Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 58
  1. #1
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie Czy wysokościomierze w samolotach są dokładne?


    Polecamy

    Witam, pytanie to nasunęło mi sie po ostatnim odcinku "Katastrofy w przestworzach". Chodziło w nim o zderzenie w powietrzu kazachskiego samolotu z innym. Kontroler utrzymał separację między samolotami 300 metrów. Hmmm...czy to nie za mało? Czy wysokościomierze we wszystkich samolotach są tak dokładne i pokazują taka samą wysokość?
    Moze analogia jest nie na miejscu, ale nie widziałem dwóch prędkościomierz, czy termometrów, których wskazania byłyby identyczne.W sumie co to jest 300 metrów

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Obecne lotnicze wyskosciomierze sa bardzo dokladne - nawet te barometryczne. 300 m jest bardzo duza liczba dla barometru - typowo beda ci pokazywac wysokosc z dokladnosci do powiedzmy 5-10 metrow.

  3. #3
    Awatar cibarius

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Białogard

    Domyślnie

    Dziekuję za wyjaśnienie. A czy podlegają one jakiejś legalizacji okresowej? kalibracji?

  4. #4
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Podlegają.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Tak przy okazji, to 300 m to 1000 stóp, standardowa minimalna różnica wysokości między samolotami podczas separowania przez kontrolera.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  6. #6
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    A to ja pokontunuuje (trudne słowo) temat. Czy zawsze były dokładnie pytam ponieważ ostatnio startując BF109 w ILe wysokościomierz wskazywał ze jestem na 200 metrach a wszystkie koła były na ziemi.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elcin
    A to ja pokontunuuje (trudne słowo) temat. Czy zawsze były dokładnie pytam ponieważ ostatnio startując BF109 w ILe wysokościomierz wskazywał ze jestem na 200 metrach a wszystkie koła były na ziemi.
    Jak jestes na lotnisku to wysokosciomierz powinien wskazywac wysokosc lotniska nad poziomem morza.

  8. #8
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Może gra wskazywała wysokość bezwzględną (nad poziomem morza)? Mi się tak w Lock Onie zdarza...

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Najwazniejsza to jest chyba to, ze trzeba sobie zdawac sprawe z bledow wysokosciomierza barometrycznego i to, ze glownie od nas zalezy czy bedzie wskazywal w miare dokladnie - ustawienie odpowiedniego ciesnienia!

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No tak do źródeł sięgając to trzeba uznać, że wysokościomierze są wiarygodnie dokładne od niedawna. RVSM wszedł, kiedy wszedł właśnie ze względu na to, że dokładność wysokościomierzy była wcześniej wątpliwa.
    A jak ktoś nie pamięta, żeby powyżej TL latać na 1013 ten dupa nie pilot.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A jak ktoś nie pamięta, żeby powyżej TL latać na 1013 ten dupa nie pilot.
    Że co, przepraszam?

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    TL - transition level - poziom przejsciowy
    1013 - to ustwienie ciesnienia "standard" - 1013,25 hPa

  13. #13
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    A jak ktoś nie pamięta, żeby powyżej TL latać na 1013 ten dupa nie pilot.
    smiesznie powiedziane hehe

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    TL - transition level - poziom przejsciowy
    1013 - to ustwienie ciesnienia "standard" - 1013,25 hPa
    Dzięki - tak lepiej

  15. #15
    xyhoo
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    A jak ktoś nie pamięta, żeby powyżej TL latać na 1013 ten dupa nie pilot.
    A dokładniej powyżej TA - Transition Altitude - wysokości przejściowej czyli w Polsce 6500 stóp n.p.m

  16. #16
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Wcale to nie jest dokladniej.

  17. #17
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    a czy przypadkiem TL nie jest zmienny/

  18. #18
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Nie przypadkiem, no i zalezy gdzie.

  19. #19
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    A czasem na Okeciu np. TL byl 60 a teraz 80.

  20. #20
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, tyle ze nie na tym polega zmiennosc TL.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •