Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Przy jakim wietrze można lądować?


    Polecamy

    Hej,

    19 i 20 stycznia mam loty, przy starcie, jak i przy lądowaniu ma być wiatr ponad 30km/h oraz opady ok. 10.0mm. Obawiam się, że mogę polecieć do alternatywnego i co za tym idzie nie zdążyć na przesiadkę. Przy jakiej prędkości wiatru B738 może lądować?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    EPBY , skąd masz pewnosc o warunkach ? ? ?

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Czyli limit wynosi 13mm i 15kt przy tych warunkach

    Cytat Zamieszczone przez Binko007
    EPBY , skąd masz pewnosc o warunkach ? ? ?
    Wg. serwisów pogodowych uśrednione statystyki Czyli mieścimy się Binko007 w limicie tak albo się uda, albo nie...

    Może ktoś wypowiedzieć się czy lecieć 20 stycznia na trasie Glasegow - Stansted RYRem czy nie? To jest akurat lot rano. Ale do tego dochodzą jeszcze 3 bądź 4 loty zależy jak mi się będzie chciało. Czy lepiej nie lecieć i nie kusić losu?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EPBY
    Czy lepiej nie lecieć i nie kusić losu?
    Taki to urok FRancowych kółeczek. Niby świetna zabawa, ale cały czas jak na szpilkach bo nie wiesz czy będziesz na czas, czy lotu nie odwołają itp.
    A jak nie wyjdzie coś to może być nawet kilkaset euro aby wrócić do domciu.



  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    ......

    Przeciez decydujaca jest składowa boczna/tylna, a nie sama sila wiatru. Jak bedzie wialo 15kts to na pewno wyladujesz, nie siej paniki.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Limity czolowego tez sa ale sa takie, ze ho ho

  8. #8
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    thewho, przy jakim max czołowym ladowales ? 8)
    ja 30kt

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EPBY
    Czyli limit wynosi 13mm i 15kt przy tych warunkach
    Mylisz pojęcia kolego!
    13mm, a konkretnie - 1/2 cala czyli 12,7mm to jest max dopuszczalne POKRYCIE pasa wodą! A założe się o każde pieniądze, że na typowym lotnisku z choć minimalnym drenażem opad rzędu 10mm nie spowoduje pokrycia większego niż 3mm a to i tak tylko lokalnie - czyli kałuże! A poniżej 3mm wody na pasie to oznacza, że pas jest TYLKO mokry!
    I ląduje się z przysłowiowym palcem
    A 30km/h to też spoko!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    W Glasgow teraz jest 22kts, w porywach do 36kts - o ile się nie mylę to opóźnione loty.

    Ryanair FR7342 16:15 ROME Delayed To 1800
    Ryanair FR7862 18:10 GRENOBLE Departed 1813
    Ryanair FR732 18:45 SHANNON Delayed To 2045
    Chyba lepiej nie lecieć bo na 50% utknę przez opóźnienie albo przekierowanie?

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    EPBY a miało być tak pięknie , pokrzyżowało plany ...

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Binko007 chyba jest szansa, że się jeszcze zmieni? Szkoda trochę nie polecieć. Miał ktoś taka sytuację, że tak leciał przy takich warunkach maraton?

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EPBY
    W Glasgow teraz jest 22kts, w porywach do 36kts - o ile się nie mylę to opóźnione loty.
    NIe czytasz co się tutaj pisze - wiec raczej mylisz się. Taki wiatr to jeszcze nie powód! Najważniejszy jest kierunek względem pasa!
    Poza tym - współczesne samoloty NIE MAJĄ ograniczeń wiatrowych! to co cytujecie, to są ograniczenia KOMPANIJNE wprowadzone przez linie lotnicze NA PODSTAWIE tzw. maks. DEMONSTROWANYCH wiatrów przez producenta dla danego samolotu! Zresztą - wiele firm ich po prostu nie stosuje! Wyjątkiem są limity dla pasa mokrego lub pokrytego wodą/śniegiem/slushem i wtedy są to już LIMITY! Ale dotyczą wiatru bocznego lub tylnego (ew. tzw. składowych bocznej/tylnej)
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #14
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    bedrzich, Ciebie to powinni na rękach nosić.

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    bedrzich, Ciebie to powinni na rękach nosić.
    Bo się zarumienię! Albo otrzeżenie wystawię :P - za podlizywanie się moderatorowi!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    od Ciebie sam zaszczyt

  17. #17
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Aha - jest jedno ograniczenie, z czego sobie niewiele osób zdaje - jest maksymalna dopuszczalna prędkość wiatru do... otwarcia drzwi wejściowych i cargo! Np. dla 330 - 40kts lub 50kts jeśli samolot stoi pod wiatr, a muszą być zamknięte przy wietrze 60kts i więcej
    Pozdrawiam!
    Piotr

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ryanair FR732 18:45 SHANNON Delayed To 2245
    Czyli kółeczko PN/WT raczej odpada? Jest ktoś kto ma kółeczko w tym terminie i będzie ryzykować? Skoro nie ma limitów wiatru jak to piszecie to czemu opóźnione loty?

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dżizas... EPBY popadasz w paranoję lekką. Powodów opóźnień jest 'tysiąc pińcet dwa dziewińcet' od slota przez opóźniony przylot w rotacji aż po właśnie nienajlepszą pogodę.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez EPBY
    Skoro nie ma limitów wiatru jak to piszecie to czemu opóźnione loty?
    Z przeróżnych powodów z których loty bywają opóźnione... Nie mu tutaj nikogo kto by Ci powiedział na 100% co było przyczyną opóźnień. Weź też pod uwagę że jest też coś takiego jak lotnisko wylotu - tam też powstają opóźnienia . A Ryan generalnie jest mocno punktualny. Ile masz czasu na tę przesiadkę?

    I jedna poprawka, PIK (Prestwick) na który lata Ryanair jest ok. 50km od Glasgow .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •