Może to jakaś droga kołowania, nie no na poważnie nie wiem
Bali sie kolizji może
Na tym zdjęciu widać trzeci pas (w ukosie).
http://newsimg.bbc.co.uk/media/image...w_man_4165.gif
Dlaczego nie jest on w użyciu?
Może to jakaś droga kołowania, nie no na poważnie nie wiem
Bali sie kolizji może
Byl - jeszcze kilka lat temu w uzyciu. Uzywany byl rzadko, bo krotki i nie mial podejscia na przyrzady (jakis VORDME chyba tylko), kolidowal z dwoma pozostalymi itepe; teraz to droga kolowania.Zamieszczone przez westin
Pozdrawiam!
Piotr
Heathrow w przeszlosci mialo nawet wiecej niz 3 pasy, ale byly one stopniowo likwidowane/zmieniane w drogi kolowania wraz ze zwiekszaniem sie przecietnego samolotu pasazerskiego - po prostu nie byly juz dla nich wystarczajace. Podobnie zreszta dzialo sie i na innych lotniskach, lacznie z Okeciem.
Co do pasa 05/23, obecnie wykorzystywanego jako droga kolowania - jak napisal bedrzich, nie mial podejscia precyzyjnego, po drugie byl krotki, w zwiazku z tym rzadko uzywany - tylko przy ekstremalnie silnych wiatrach. W dodatku podejscie bylo z zakretem na krotkiej prostej (wojskowe EGWU), i nad miastem. A starsi londynscy kontrolerzy i piloci do dzis wspominaja pare ciekawych podejsc, i ladowan przez pomylke na sasiednich lotniskach.
Luknalbys w regulamin.Zamieszczone przez michał
podobna sprawa miała się z lotniskiem w chicago, likwidacja 4 z 6 dróg kołowania miała związek z udoskonaleniem nawierzchni dróg startowych i dostosowaniem samolotów do lądowania z większą składową wiatru bocznego
ps. hihroł jako jeden z nielicznych ma nawierzchnię pasa z asfaltobetonu frezowanego, jakby ktoś chciał wiedzieć ( wiadomość pewna )
Zakładki