie. Pytam czy jest to BLAD PILOTA. Tak, to sa ludzie i czasem popelniaja bledy. I nikt mnie za to zdanie na forum zjesc nie powinien...

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Pytam czy jest to BLAD PILOTA.
    Nie jest.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pytanie jest o tyle nie na miejscu, ze nikt z nas tam nie byl. Zdarzaja sie przypadki gdy zaloga przeoczy wlaczenie swiatel ladowania, i wlaczy je na prosbe wiezy, a zdarzaja sie przypadki o ktorych pisze thewho. Natomiast nie wiem jaki mielibysmy oceniac jak bylo w tym wypadku.

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dobrze, w takim badz razie uscisle o co dokladnie mi chodzi.
    Zaznaczam, ze jestem laikiem w tej kwestii, ale bardzo dociekliwym, dlatego moje pytania zadawane na tym forum.
    Wedlug mojego ogladu (oczywiscie, moge sie mylic) lot samolotem jest ujety w tabele, checklisty i procedury. Chcialbym sie nieco dowiedziec, czy swiatla do ladowania sa ujete w procedury, czy nie sa. Bo wedlug mnie powinny.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak jak napisal Behemot nie bylo nas tam w kokpicie wiec dyskusja czy w tym przypadku pilot popelnil blad czy zrobil to celowo jest bezsensowa.
    Jak juz pisalem, ze jezeli robi to celowo w zlej pogodzie, zeby latwiej zobaczyc pas to nie jest to zaden blad a nawet powiem wiecej, ze bledem byloby leciec z wlaczonymi.
    Nie musi byc wcale mgly. Wystarczy, ze sa niskie chmury - efekt taki sam. Przeciez mgla to nic innego jak przyziemna chmura.
    Co do checklist to ciezko sie wypowiadac za wszystkie linie bo kazda moza miec inne - z reguly jest jakas pozycja, ktora pozwoli sie zorientowac, ze nie sa wlaczone swiatla.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Jak pilota coś oślepia to wyłącza światła, a do zobaczenia samolotu są jeszcze światła stroboskopowe i oczywiście ATC, które separuje ruch wokół lotniska
    O ile się nie mylę to Allover kiedyś pisał, że włączanie świateł to ogólnie przyjęta zasada, ale nie obowiązek

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przy okazji szukania zdjec do innego tematu znalazlem zdjecie jak wyglada z kokpitu lot przez chmure/mgle z wlaczonymi swiatlami.
    Tutaj zdjecie - wyraznie widac rozswietlenie na zewnatrz kabiny - duzo trudniej w nim dostrzec swiatla podejscie.

  10. #10
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    To chyba trochę tak jak jazda samochodem we mgle.
    Lepiej nie jechać na długich żeby cokolwiek widzieć

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    No ciekawie się tak ląduje.

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał
    No ciekawie się tak ląduje.
    W Cat3b bez DH i tak nic nie widać do momentu przyziemienia i opuszczenia nosa samolotu...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    To ILS im zostaje tak?
    Czy jakiś inny system?

  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał
    To ILS im zostaje tak?
    Tak
    Pozdrawiam!
    Piotr

  15. #15
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    bedrzich, to jeszcze może załapie się na Twoja odp, ponizej FL100 zapala sie Landinglights tak? I leci z nimi juz caly czas? Bo widzialem, że dopiero po zezwoleniu na ladowanie dopiero odpalali swiatła.

    dzieki

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    bedrzich, to jeszcze może załapie się na Twoja odp, ponizej FL100 zapala sie Landinglights tak? I leci z nimi juz caly czas? Bo widzialem, że dopiero po zezwoleniu na ladowanie dopiero odpalali swiatła.

    dzieki
    Zależnie od instrukcji operatora, najczęściej od FL 100 (chyba, że są jakieś przeciwskazania - np. high spd na malym arbuzie, wtedy trzesie).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Bylo nie raz, ale:
    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Zależnie od instrukcji operatora, najczęściej od FL 100 (chyba, że są jakieś przeciwskazania - np. high spd na malym arbuzie, wtedy trzesie).
    tak mniej wiecej jest!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #18
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

    ok mam juz. podziękował. interesowalo mnie wlaczanie swiatel po zgodzie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •