Hehe, a co to w ogóle jest podejście rnav? Mógłby ktoś objaśnić?
Może mi ktoś rozjaśnić co stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić w PL podejścia rnav na nieoprzyrządowane pasy?
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
To nie jest coś, co mnie szczególnie fascynuje, ale powodem jest z tego co wiem słabe pokrycie radiopomocami w PL. Nie da się procedur RNAV zbudować wyłącznie na punktach zliczonych, a z technologii projektowania procedur wynika, że tu, tam i jeszcze gdzie indziej brakuje zasięgu do VORa czy innego DME. Jak sięmylę, to niech mnie ktoś poprawi.
Paradoskalnie dla Ławicy szansa na SIDy, STARy i jakiekolwiek procedury RNAV pojawi się wtedy, kiedy zostanie zainstalowany VOR w... Babimoście.
W Polsce nie ma pokrycia WAAS ale zwyczajny GPS istnieje co pozwoliloby na nieprecyzyjne RNAV-GPS. Mi sie wydaje ze to po prostu niemoc biurokratyczna - ciekawe jak to sie porownuje z innymi krajami Europy. Glownym benefaktorem takich podejsc bylby oczywiscie GA a to nieliczace sie chyba lobby w Polsce. No i ile jest tych samolotow GA w Polsce zdolnych dzisiaj do RNAV-GPS - pewnie liczba nie jest zbyt pokazna.
Ostatnio edytowane przez N077GL ; 24-02-2009 o 09:41
z tego co wiem, ludzie z atc epwa zaczeli wyjazdy na szkolenia rnav do buda. ale nie znam podloza
pzdr
GA byloby co najwyzej beneficjentem w tej sytuacji, bo korzystaloby z czegos, co byloby im udostepnione. a 'benefaktorem' mogloby byc gdyby udzielilo pomocy w jakiejkolwiek formie czyli jesli 'czyniloby dobro' (z laciny bene - dobro, factor - czyniacy) czyli po polsku dobroczynca kolega N077GL jest bardziej amerykanski niz sami amerykanie
Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 24-02-2009 o 11:33 Powód: bledy int ;-)
a czy w Polsce ma nie być PRNAV?
Zakładki