Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Podejscie LOC bez MM


    Polecamy

    Ktos ma pomysl dlaczego podejscie wg LOC moze byc niedozwolone jezeli nie ma Middle Markera?

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Brak MAPT?

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Brak MAPT?
    Tez tak myslalem no ale przeciez podjescie VOR to w praktyce to samo i tam nie ma wymogu MM.

    Chyba, ze ktos do "MM out NOT AUTH" zapomnial dodac "jezeli nie ma DME"

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A gdzie tak?

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    A gdzie tak?
    Nie moge powiedziec bo mnie zabija
    Ale jak dowiem sie o co chodzi od zrodla to wyjasnie zagadke. No chyba, ze ktos tutaj zna powody takich zapisow.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    DME od ILSa jest w cywilizowanym świecie na antenie GP. Może ktoś założył, że jak pada GP to pada i DME, więc bez markerów nie ma żadnej informacji o odległości.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    DME od ILSa jest w cywilizowanym świecie na antenie GP. Może ktoś założył, że jak pada GP to pada i DME, więc bez markerów nie ma żadnej informacji o odległości.
    O to tego to nie wiedzialem.
    Tak przy okazji cywilizacji to u Niemcow z reguly DME nie jest "polaczone z ILS'em"

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    U nas też nie, jedynie w tym sensie, że nadajnik/odbiornik DME fizycznie jest przymocowany do anteny GP. Oba urządzenia się od siebie w sensie technicznym niezależne.
    U Niemców zapewne też tak jest, gdyby DME było w innym miejscu (np. przy antenach LLZ - to jeszcze pół biedy) to pomyśl, jak by Ci było wygodnie określić, jak daleko masz do punktu przyziemienia.
    Takie nieortodoksyjne rozwiązanie stosowane jest w połowie polskich lotnisk wojskowych posiadających (czynny i oblatany bądź nie) ILS - info za artykułem z bodaj SP po wypadku CASy. Mnie to zdumiało (chociaż sądziłem że niewiele z wojskowej myśli technicznej jest mnie w stanie jeszcze zdziwić).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie chce mi sie innych sprawdzac ale np w Monachium DME jest jedno i to samo dla pasa 26L i 08R. Tak samo jedno DME jest dla 26R i 08L. Z karty wynika, ze znajduje sie mniej wiecej w polowie dluosci pasa. Dodatkowo przy podejsciu trzeba to DME ustawic jako osobna czestotliowsc bo jezeli damy tylko czestotliowsc LOC to nic nam nie wyswietli. W Polsce jest chyba wszedzie ILS/DME. Monachium to nie jakies male lotnisko ale ciekawe dlaczego zdecydowali sie na takie rozwiazanie (dotyczy to rowniez innych lotnisk niemieckich)

  10. #10
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A tamtejsze DME nie jest wyzerowane ("zero-ranged") do strefy przyziemienia dla pasa w użyciu? Takie coś jest technicznie możliwe i stosowane w wielu miejscach. Chociaż nie wiem, czy jest dopuszczalne, żeby ta poprawka zmieniała się przy przełączaniu pasów.

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    ez tak myslalem no ale przeciez podjescie VOR to w praktyce to samo i tam nie ma wymogu MM.
    A to jest podejście VOR czy VOR/DME? Analogicznie, podejście tytułowe w wątku to LOC czy LOC/DME ?

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tej, a czy w Monachium pasy są względem siebie przesunięte czy może mają progi w tych samych miejscach?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Tej, a czy w Monachium pasy są względem siebie przesunięte czy może mają progi w tych samych miejscach?
    Sa przesuniete.

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Teoretycznie jestem w stanie sobie mniej więcej wyobrazić znalezienie wspólnego posadowienia DME dla obu pasów w takiej konfiguracji, ale pewnie powód jest inny niż oszczędności (chociaż kto wie?)
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •