Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie Przygaszenie oświetlenia kabiny w trakcie lotu


    Polecamy

    Cześć.
    Leciałem w niedzielę na trasie FUE - HHN, lot późnym wieczorem. Gdzieś nad Francją dwukrotnie przygaszono światła w kabinie. Raz znacznie, za drugim razem nieznacznie. Na okres ok. 5-10 minut. Zachmurzenie wówczas było zerowe, był to środek lotu.Nie czuć było, żeby pilot zwiększał moc silników w międzyczasie.
    Chciałbym Was z ciekawości zapytać, do czego służy taka procedura.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Pewnie do tego samego co przygaszanie oświetlenia przy starcie i lądowaniu, a o tym już kilkakrotnie było

  3. #3
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Słuchałeś, co mówią w tym czasie stewy albo pilot? Może Wam chcieli coś ciekawego pokazać na dole :P

  4. #4
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie

    Słuchałeś, co mówią w tym czasie stewy albo pilot? Może Wam chcieli coś ciekawego pokazać na dole :P
    Nie, zero komunikatów w międzyczasie. Mało tego, o ile za pierwszym "przygaszeniem" było bezchmurnie, jak napisałem, o tyle przy drugim zachmurzenie już sięgało 100%.

    Pewnie do tego samego co przygaszanie oświetlenia przy starcie i lądowaniu, a o tym już kilkakrotnie było
    Lądowaliśmy przy zgaszonych światłach, to akurat standard. Zaznaczyłem w poście celowo, że w trakcie przygaszonych świateł nie było żadnej wyczuwalnej laickim okiem/uchem/dotykiem zmian pracy silnika.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    jesli przy okazji był sygnał zapiąć pasy, to mozliwe że były turbulencje
    a jeśli nie to może być awaria, nad Francją coś ostatnio niespokojnie

  6. #6
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzyw
    ...
    Lądowaliśmy przy zgaszonych światłach, to akurat standard...
    niekoniecznie...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek_Wadowice
    Cytat Zamieszczone przez grzyw
    ...
    Lądowaliśmy przy zgaszonych światłach, to akurat standard...
    niekoniecznie...
    Jezeli ladowales i startowales z zapalonymi swiatlami glownymi w kabinie to znaczy ze zaloga nie przestrzegala przepisow. Takie sa przepisy na calym swiecie bez wyjatkow.

    Rafal

  8. #8
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Rafaldca, tak, ... dlatego napisałem ze niekoniecznie.

    Ostatnie lądowanie kilka dni temu na CDG, EZY.
    Rok temu chyba, lądowanie Monastir, Nouvelair.

    Podczas Twoich lotów zawsze załoga ściemniała oświetlenie ?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Nie pamietam dokladnie wszystkich moich lotow, ale podczas 20-30 ostatnich lotow swiatla byly gaszone podczas startow i ladowan.
    Podczas nocnych lotow, zaloga przed ladowaniem wlaczy swiatlo na kilka minut, pozbieraja smieci, sprawdza czy pasy sa zapiete i fotele wyprostowane. Gdy wszystko jest ok i zaloga zapieta w jump seats to wtedy szef(owa) pokladu nadaje komunikat ze swiatla kabiny beda zgaszone i jezeli ktos czyta to moze uzyc lampki nad siedzeniem. Ta sama czynnosc wykonywana jest przed kazdym startem.

    Pozdrawiam,
    Rafal

  10. #10
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    najwidoczniej zdarzyło się im zapomnieć bądź celowo nie wyłączyli.
    Pamiętali jednak zawsze podczas moich kilku lotów o odsłonięciu okienek.
    pozdrawiam oraz Wesołych Świąt.

  11. #11
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca
    ...

    Jezeli ladowales i startowales z zapalonymi swiatlami glownymi w kabinie to znaczy ze zaloga nie przestrzegala przepisow. Takie sa przepisy na calym swiecie bez wyjatkow.

    Rafal
    wrócę do tematu,

    - wracałem tymi samymi liniami, tj. EZY i ponownie swiatla nie przygasły ani podczas startu ani ladowania.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •