EI to Irlandia.
Polecam stronę www.airlinecodes.co.uk
Witam serdecznie.
Dziś byłem we Wrocławiu na lotnisku i widziałem samoloty RYANAIR zoznaczeniami EI-DAC i EI-DCH Pierwsze litery oznaczają państwo. Nie wiem jakie wiec może ktoś na forum wie proszę o podpowiedz. Może ktoś wie gdzie jest w internecie taki spis?
An-2
EI to Irlandia.
Polecam stronę www.airlinecodes.co.uk
w wiki jest mały babol dla EI podali trzy kraje Irlandię, Rosję i Włochy, tak samo N dla Makau, Portoryko i USA, ciekawe jak one się miałyby różnić (rejestracje oczywiście)
Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 05-03-2009 o 09:27 Powód: uzupełnienie info
Masa włoskich samolotów z oznaczeniem EI :
Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News
Oraz rosyjskich:
Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News
I irlandzkich:
Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News
I nikt nie napisal, że EI tylko dla Irlandii albo jakieś inne oznaczenie jest tylko dla jednego kraju. To nie jest błąd, tylko tak jest w rzeczywistości.
Bo miejsce bazowania/operacji nie musi być takie same jak kraj rejestracji.
Pierwsza 1-2 litery są tożsame z radiowymi kodami krajów i są unikalne dla kraju.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Dlaczego z radiowymi? To ze SP jast takie samo w Polsce i tu i tu nie zanczy ze np. N w USA kroluje. W radiowych znakach wywolawczych tutaj prefix zaczyna sie na K (rowniez A , W)... Jest pare krajow gdzie te litery sa takie same ale jest cala masa gdzie nie sa.
Swoja droga masa rosyjskich samolotow ma oznaczenie VP- a to przeciez Kajmany...
Np. meksykanskie maszyny maja blachy: i francuskie (F-)i irlandzkie/wloskie (EI) i amerykanskie (N) a takze swoje (XA)...
Mnie tylko zastanawia Italia bo zauwazylem ze oni maja dwa rozne rodzaje rejestracji np. I-**** albo EI-***.
Pozdrawiam
V*-*** jest przykładem zaszłości historycznych w systemie znakowania samolotów. Ogólnie oznacza kolonie brytyjskie, dawne i obecne.
Jeżeli jakieś terytorium posiadające własny reg wyemancypuje się na niepodległość, często pozostaje przy starym oznaczeniu (np. VT-*** - Indie, VH-*** - Australia).
VR oraz VP, o którym wspominasz, to bardziej ogólne oznaczenie terytoriów zależnych od GB.
Kajmany to akurat VP-C**, a wśród operatorów rosyjskich najbardziej popularne jest chyba rejestrowanie maszyn na Bermudach (VP-B**).
Wszystkie te łamańce są opisane w Wikipedii: Aircraft registration - Wikipedia, the free encyclopedia
Samolot zawsze nosi oznaczenia państwa, w którym jest zarejestrowany.
Linie lotnicze, w barwach których lata samolot, wcale nie muszą być jego właścicielem (leasing, wypożyczenie). A o tym, gdzie maszyna jest zarejestrowana, decyduje właściciel (albo prawo obowiązujące w państwie, w którym właściciel ma siedzibę).
Podobnie "niezgodności" możesz zaobserwować w marynarce handlowej (słynne "tanie bandery"), na drogach też. Tyle, że na drogach w skali województw (samochód w barwach krakowskiej firmy jeździ na warszawskich blachach; dlaczego? - ponieważ nie jest własnością tej firmy, ale został wyleasingowany, a towarzystwo leasingowe ma siedzibę w Wawie).
Samolot oznakowany EI-*** jest po prostu zarejestrowany w Irlandii.
Czyli rozumiem ze np. Mexicana moze decydowac gdzie chce zarejestrowac maszyny - czy tez tylko czesc?
A wracajac do V*-*** , to kiedys Kajmany mialy VR-C a teraz maja VP-C.... Czyli jednak cos w tej historii sie zminia , VP-B.. to Bermudy czyli i tak region ameryki zdala od europy czy azji... Moim zdaniem rejestruja tam ze wzgedow podatkowych , a i konta bankowe sa bezpieczniejsze
Nie wiem, co dokładnie jest przyczyną tego, że flota użytkowana przez Mexicanę jest oprócz Meksyku zarejestrowana akurat w USA, Irlandii i Francji. I dlaczego akurat w takich proporcjach jest podzielona między te cztery kraje. Może np. towarzystwa leasingowe, do których należą samoloty, mają siedziby akurat w tamtych krajach.
O takich sprawach zawsze decyduje splot czynników prawnych i ekonomicznych, a często też politycznych.
Ważne, żeby nie tracić z oczu różnicy:
siedziba operatora - miejsce bazowania floty - siedziba właściciela/właścicieli floty - przynależność państwowa samolotów (miejsce/miejsca rejestracji)
Może to wyglądać tak jak u nas - wszystko w jednym kraju (LOT-EP-BRE-SP), ale wcale nie musi tak być.
Może wyglądać tak jak na zdjęciach:
JetPhotos.Net Photo ? VT-JEF (CN: 35162) Jet Airways Boeing 777-35RER by James Rowson
JetPhotos.Net Photo ? VT-JEF (CN: 35162) Jet Airways Boeing 777-35RER by Aaron Yan
Jet Airways wypożyczyły tego B777 na pół roku, samolot został przemalowany w barwy Turkish i praktycznie na tym kończy się jego tureckość. Bo za całą techniczną stronę eksploatacji samolotu nadal odpowiada Jet, włącznie z zapewnieniem cabin crews. Tyle, że samolot czasowo wozi paxów Turkish.
Może być jeszcze inaczej.
Np. linie lotnicze, które są spółką z siedzibą na Cyprze, mogą operować z Rosji i tam bazuje ich flota. Ale właścicielem tej floty będzie towarzystwo leasingowe z siedzibą w Luksemburgu, które zarejestrowało samoloty właśnie na Bermudach.
A wracając do VP-*** - wbrew temu, co napisałeś, taki reg niekoniecznie oznacza Kajmany. Może oznaczać Kajmany, ale nie musi. Sprawa staje się jednoznaczna dopiero w przypadku VP-C**.
Chodziło mi tylko o to, żeby nie szerzyć dezinformacji - forum czytają też dzieci, które wierzą w każde słowo.
A to, że Kajmany i Bermudy blisko są siebie, ale daleko od Rosji w sensie geograficznym, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Jak słusznie zauważyłeś, decyduje korzystne otoczenie prawne, pozwalające więcej zarobić.
I jeszcze jedno - w artykule w Wikipedii, który linkowałem w poprzednim poście, znajdziesz też wyjaśnienie związku znaków przynależności państwowej samolotów z radiowymi znakami wywoławczymi.
A skad sie wzielo SN ?
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Tak - chodzi mi oznaczenia policji i strazy granicznej. Skad sie wzielo to SN, dlaczego nie SP? Troche bez sensu.
Sudan ma ST.
A mozecie mi powiedziec kto mial oznaczenie EL ? Bo szukam, szukam i nie moge znalezc.
Szkoda, ze u nas nie ma obowiazku malowania polskiej flagi kolo rejestracji - tak jak robia to np. Niemcy czy Hiszpanie. W Hiszpanii jest to wymog prawny (pkt.7):
MatriculaciĂłn de aeronaves - Circulares y documentaciĂłn - Normativa - InformaciĂłn general - Ministerio de Fomento
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
SN i ST
The Airline Codes Website
ST- SN- Sudan 1959-
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Zakładki