Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    Awatar Dawid17

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Żory/EPRG/EDDF

    Domyślnie Długość smugi kondensacyjnej


    Polecamy

    Zastanawia mnie jedna rzecz dotycząca smugi. Dzisiaj widziałem 2 czterosilnikowe samoloty. Jeden leciał obok drugiego w pewnej odległości za nim. Mogłem podziwiać smugi kondensacyjne. Pierwszy miał ją bardzo długą, natomiast drugi przeciwnie - bardzo krótką. Od czego zależy długość smugi???

    Zdjęcie: http://dzqhlw.bay.livefilestore.com/...w/DSCN2058.JPG

    Jeśli w złym wątku, to proszę o przeniesienie tematu.

  2. #2
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  3. #3
    Awatar Dawid17

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Żory/EPRG/EDDF

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mick
    Dzięki za linka, ale tu chodzi że leciały obok siebie. Więc wszyskie czynniki nie mogły się różnić na tak niewielkiej odległości.

  4. #4
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dawid17
    Cytat Zamieszczone przez mick
    Dzięki za linka, ale tu chodzi że leciały obok siebie. Więc wszyskie czynniki nie mogły się różnić na tak niewielkiej odległości.
    Co to jest niewielka odległość ??
    Powietrze nie jest jednorodną mieszanią i już głupie 300m to potencjalne róznice choćby w wilgotności. A moge się założyć że miedzy tymi co widziales odległośc była liczona w kilometrach.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  5. #5
    Awatar Blank

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ZCH

    Domyślnie

    Dzieliło je minimum 600 m w pionie.
    To spora różnica. Wystarczy ze wieje troszkę mocniej, inna wilgotność i tak to wygląda.
    NIKON D5100, , MTO 11CA

  6. #6
    Awatar Dawid17

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Żory/EPRG/EDDF

    Domyślnie

    OK, dzięki wielkie Długo się nad tym głowiłem, ale teraz przynajmniej wiem jak sprawa wygląda.

  7. #7
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Dzieliło je minimum 600 m w pionie.
    To spora różnica. Wystarczy ze wieje troszkę mocniej, inna wilgotność i tak to wygląda.
    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Skąd: Choszczno Wyślij wiadomośc poprzez Gadu Gadu do Blank Domyślnie Dzieliło je minimum 600 m w pionie.
    Dzieliło je minimum 300 m w pionie. Separacja pionowa wynosi 1000 ft (czyli 300 m), skąd więc wyszło Ci, że dzieliło ich minimum 2000 ft (600 m)? Z prawidłowego rozumowania wyciągnąłeś nieprawdziwy wniosek. Wyprowadziłeś rozumowanie swoje z tzw. podziału połówkowego. Tzn., że samoloty na poziomach nieparzystych latają generalnie w połówce od 001 stopni do 180 stopni natomiast na poziomach parzystych w połówce od 181 stopni do 360 stopni. W związku z tym samoloty lecące, np. kursem północno-zachodnim przy braku separacji bocznej powinny być rzeczywiście odseparowane pionowo 2000 fty (600 m). Ale żaden przepis nie zabrania stosowania tzw. poziomów przeciwpołówkowych. I właśnie po zastosowaniu poziomu przeciwpołówkowego separacja pionowa w takim przypadku wynosiła będzie 1000 ft czyli 300 m. Sprowadza się to do tego, że jeden z tych samolotów będzie leciał na poziomie nieparzystym, np. 310 (9450 m) a drugi na poziomie parzystym (zarezerwowanym teoretycznie dla samolotu z przeciwka), np. na fl 300 (9150 m) lub fl 320 (9750 m).

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dawid17 Zobacz posta
    Dzisiaj widziałem 2 czterosilnikowe samoloty. Jeden leciał obok drugiego w pewnej odległości za nim.
    Kolega Dawid17 miał pewnie na myśli drogę UL984, na której na wschód lata się na poziomach nieparzystych, a na zachód na parzystych.

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Dzieliło je minimum 300 m w pionie. Separacja pionowa wynosi 1000 ft (czyli 300 m), skąd więc wyszło Ci, że dzieliło ich minimum 2000 ft (600 m)?
    Jeżeli leciały tym samym kursem, to musiały mieć minimum 600m separacji w pionie. 300m separacji jest na kierunkach przeciwnych.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Jeżeli leciały tym samym kursem, to musiały mieć minimum 600m separacji w pionie. 300m separacji jest na kierunkach przeciwnych.

    300m separacji jest niezaleznie od kierunkow, nie robmy ludziom wody z mozgu.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    300m separacji jest niezaleznie od kierunkow, nie robmy ludziom wody z mozgu.
    Zwłaszcza na UL984 o którym była mowa.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tak, jak i na kazdej innej drodze lotniczej.

  12. #12
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    300m separacji jest niezaleznie od kierunkow, nie robmy ludziom wody z mozgu.
    Separacja separacją, ale nie wiem co atccontrollerowi się nie zgadza w tym:

    Cytat Zamieszczone przez Blank Zobacz posta
    Dzieliło je minimum 600 m w pionie.
    Toż to prawda najczystsza, w omawianym przypadku.

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK Zobacz posta
    Separacja separacją, ale nie wiem co atccontrollerowi się nie zgadza w tym:



    Toż to prawda najczystsza, w omawianym przypadku.
    Absolutnie niekoniecznie prawda.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #14
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Absolutnie niekoniecznie prawda.
    No dobra, doczytałem, pomyślałem, to spytam jeszcze jak często - w praktyce - stosuje się te poziomy przeciwpołówkowe, bo ilekroć patrzę na radar, zawsze są na wschód - nieparzyste (310, 330, 350...), na zachód - parzyste (360, 380, 400).

  15. #15
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    W rvsm'ie rzadko, ale się zdarza. Nikt Ci dokładnych danych nie poda, ale po prostu od czasu do czasu zależnie od potrzeby się tak trafia.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  16. #16
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie

    W większości krajów Europy i Świata lata się z zasadą - poziom parzysty przy locie na zachód, poziom nieparzysty przy locie na wschód. W takich krajach jak np. Portugalia, Hiszpania dzieli się poziomy wg. kierunku północ-południe. Rozmawiając jednak o Polsce - jeżeli po tej drodze leciały dwa samoloty w jednym kierunku i obok siebie (lub bardzo blisko) to różnica wysokości między nimi to min. 2000ft (czyli ~600m). Jeżeli leciały w przeciwne kierunki to 1000ft (~300m)

    Pozdrawiam

  17. #17
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lantan Zobacz posta
    W większości krajów Europy i Świata lata się z zasadą - poziom parzysty przy locie na zachód, poziom nieparzysty przy locie na wschód. W takich krajach jak np. Portugalia, Hiszpania dzieli się poziomy wg. kierunku północ-południe. Rozmawiając jednak o Polsce - jeżeli po tej drodze leciały dwa samoloty w jednym kierunku i obok siebie (lub bardzo blisko) to różnica wysokości między nimi to min. 2000ft (czyli ~600m). Jeżeli leciały w przeciwne kierunki to 1000ft (~300m)

    Pozdrawiam
    Że aż zacytuję:

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    300m separacji jest niezaleznie od kierunkow, nie robmy ludziom wody z mozgu.
    Mogło to być 2000ft, ale równie dobrze 1000ft.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  18. #18
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Że aż zacytuję:



    Mogło to być 2000ft, ale równie dobrze 1000ft.
    Owszem, w przypadku samolotów lecących w różnych kierunkach licząc od lotniska wylotu do destynacji.

  19. #19
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lantan Zobacz posta
    Owszem, w przypadku samolotów lecących w różnych kierunkach licząc od lotniska wylotu do destynacji.
    A ja powiem, że obydwa samoloty mogły sobie lecieć z X do Y różnica między nimi była 1000ft. Możliwe? Możliwe.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  20. #20
    Awatar lantan

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA, EPRZ, EPKK, EPLB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    A ja powiem, że obydwa samoloty mogły sobie lecieć z X do Y różnica między nimi była 1000ft. Możliwe? Możliwe.
    To co na VATSIM tak ganisz za latanie na złych poziomach

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •