Brak MAPT?
Tez tak myslalem no ale przeciez podjescie VOR to w praktyce to samo i tam nie ma wymogu MM.Zamieszczone przez psotter
Chyba, ze ktos do "MM out NOT AUTH" zapomnial dodac "jezeli nie ma DME"
A gdzie tak?
Nie moge powiedziec bo mnie zabijaZamieszczone przez Behemot
Ale jak dowiem sie o co chodzi od zrodla to wyjasnie zagadke. No chyba, ze ktos tutaj zna powody takich zapisow.
DME od ILSa jest w cywilizowanym świecie na antenie GP. Może ktoś założył, że jak pada GP to pada i DME, więc bez markerów nie ma żadnej informacji o odległości.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
O to tego to nie wiedzialem.Zamieszczone przez Atco
Tak przy okazji cywilizacji to u Niemcow z reguly DME nie jest "polaczone z ILS'em"
U nas też nie, jedynie w tym sensie, że nadajnik/odbiornik DME fizycznie jest przymocowany do anteny GP. Oba urządzenia się od siebie w sensie technicznym niezależne.
U Niemców zapewne też tak jest, gdyby DME było w innym miejscu (np. przy antenach LLZ - to jeszcze pół biedy) to pomyśl, jak by Ci było wygodnie określić, jak daleko masz do punktu przyziemienia.
Takie nieortodoksyjne rozwiązanie stosowane jest w połowie polskich lotnisk wojskowych posiadających (czynny i oblatany bądź nie) ILS - info za artykułem z bodaj SP po wypadku CASy. Mnie to zdumiało (chociaż sądziłem że niewiele z wojskowej myśli technicznej jest mnie w stanie jeszcze zdziwić).
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie chce mi sie innych sprawdzac ale np w Monachium DME jest jedno i to samo dla pasa 26L i 08R. Tak samo jedno DME jest dla 26R i 08L. Z karty wynika, ze znajduje sie mniej wiecej w polowie dluosci pasa. Dodatkowo przy podejsciu trzeba to DME ustawic jako osobna czestotliowsc bo jezeli damy tylko czestotliowsc LOC to nic nam nie wyswietli. W Polsce jest chyba wszedzie ILS/DME. Monachium to nie jakies male lotnisko ale ciekawe dlaczego zdecydowali sie na takie rozwiazanie (dotyczy to rowniez innych lotnisk niemieckich)
A tamtejsze DME nie jest wyzerowane ("zero-ranged") do strefy przyziemienia dla pasa w użyciu? Takie coś jest technicznie możliwe i stosowane w wielu miejscach. Chociaż nie wiem, czy jest dopuszczalne, żeby ta poprawka zmieniała się przy przełączaniu pasów.
A to jest podejście VOR czy VOR/DME? Analogicznie, podejście tytułowe w wątku to LOC czy LOC/DME ?Zamieszczone przez thewho
Tej, a czy w Monachium pasy są względem siebie przesunięte czy może mają progi w tych samych miejscach?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Teoretycznie jestem w stanie sobie mniej więcej wyobrazić znalezienie wspólnego posadowienia DME dla obu pasów w takiej konfiguracji, ale pewnie powód jest inny niż oszczędności (chociaż kto wie?)
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zakładki