DLH, ale akurat Lufa stosuje kombinację liter i cyfr zamiast nru rejsu (LH3171 lata obecnie jako DLH8RP), co się chwali, ale Pewne Linie Lotnicze taka modyfikacja przerasta.
Witam!
Mam pytanie dotyczące callsignów przy lotach wykonywanych dla innych linii. Czy na przykład dla lotu Lufthansy 3171 wykonywanego przez Augsburg Airways jest w użyciu callsign Augsburg Air 3171 (AUB3171) czy też Lufthansa3171 (DLH3171)?
Z góry dzięki za odpowiedź, nigdy nie zwróciłem na to uwagi na skanerze
DLH, ale akurat Lufa stosuje kombinację liter i cyfr zamiast nru rejsu (LH3171 lata obecnie jako DLH8RP), co się chwali, ale Pewne Linie Lotnicze taka modyfikacja przerasta.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Dzięki za odpowiedź, temat do zamknięcia.
Atco, dlaczego lepsza jest "kombinacja liter i cyfr" od numeru rejsu?
Czy jest gdzieś w sieci lista z "nowymi" numerami lotów Lufthansy z odpowiednikami w postaci samych cyfr, lub sama rozpiska "kombinacji liter i cyfr"?
Mniejsza szansa na pomyłkę, łatwiej skracać callsigny.Zamieszczone przez Flyer
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
LOT juz od okolo roku tez stosuje takie kombinacje.Zamieszczone przez Atco
No tak ale na palcach reki mozna je policzyc i jest ich tyle co kot naplakal zwlaszcza jezeli porownac do "normalnych" callsignow, ktore sa do siebie czasami bardzo podobne i powoduja zamieszanie.Zamieszczone przez Behemot
Ale praktyka pokazuje ze takie rozwiazania tez nie likwiduja problemow. Standardem na EPWA jest DLH8UP i DLH9HP (czy jakos tak), do tego dochodza kombinacje trudne do wymowienia (kiedys RYR2TC2), zdarza sie tez ze 2 rozne linie maja podobny boc identyczny numer, no i ciezko tak rozplanowac wszystkie kombinacje zeby podobne samoloty nie spotykaly sie w jednym sektorze. LOT poszedl droga wyeliminowania najbardziej oczywistych problemow (kiedys wieczorny standard LOT321 i 231).
No tak. Nigdy nie bedzie dobrze ale czasami jest fatalnie. Juz nie pamietam dokladnie callsignow ale kiedys byly 3 samolotu co mialy numer resju zaczynajacy sie chyba od LOT38xx
w tym 2 mialay chyba LOT3813 i LOT383 (cyferki mogly byc troche inne juz nie pamietam ale wlasnie w takiej mylacej kombinacji) i wszystkie akurat zlatywaly sie na noc.
Podobno numery lotow moznaby zmienic bez problemu na inne ale sa jakies opory ze strony dzialu handlowego, ze im robote to pomiesza :/
Niewazne, ze juz kiedys byl incydent w powietrzu z tym zwiazany.
Zakładki