Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19

Wątek: Rewersy w a320

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Rewersy w a320


    Polecamy

    Witam.
    Może wyda wam się to oczywiste, ale ja nie znam się na a320, więc do rzeczy, gdzie w a320 włącza się rewersy? Czy jest do tego osobna dźwigienka (a takowej nie widać), czy następuje to poprzez przesunięcie dźwigni przepustnic do samego końca?

    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 02-03-2009 o 21:16

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    lotnik, sądzę, że to zdjęcie mówi samo za siebie. Photos: Airbus A320-211 Aircraft Pictures | Airliners.net

    1.5 minuty szukania na Airliners.net. Wystarczy się trochę wysilić
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzieki.
    A czy pomiędzy normalnym ciągiem a rewersami jest jakaś blokada, czy coś w tym stylu?

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    @Pluxe - akurat na tym zdjęciu WCALE nie widać dźwigni rewersu bo są one z przodu dźwigni gazu!!
    @lotnik - blokada jest taka, że rewers można włączyć tylko kiedy manetki są na Idle ORAZ przynajmniej jeden z czujników na goleniach podwozia (dowolna główna LUB przednia - zmaina po katastrofie Lufy w Warszawie) tzw. air-to-ground sensor pokazuje, że samolot jest na ziemi
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bedrzich,
    Czy pomarańczowe oznaczenia REV przy przepustnicy oznaczają zakres nastawy, przy którym można przełączać się na odwrócony ciąg?
    To teoretycznie oznaczałoby, że nie musi być całkiem iddle przed przełączeniem, tylko tolerowany by był jakiś nieduży zakres.

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    No dobrze - jeszcze raz: przepustnice na zdjęciu są właśnie w pozycji "Idle". Włączenie rewersu następuje poprzez pociągnięcie tych dźwigni z przodu manetek, po czym ciągnąc je (manetki, a nie dźwignie, bo te są w górze na swoistych zapadkach!) do tyłu w pomarańczowy zkres powoduje regulację siły ciągu rewersu. Rewers, ale o sile idle jest na górze zkreskowanego na pomarańczowo zakresu a rewers maksymalny - manetki są na dole - "revers full" Czyli - żeby wejść w zakres rewersu manetki MUSZą przejść przez położenie "Idle".
    To wszystko!
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 03-03-2009 o 19:30
    Pozdrawiam!
    Piotr

  9. #9
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Dla porządku przydałoby się jeszcze zdjęcie podczas wykonywanego maksymalnego rewersu
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bedrzich,
    Pozostaje tylko ślicznie podziękować!

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Dla porządku przydałoby się jeszcze zdjęcie podczas wykonywanego maksymalnego rewersu
    Nie możesz wyobraźić sobie sciągniętej przepustnicy i łopatek w zupełnie tylne położenie?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DC-10-30ER Zobacz posta
    Bedrzich,
    Pozostaje tylko ślicznie podziękować!
    "Podpinam" się do tych podziękowań

  13. #13
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Czy rewersow uzywa sie na maxa przy wychamowywaniu?? Lądowalem a320 na pasie 2800m to rewers byl slaby a jak na pasie 2000m 737 to mocny rewers. Czyli wychodzi na to ze rewersa nie uzywa sie zawsze do konca. Czy zalezy do od roznicy miedzy silnikami 737 a a320??
    W!ZZ :D

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mysle, ze glownie zalezy to od tego ile zostalo Ci jeszcze pasa do wyhamowania
    Na niektorych lotniskach uzywanie rewersu jest ograniczone przez procedury lokalne.

  15. #15
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    mam nadzieje ze te procedury sa odpowiednie do dlugosci pasa A tak to słyszalem ze na niektorych lotniskach z dlugimi pasami rewersów nie uzywa sie wcale Czy to prawda?? Chodzi o samoloty typu Boeing itp.
    W!ZZ :D

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dawid jak chcesz sobie pogadac (a pewnie chcesz sadzac po ilosci postow jakie przed chwila wyprodukwales) to idz sobie gdzies na piwo
    Akurat sobota wieczorem wiec pora dobra
    O rewersach juz bylo wiele razy.

  17. #17
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    ajjjj jakbym mogl to bym poszedl a ze nie moge to siedze na forum i czytam i staram sie dowiedziec czegos co mnie interesuje
    W!ZZ :D

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    da-w-id rewersy dają tylko część siły hamującej samolot, jesli pas jest długi i można go wykorzystac w całości, rewersów można nieużywać, wyjątkiem jest mokry pas gdzie zdaje się zawsze trzeba rewersować

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Co wiecej, wiele (wiekszosc) lotnisk ma w AIP zapisy zeby rewers uzywac tylko na idle, chyba ze wzgledy bezpieczenstwa nakaza inaczej.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •