Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree1Likes

Wątek: Międzynarodowe oznaczenia samolotów.

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie Międzynarodowe oznaczenia samolotów.

    Witam serdecznie.
    Dziś byłem we Wrocławiu na lotnisku i widziałem samoloty RYANAIR zoznaczeniami EI-DAC i EI-DCH Pierwsze litery oznaczają państwo. Nie wiem jakie wiec może ktoś na forum wie proszę o podpowiedz. Może ktoś wie gdzie jest w internecie taki spis?
    An-2

  2. #2
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    EI to Irlandia.
    Polecam stronę www.airlinecodes.co.uk


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    www.wizzair.com

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    50

    Domyślnie

    w wiki jest mały babol dla EI podali trzy kraje Irlandię, Rosję i Włochy, tak samo N dla Makau, Portoryko i USA, ciekawe jak one się miałyby różnić (rejestracje oczywiście)
    Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 05-03-2009 o 09:27 Powód: uzupełnienie info

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Masa włoskich samolotów z oznaczeniem EI :
    Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News

    Oraz rosyjskich:
    Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News

    I irlandzkich:
    Airliners.net | Airplanes - Aviation - Aircraft- Aircraft Photos & News

    I nikt nie napisal, że EI tylko dla Irlandii albo jakieś inne oznaczenie jest tylko dla jednego kraju. To nie jest błąd, tylko tak jest w rzeczywistości.

    www.wizzair.com

  6. #6
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    I nikt nie napisal, że EI tylko dla Irlandii albo jakieś inne oznaczenie jest tylko dla jednego kraju. To nie jest błąd, tylko tak jest w rzeczywistości.
    No raczej nie o to chodzi. Często SP rejestrowane są w innych krajach, ale nie znaczy to, ze EI to oprócz Irlandii, także znaki np. Rosji...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No to nie wiedziałem, sorry....

    www.wizzair.com

  8. #8
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bo miejsce bazowania/operacji nie musi być takie same jak kraj rejestracji.
    Pierwsza 1-2 litery są tożsame z radiowymi kodami krajów i są unikalne dla kraju.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Bo miejsce bazowania/operacji nie musi być takie same jak kraj rejestracji.
    Pierwsza 1-2 litery są tożsame z radiowymi kodami krajów i są unikalne dla kraju.
    Dlaczego z radiowymi? To ze SP jast takie samo w Polsce i tu i tu nie zanczy ze np. N w USA kroluje. W radiowych znakach wywolawczych tutaj prefix zaczyna sie na K (rowniez A , W)... Jest pare krajow gdzie te litery sa takie same ale jest cala masa gdzie nie sa.
    Swoja droga masa rosyjskich samolotow ma oznaczenie VP- a to przeciez Kajmany...
    Np. meksykanskie maszyny maja blachy: i francuskie (F-)i irlandzkie/wloskie (EI) i amerykanskie (N) a takze swoje (XA)...
    Mnie tylko zastanawia Italia bo zauwazylem ze oni maja dwa rozne rodzaje rejestracji np. I-**** albo EI-***.
    Pozdrawiam
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabik Zobacz posta
    Swoja droga masa rosyjskich samolotow ma oznaczenie VP- a to przeciez Kajmany...
    V*-*** jest przykładem zaszłości historycznych w systemie znakowania samolotów. Ogólnie oznacza kolonie brytyjskie, dawne i obecne.
    Jeżeli jakieś terytorium posiadające własny reg wyemancypuje się na niepodległość, często pozostaje przy starym oznaczeniu (np. VT-*** - Indie, VH-*** - Australia).
    VR oraz VP, o którym wspominasz, to bardziej ogólne oznaczenie terytoriów zależnych od GB.
    Kajmany to akurat VP-C**, a wśród operatorów rosyjskich najbardziej popularne jest chyba rejestrowanie maszyn na Bermudach (VP-B**).

    Wszystkie te łamańce są opisane w Wikipedii: Aircraft registration - Wikipedia, the free encyclopedia

    Cytat Zamieszczone przez Gabik Zobacz posta
    Np. meksykanskie maszyny maja blachy: i francuskie (F-)i irlandzkie/wloskie (EI) i amerykanskie (N) a takze swoje (XA)... Mnie tylko zastanawia Italia bo zauwazylem ze oni maja dwa rozne rodzaje rejestracji np. I-**** albo EI-***.
    Samolot zawsze nosi oznaczenia państwa, w którym jest zarejestrowany.
    Linie lotnicze, w barwach których lata samolot, wcale nie muszą być jego właścicielem (leasing, wypożyczenie). A o tym, gdzie maszyna jest zarejestrowana, decyduje właściciel (albo prawo obowiązujące w państwie, w którym właściciel ma siedzibę).

    Podobnie "niezgodności" możesz zaobserwować w marynarce handlowej (słynne "tanie bandery"), na drogach też. Tyle, że na drogach w skali województw (samochód w barwach krakowskiej firmy jeździ na warszawskich blachach; dlaczego? - ponieważ nie jest własnością tej firmy, ale został wyleasingowany, a towarzystwo leasingowe ma siedzibę w Wawie).

    Samolot oznakowany EI-*** jest po prostu zarejestrowany w Irlandii.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Czyli rozumiem ze np. Mexicana moze decydowac gdzie chce zarejestrowac maszyny - czy tez tylko czesc?
    A wracajac do V*-*** , to kiedys Kajmany mialy VR-C a teraz maja VP-C.... Czyli jednak cos w tej historii sie zminia , VP-B.. to Bermudy czyli i tak region ameryki zdala od europy czy azji... Moim zdaniem rejestruja tam ze wzgedow podatkowych , a i konta bankowe sa bezpieczniejsze
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Nie wiem, co dokładnie jest przyczyną tego, że flota użytkowana przez Mexicanę jest oprócz Meksyku zarejestrowana akurat w USA, Irlandii i Francji. I dlaczego akurat w takich proporcjach jest podzielona między te cztery kraje. Może np. towarzystwa leasingowe, do których należą samoloty, mają siedziby akurat w tamtych krajach.
    O takich sprawach zawsze decyduje splot czynników prawnych i ekonomicznych, a często też politycznych.

    Ważne, żeby nie tracić z oczu różnicy:
    siedziba operatora - miejsce bazowania floty - siedziba właściciela/właścicieli floty - przynależność państwowa samolotów (miejsce/miejsca rejestracji)

    Może to wyglądać tak jak u nas - wszystko w jednym kraju (LOT-EP-BRE-SP), ale wcale nie musi tak być.

    Może wyglądać tak jak na zdjęciach:
    JetPhotos.Net Photo ? VT-JEF (CN: 35162) Jet Airways Boeing 777-35RER by James Rowson
    JetPhotos.Net Photo ? VT-JEF (CN: 35162) Jet Airways Boeing 777-35RER by Aaron Yan
    Jet Airways wypożyczyły tego B777 na pół roku, samolot został przemalowany w barwy Turkish i praktycznie na tym kończy się jego tureckość. Bo za całą techniczną stronę eksploatacji samolotu nadal odpowiada Jet, włącznie z zapewnieniem cabin crews. Tyle, że samolot czasowo wozi paxów Turkish.

    Może być jeszcze inaczej.
    Np. linie lotnicze, które są spółką z siedzibą na Cyprze, mogą operować z Rosji i tam bazuje ich flota. Ale właścicielem tej floty będzie towarzystwo leasingowe z siedzibą w Luksemburgu, które zarejestrowało samoloty właśnie na Bermudach.


    A wracając do VP-*** - wbrew temu, co napisałeś, taki reg niekoniecznie oznacza Kajmany. Może oznaczać Kajmany, ale nie musi. Sprawa staje się jednoznaczna dopiero w przypadku VP-C**.
    Chodziło mi tylko o to, żeby nie szerzyć dezinformacji - forum czytają też dzieci, które wierzą w każde słowo.

    A to, że Kajmany i Bermudy blisko są siebie, ale daleko od Rosji w sensie geograficznym, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Jak słusznie zauważyłeś, decyduje korzystne otoczenie prawne, pozwalające więcej zarobić.

    I jeszcze jedno - w artykule w Wikipedii, który linkowałem w poprzednim poście, znajdziesz też wyjaśnienie związku znaków przynależności państwowej samolotów z radiowymi znakami wywoławczymi.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    A skad sie wzielo SN ?
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  14. #14
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Zgaduję, że u Brusselsa jest jako spadkobierca po Sabenie.
    FighterMan likes this.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Zgaduję, że u Brusselsa jest jako spadkobierca po Sabenie.

    Nie o to mi chodzi - spojrz o czym jest ten watek lol
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  16. #16
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Trochę ciężko wywnioskować o co Ci chodzi, ale pewnie o SN dla policji i SG a to chyba są troche inne oznaczenia - bo z krajów takie ma przydzielone Sudan.
    Ostatnio edytowane przez soccerinho ; 04-02-2012 o 13:46

  17. #17
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Tak - chodzi mi oznaczenia policji i strazy granicznej. Skad sie wzielo to SN, dlaczego nie SP? Troche bez sensu.

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    bo z krajów takie ma przydzielone Sudan
    Sudan ma ST.

    A mozecie mi powiedziec kto mial oznaczenie EL ? Bo szukam, szukam i nie moge znalezc.

    Szkoda, ze u nas nie ma obowiazku malowania polskiej flagi kolo rejestracji - tak jak robia to np. Niemcy czy Hiszpanie. W Hiszpanii jest to wymog prawny (pkt.7):
    MatriculaciĂłn de aeronaves - Circulares y documentaciĂłn - Normativa - InformaciĂłn general - Ministerio de Fomento
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  18. #18
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Sudan ma ST.
    SN i ST
    ST- SN- Sudan 1959-
    The Airline Codes Website

  19. #19
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    SN i ST
    ST.
    Pozdrawiam
    STYRO

    Polecam: San Francisco Express...

  20. #20
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    I przydzielone zapasowe SN
    E: Oczywiście racja, sorki za zamieszanie, ST to jest old prefix, ale nie zostało nikomu innemu przydzielone.
    Ostatnio edytowane przez soccerinho ; 04-02-2012 o 14:22

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 11-06-2012, 08:38
  2. 08-06-2012, 16:02
  3. 05-06-2012, 09:19
  4. 13-05-2012, 21:30
  5. 13-05-2012, 21:25
  6. 17-04-2012, 12:41
  7. 17-04-2012, 12:40
  8. 07-03-2012, 09:04
  9. 06-03-2012, 02:42
  10. 22-02-2012, 12:24
  11. 13-02-2012, 09:06
  12. 30-11-2011, 13:05
  13. 17-11-2011, 10:14
  14. 20-10-2011, 21:16
  15. 24-09-2011, 22:51
  16. 14-04-2011, 19:39
  17. 10-03-2011, 09:17
  18. 18-09-2010, 00:35
  19. 21-07-2010, 09:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •