Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie Czas lotu, dziwne różnice

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć skąd sie biorą różnice w czasie lotu podawane przez operatorów.Przykładowo
    Wizz trasa KTW-LTN lot poranny czas przelotu 1 h 30 m
    Trasa wieczorna LTN-KTW czas przelotu 3h 10 m!!!
    Przykład drugi Easy Jet
    LTN-KRK 3h 25 m
    KRK-LTN 1 h 30 m
    Wiem że jest różnica godzina w tył czyli jak u nas jest 20 to tam 19 ale mimo te różnice coś za duże mi się wydają chyba,że lecąc w jedną stronę godzinę się dodaje a w drugą odejmuje?
    Ostatnio edytowane przez Gabor ; 09-03-2009 o 20:14

  2. #2
    Awatar michalelk

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Ziemi krąży wokół słońca. Lecąc z krk samolot ma mały opór, lecąc w drugą stronę samolot leci ,,pod prąd''

  3. #3
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Są podawane czasy lokalne.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Różnica czasu wynosi 1 h i obowiązuje w obie strony; lecąc na zachód odejmuje się tę godzinę, a na wschód - dodaje. Czas lotu podany jest w odniesieniu do jednej strefy, zatem w pierwszym przypadku mamy o 1 h mniej, a w drugim więcej niż rzeczywisty czas jego trwania, który wynosi ok. 2 h 30`.

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    A różnice minutowe to kwestia wiatrów uwzględnionych w rozkładzie
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że są to czasy przelotu podane przez przewoźników. Zapewne są to Twoje wyliczenia na podstawie porównania godzin startów i ladowań podanych przez przewoźników, które podawane są w czasach lokalnych. Nie uwzględnieniłeś różnic czasowych między PL (GMT+1) i UK (GMT)

    Odnosząc się do Twoich przykładów czasy przelotu wynoszą odpowiednio:

    LTN-KRK 2h25mins
    KRK-LTN 2h30mins

    LTN-KTW 2h10mins
    KTW-LTN 2h30mins

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    To zresztą mały pikuś - Aerofłot startuje z Moskwy wg rozkładu o 9:55 i ląduje w WAW o... 9:55 w drugą stronę podróż "trwa" cztery godziny A w obydwu wypadkach pasażer na pokładzie spędza mniej więcej dwie
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    LTN-KTW 2h10mins
    KTW-LTN 2h30mins
    No właśnie skąd te 20 min?Przecież to średnia trasa europejska.
    Ostatnio edytowane przez Gabor ; 09-03-2009 o 21:00

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To wynika z ruchu Ziemi. Podróż z zachodu trwa krócej. Różnica zwiększa się wraz z dystansem, np. VIE-BKK 9h50mins, BKK-VIE 11h30mins.

    W przypadku KTW-LTN i LTN-KTW dodatkowo może wchodzić w rachubę różnica w ruchu na danym lotnisku. Nie znam realiów LTN, ale można przypuszczać, że samolot lecący na Luton, może otrzymać polecenie udania się na "karuzelę" oczekujących na pozwolenie na lądowanie (sorry, nie wiem jak to się fachowo nazywa), w Pyrzowicach zapewne takie sytuacje nie mają miejsca.

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mozecie mi wyjasnic te teorie z ruchem Ziemi? Bo bardzo mnie zainteresowaly

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Polecam generalnie spojrzeć na prognozy jeppesena.

    Wszystko chyba jasne
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  12. #12
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Mozecie mi wyjasnic te teorie z ruchem Ziemi? Bo bardzo mnie zainteresowaly
    Wiesz, samolot startuje a ziemia się pod nim obraca

    Co do tej większej różnicy, po prostu Wizz jest większym optymistą jeśli idzie o wiatry od Easy
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Wiesz, samolot startuje a ziemia się pod nim obraca
    No wlasnie chcialbym sie dowiedziec czy autorzy tych teorii do tego pija.
    Jezeli tak to juz nie bede chodzil z zachodu na wschod tylko bede podskakiwal i czekal az sie Ziemia pode mna przesunie
    Jak skocze wystarczajaco wysoko to moze i Wisle uda mi sie przeskoczyc

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Wiesz, samolot startuje a ziemia się pod nim obraca
    Przecież on cały czas, nawet stojąc nieruchomo na Ziemi, obraca się razem z nią, więc to chyba jakieś perpetuum mobile by było. Chyba, że bierzemy pod uwagę, że Ziemia przyspieszy lub zahamuje?

    Nie. Może tylko działać siła Coriolisa, która "spycha" go w bok przy zmianie szerokości geogr. ze względu na zależność prędkości liniowej Ziemi od szerokości. ale to działa w obie strony. Więc chyba chodzi o wiatr, którego kierunek zależy od ruchu obrotowego Ziemi właśnie przez efekt Coriolisa.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dalej dalej robi sie coraz ciekawiej

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Wiesz, samolot startuje a ziemia się pod nim obraca

    Co do tej większej różnicy, po prostu Wizz jest większym optymistą jeśli idzie o wiatry od Easy
    Akurat przypuszczam że nie o optymizm co do wiatrów Wizzowi chodzi, tylko o to, że to ostatni sektor w dniu tego samolotu, w związku z czym można podać "realniejszy" czas lotu, a nie block time wydłużany sztucznie żeby potem obrót na lotnisku się zmieścił i rozkład nie sypał (no i żeby można było puszczać fanfary i z dumą ogłaszać że "znowu przed czasem", choć to już nie ta linia .)

    Edit: a poza tym faktycznie robi się bardzo ciekawie . Uwielbiam forum prostych pytań (i prostych odpowiedzi)
    Ostatnio edytowane przez Mimis ; 09-03-2009 o 22:08 Powód: Dopisek
    Eee tam, podpis ;)

  17. #17
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    BŁAGAM !!!!

    Nie na tym forum! To jest Forum Prostych Pytań a nie idiotycznych odpowiedzi. Tyle razy wszyscy prosili, żeby nie siać bzdur. I skończmy z tym raz na zawsze:

    1. Atmosfera ziemska kręci się razem z Ziemią i ruch obrotowy ziemie NIE MA ZNACZENIA dla ruchu lotniczego.
    2. Różnice w locie - na locie np. Amsterdam Tokio wynoszące ponad godzinę wynikają z JETSTREAMów czyli wiatrów wiejących na wysokościach przelotowych.

    Koniec i kropka
    "I had a farm in Africa at the foot of the Ngong Hills"

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oczywiście Witku masz rację. Niemniej kierunek jetstreamów wynika z ruchu obrotowego Ziemii.

    pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_strumieniowy

  19. #19
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Z tymi jetstreamami to ostrożnie, bo przecież nie występuja w każdym locie.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LSA Zobacz posta
    Oczywiście Witku masz rację. Niemniej kierunek jetstreamów wynika z ruchu obrotowego Ziemii.

    pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_strumieniowy
    Dziwnym trafem sa Jetstreami wiejace z zachodu na wschod jak i ze wschodu na zachod. Bardziej zalezy to od mas powietrza. No chyba, ze ktoryms miejscu Ziemia kreci sie druga strone

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •