Obecne lotnicze wyskosciomierze sa bardzo dokladne - nawet te barometryczne. 300 m jest bardzo duza liczba dla barometru - typowo beda ci pokazywac wysokosc z dokladnosci do powiedzmy 5-10 metrow.
Witam, pytanie to nasunęło mi sie po ostatnim odcinku "Katastrofy w przestworzach". Chodziło w nim o zderzenie w powietrzu kazachskiego samolotu z innym. Kontroler utrzymał separację między samolotami 300 metrów. Hmmm...czy to nie za mało? Czy wysokościomierze we wszystkich samolotach są tak dokładne i pokazują taka samą wysokość?
Moze analogia jest nie na miejscu, ale nie widziałem dwóch prędkościomierz, czy termometrów, których wskazania byłyby identyczne.W sumie co to jest 300 metrów
Obecne lotnicze wyskosciomierze sa bardzo dokladne - nawet te barometryczne. 300 m jest bardzo duza liczba dla barometru - typowo beda ci pokazywac wysokosc z dokladnosci do powiedzmy 5-10 metrow.
Dziekuję za wyjaśnienie. A czy podlegają one jakiejś legalizacji okresowej? kalibracji?
Tak przy okazji, to 300 m to 1000 stóp, standardowa minimalna różnica wysokości między samolotami podczas separowania przez kontrolera.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
A to ja pokontunuuje (trudne słowo) temat. Czy zawsze były dokładnie pytam ponieważ ostatnio startując BF109 w ILe wysokościomierz wskazywał ze jestem na 200 metrach a wszystkie koła były na ziemi.
Jak jestes na lotnisku to wysokosciomierz powinien wskazywac wysokosc lotniska nad poziomem morza.Zamieszczone przez elcin
Może gra wskazywała wysokość bezwzględną (nad poziomem morza)? Mi się tak w Lock Onie zdarza...
Najwazniejsza to jest chyba to, ze trzeba sobie zdawac sprawe z bledow wysokosciomierza barometrycznego i to, ze glownie od nas zalezy czy bedzie wskazywal w miare dokladnie - ustawienie odpowiedniego ciesnienia!
No tak do źródeł sięgając to trzeba uznać, że wysokościomierze są wiarygodnie dokładne od niedawna. RVSM wszedł, kiedy wszedł właśnie ze względu na to, że dokładność wysokościomierzy była wcześniej wątpliwa.
A jak ktoś nie pamięta, żeby powyżej TL latać na 1013 ten dupa nie pilot.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Że co, przepraszam?Zamieszczone przez Atco
TL - transition level - poziom przejsciowy
1013 - to ustwienie ciesnienia "standard" - 1013,25 hPa
Dzięki - tak lepiejZamieszczone przez thewho
A dokładniej powyżej TA - Transition Altitude - wysokości przejściowej czyli w Polsce 6500 stóp n.p.mZamieszczone przez Atco
Wcale to nie jest dokladniej.
Nie przypadkiem, no i zalezy gdzie.
Zakładki